close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Touran: BKC TDI start niet!

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Diesel, Motorcode: BKC

Goedemiddag,

Na het vervangen van:

Cilinderkop
Nokkenas
Brandstof(tandem)pomp

Wil de motor niet meer aanslaan;

Distributieriem staat op tijd, heb hem ook al eens een halve slag gedraaid (dit maakt geen verschil)
Motor start vlot rond maar pakt niet aan (zelfs geen plofje)
Er zijn geen motorstoringen aanwezig

Op dit moment zien we het even niet meer, misschien is er iemand met een frisse blik met een goede ingeving die ons nog verder kan helpen??

Ik hoor graag van jullie,

Mvg,

Patrick Nijhuis

Geplaatst door

PNijhuis (0)

al 10 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Distributie afgesteld met blokkeergereedschap ivm timing nokkenas, kabelboom pd verstuivers vervangen , pd verstuivers afgesteld, brandstofsijsteem ontlucht, nokkenassensor aangesloten.

Als dit allemaal goed staat zou hij na flink doorstarten toch wat moeten doen. als hij brandstof krijgt.

Mvgr. Bert

Goedemorgen,

Distributie staat net zoals in het begin.
Nokkenastandwiel zit met een spie op de as, dus dat laatste lijkt me fine tuning?
Kabelboom v/d pompverstuivers is niet vervangen
Pomp verstuivers zijn ook niet afgesteld, deze zijn gewoon overgezet, stand v/d tuimelaars is ook niet veranderd
Brandstofsysteem zou in principe zich zelf moeten ontluchten lijkt mij!?
Nokkenassensor is aangesloten, hij heeft ook geen management fouten.

Bedankt voor het meedenken!

Groet, Patrick.

PNijhuis 0

9 jaar

Zelf ontluchten duurt bij een diesel stuk langer, als het al lukt. Dat zou alleen op een hele lange helling kunnen gebeuren.Punt is dat een paar sensoren zit in het circuit die nu tegenwerken omdat ze geen goede waardes kunnen meten. Heb je geprobeerd met startpilot of er leven in komt?Zou ik toch ontluchten volgens de voorschrift alvorens starten.

voyager 0

9 jaar

We hebben geprobeerd de auto aan te slepen, zeker 500m. in de 2de versnelling +/- 2000 toeren.
Op startpiloot reageert hij wel, maar blijft niet lopen.

Ontluchten volgens de voorschriften??
Voordat we starten zetten we de auto 6á7 keer op contact, zodat de opvoerpomp even loopt, filter is stampvol!

PNijhuis 0

9 jaar

Nokkenas krukastiming afstellen met blokkeergereedschap door andere koppakking wijken delengte waarden , waardoor krukas /nokkenas variatiewaarden te groot zijn .
Om te kijken of er wel brandstof komt .de brandstofslang bij de tandempomp loshalen paar keer op kontact zetten en kijken of er wel daadwerkelijk brandstof komt, brandstof wel opvangen natuurlijk.
Pomp verstuivers eruit geweest o ringen vervangen ,verstuivers leeggelopen bij demontage ,langere tijd weggelegd. juiste waarden afgesteld.

Veel suc6

Goedenavond,

Probleem is inmiddels opgelost!
Bovenstaand antwoord komt aardig in de richting....

Met vcds uitlezen kwam er een Nokkenas sensor fout (universele test apparatuur gaf dit dus niet aan!) , sensor losgekoppeld en de motor liep direct!
Distributie riem gecontroleerd, deze stond toch 1 tand verkeerd, de motor wou dus absoluut niet aanslaan omdat de nokkenas sensor in storing ging.

Onze gedachte was "ook al zou die 1 tand verkeerd staan, dan loopt hij alsnog... "
Helaas bleek dit niet zo te zijn.

Maar goed hij doet het weer!!

Bedankt allen!!

Met vriendelijke groet,

Patrick Nijhuis

PNijhuis 0

9 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Touran of stel zelf een nieuwe vraag.