de motor is gekocht en liep perfect Wij hebben het in een boot geplaatst en bij een hoger toerental blies de olie uit de peilstokbuis. Hebben de motor geheel gereviceerd terug geplaatst maar nog het zelfde probleem.
Zodra de slang van de kleppedeksel los gekoppeld wordt is het goed. Slangen naar inlaadspruitstuk allemaal open.WIE KAN ONS HELPEN
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Precies, je zegt het goed..
Het kan 3 oorzaken hebben :
1) Het reviseren is niet goed gebeurt, dan wel niet goed in elkaar gezet..
2) Carterventilatie slang zit verstopt / geknikt / dicht.
3) Motor gewoon versleten
Wat versta je onder 'reviseren' ? Nieuwe kleppendeksel pakking + Distributieriem gemonteerd of is de hele motor uit elkaar gehaald en is deze gehohnt, met alles vernieuwt ?
De carterventilatie slang kun je eventueel los laten hangen maar moet ook goed werken als deze aangesloten is, controleer deze eerst eens..
Is dit een gewone of een Turbo diesel ?
Gr Stefan
motor is helemaal uitelkaar geweest. nieuwe zuigerveren, olie keringen, lagerschalen, koppakking, distributie. bijna geen stootrand te voelen. carterslangen allemaal gecontroleerd.
zijn de twee kleine gaatjes in het inlaatspruitstuk normaal ??
oliedruk gecontroleerd, is ook goed.
zou de stand van de motor ook een probleem kunnen zijn??
ligt rechts 5 cm lager dan links (als je er voor staat)
het is een gewone (zuig) diesel
het vreemde is in de auto deed dit probleem zich niet voor!!
motor overgezet in de boot en het probeel deed zich toen voor.
groet derk
14 jaar
Hallo, kan zijn dat agv het "scheef liggen" het oliepeil op de peilstok lager is, en dat er toen meer is bijgevuld om het max merkteken op de peilstok te bereiken, dus nu agv te veel olie een hoge carterdruk. Of de carterventilatie werkt niet meer goed agv het scheef liggen. Groet Jan227
gaan we controleren nader bericht volgt
groet derk
14 jaar
Derk,
Dat hij aan 1 kant wat lager ligt zal dat probleem niet veroorzaken..
Zou als eerste de gehele carterventilatie nalopen..
Ow ja nog iets, ligt de plastic afdekplaat ( spatplaat ) nog onder het kleppendeksel ? Als deze weg is, dan gooit hij de olie ook rechtstreeks door de carterventilatie weg..
Als je deze vergeten bent, zet hem dan ff terug en dan zal het wel verholpen zijn.
Gr Stefan
14 jaar
[quote=harrejakkie]de motor is gekocht en liep perfect Wij hebben het in een boot geplaatst en bij een hoger toerental blies de olie uit de peilstokbuis. Hebben de motor geheel gereviceerd terug geplaatst maar nog het zelfde probleem.
Zodra de slang van de kleppedeksel los gekoppeld wordt is het goed. Slangen naar inlaadspruitstuk allemaal open.WIE KAN ONS HELPEN[/quote]
zit het originele vw luchtfilter er op?? als de inzuig te veel weerstand heeft gaat hij ook olie meetrekken. ( b.v. door een hele lange slang op de inlaat krijg je ook problemen)
van alles geprobeert peilstokbuis in het carter ingekort ,minder olie in carter maar olie bleef naar boven komen.
Plastic afdekplaat ligt er ook op en orgineel filterhuis zit er ook op . Vervolgens de 2 gaatjes in het inlaadspruitstuk opgeboord naar 4.5 mm was 3.5 mm en het probleem is opgelost.
Kan carterdampen nu blijkbaar wel snel genoeg kwijt.
Bedankt voor het meedenken van ons groot probleem.
groeten Derk.
14 jaar
Blaast hij ook flink uit de carterventilatie slang soms ? Anders sta je over een tijdje met hetzelfde..
Gr Stefan
14 jaar
nee is immers pas gereviceerd.
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar