Hallo
Mijn auto rookt sins een paar dagen best veel. Als mijn motor warm is komt er veel blauwe rook uit de uitlaat.
Kan dit komen door mijn klepseals of zullen het mijn zuigerveren zijn????
mvg jur
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Jur, komt er tijdens het draaien van de motor veel gas uit de carterontluchting??? Dat is een indicatie voor slechte zuigerveren maar veel vaker zijn de klepseals de oorzaak en zijn nog "makkelijker " te vervangen ook Dus.... Succes.
Jur
Je kan het ook anders zien..
Rookt hij meestal tijdens stationair draaien of ( flink ) gas geven ? Dan meestal de zuiger ( olieschraap ) veren.
Of rookt hij na het afremmen op de motor, en dan weer gas gven ? Dan kan het de klepsteelrubbers zijn.
Hoeveel olie op hoeveel km moet je erbij doen ?
Gr Stefan
14 jaar
Nou het viel me op toen ik bij het stoplicht stond te wachten. Na 2000 km een 1.5 liter ongeveer.
mvg jur
14 jaar
Jur, als je de mogelijkheid hebt zou ik er wat aan doen.Vr. Groeten.
Ja ga ik ook doen. Nieuwe zuigerveren en kop reviseren ed krukas lagers/drijfstang. Maar eerst ff sparen zodat ik het goed kan doen.
mvg jur
14 jaar
Jur,
Dat kost geen geld als je het zelf doet, zal een 200,- aan onderdelen zijn, meer niet echt...Dan heb je o.a. een nieuwe set zuigerveren ( 4x ) drijfstang en krukaslagerschalen, klepsteelrubbers, kop en kleppendekselpakking..
Voor de carterpan kun je ook vloeibare gebruiken , de oude pakking, indien in orde, schoon maken en monteren met vloeibare pakking ertussen, dan zweet hij ook niet meer..Kleppen even opnieuw slijpen met pasta en tool.
Motor kun je laten zitten, enkel de kop eraf halen en de carterpan eronder uit draaien..
Zou wel even kijken of de ruimte tussen zuiger en cilinder nog toelaatbaar is, als hij erg veel speling heeft, na bv een hoge km stand en slijtage, zou ik hem gelijk laten hohnen, doe je dat niet, dan sta je achter 15000 km weer met hetzelfde olie verbruik.
Gr Stefan
14 jaar
als ik de motor laat honen moet ie er dan wel uit??
mvg jur
14 jaar
Je bedoelt de cilinderwand even opfrissen? De zuigerveren lopen sneller in . Als er een flinke rand bij de bovenste zuigerveer zit zou ik naar een ander onderblok op zoek gaan. Maar waarom eerst niet alleen de klepseals vervangen, dan kan bij slecht resultaat de veren gedaan worden. Groeten.
Hey Jur..
Heb hetzelfde gehad met mijn gti. Eerst ook goede hoop op alleen klepseals, ging een maand goed en toen begon het gezeur weer.
Kunt ook ff naar je inlaat kijken (of daar overdreven veel olie in zit of niet). Als dat het geval is zou ik toch ook richting zuigerveren gaan denken...
Uiteindelijk heb ik toch maar heel het blok eruit gehaald en laten reviseren en het is weer ne goeie.
succes gr. Stanis
14 jaar
Als ik de klepseals ga vervangen moet de kop er toch af kan ik net zo goed de zuigerveren doen. Er zit wel een beetje olie in me luchtpijp maar ook stinkt het erg naar benzine.
mvg jur
14 jaar
Hallo Jur,
Hoe is het metje Golf afgelopen?
Ik heb n Passat 1,8 uit '86 met hetzelfde probleem:
Olieverbruik
stinkende blauwe rook
heel beroerd rijden de eerste 3-5 km
Ik denk dat de kleppenseals vervangen moeten worden, het schijnt dat die na 25 jaar slechter worden.
Ik ga kijken of het voor een redelijk bedrag gedaan kan worden. Met perslucht de cilinders afpersen, dan kan het zonder de kop los te halen.
13 jaar
Peter en Jur letten jullie er wel op dat je de klepstelen niet beschadigt . Die spietjes zijn knijterhard maar die stelen zacht. Er is van dat "handige "gereedschap te koop waar bij je met een hamerklap de spietjes aan een magneet hebt hangen. !!! In de vuilnisbak met dat ding. De seals met een pijpsleutel en handkracht er op schuiven zonder geweld. Succes.
Weet je hoeveel die reparatie ongeveer gaat kosten? Is het ook zelf te doen?
13 jaar
Omdat het mijn werk was heb ik dat klusje vaak gedaan .Ook al moest de koppakking worden vervangen die afdingen zaten er toch al bij de pakkingset . Gelijk meenemen dat klusje. Daar je bij VW toch in een kleine ruimte bezig bent moet je werken met een speciale "hoedjestang" om de klepgeleider niet te beschadigen. Als de koppaking er toch al 14 jaar tussen zit zou ik die ook vervangen .Je bent er op 10 bouten en koelvloeistof aftappen na toch bijna. Wat kosten betreft houd ik me op de vlakte . Koppakkingset en 10 bouten en de koelvloeistof .Plus je ziet de motor eens van de binnenkant. Je kunt ook om te zien of de klepstelen de oorzaak zijn de inlaat er afhalen een zien of er veel kool op de klep zit gebakken !! Schoon maken en polijsten is een aanrader. Succes.
Het is inderdaad makkelijk als je zo'n tang hebt om ze eraf te trekken, anders kan het ook wel maar let dan op dat het veertje die om het hoedje zit niet achterblijft of erin valt..
Als je iemand weet die handig is, draait hij je even zo'n tool die je ipv je bougie in de cilinder draait, de compressor erop en hup..Anders kun je zo'n ding ook kopen, als je de kop er toch afhaald is dat natuurlijk niet nodig.
Maar als hij erg veel olie verbruikt en je zou alleen een set nieuwe zuigerveren erop zetten, zonder verder iets aan het onderblok te doen, heb je na verloop van tijd weer langzaam hetzelfde.
De kosten zijn het idd niet, zeg eens 25 euro voor de koppakking, 20 voor de bouten, 12,50 aan koelvloeistof en 15 euro voor de klepsteelrubbers ex klein materiaal en een 'paar uur' sleutelen.
[url=http://img155.imageshack.us/i/dsc00294z....][img]http://img155.imageshack.us/img155/2640/...[/img][/url]
Gr Stefan
13 jaar
Ja, een handige tang is dat en ook goed om metalen bougiedoppen los te trekken. Als je een PAKKINGSET koopt heb je alles wat je nodig hebt voor een naar verhouding lage prijs. Ook de gegevens en aanhaalmomenten zijn er bij. Groeten.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar