Volkswagen Golf IV: Bij warme motor af en toe hoog stationair toerental

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6 SR 74kw

Hey,

ik heb een raar probleem met mij Golf, als de motor koud is start hij prima en loopt hij prima. Als de motor warm wordt dan loopt hij ook nog steeds prima todat oppeens gedurende het rijden het stationaire toerental naar de 4000 toeren schiet en op blijft staan. Als dit gebeurt start hij ook niet meer todat de motor afgekoeld is. (was nog leuk de eerste keer dat ik dit had en voor wat boodschappen in Duitsland was en een half uur moest wachten op het tankstation voordat de motor weer afgekoeld was :( ). Tevens verliest de motor soms vermogen als hij in de hoge toeren schiet en schokt hij totdat ik gas bij geef.

De garage heeft (na 500 Euro) 2 vacuumslangen vervangen en sindsdien doet hij het ook wat beter, aangezien hij daarvoor met warme motor helemaal niet starte.. Ik zelf heb de Bobine vervangen maar ook dit mocht niet helpen.

Bij het uitlezen kwam de eerste keer een oude foutmelding naar boven dat er iets met de lamda sonde was maar na resetten is die niet meer terug gekomen. Nadat de garage de motor opnieuw ingeleerd had en uitgelezen heeft tijdens het rijden kwam naar boven dat de luchtmassameter wat rare waardes doorgaf.

Om te testen heb ik toen de motor in hoge toeren vastzat de auto langs de kant gezet. Toen ik de motorklep openmaakte zakt het stationaire toerental iets en bleef de motor de hele tijd zoeken. Daarna heb ik de luchtmassameter losgekoppeld, dit veranderde echter niets aan het toerental. nadat ik de luchtmassameter weer vastgekoppeld had waren er ook geen wijzigingen todat de motor oppeens afsloeg.

iemand ideen waar het aan kan liggen?

Thanks,
Laurens

Laurensvt

Geplaatst door Laurensvt (0) , lid sinds 11 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

kaleido 1 (1755) PRO, 11 jaar geleden

Watertemperatuursensor die denkt dat de motor koud is , veel brandstof ingespoten wordt totdat hij verzuipt zou een oorzaak kunnen zijn.
Laat waardes eens uitlezen als de motor warm is.

Laurensvt (0), 11 jaar geleden

Thanks voor de tip.. zal er eens naar (laten) kijken :)

Laurensvt (0), 11 jaar geleden

Ik heb de WaterTemperatuursensor vervangen en het probleem lijkt nu opgelost te zijn.

Heel erg bedankt Kaleido 1!

kaleido 1 (1755) PRO, 11 jaar geleden

Mooi dat het opgelost is.
bedankt voor de feedback.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.