Ik heb hier een golf 2 1.8 GTI 8v staan.
Deze auto is stilgevallen omdat hij geen brandstof kreeg.
Bleek dat de drukaccumulator dooergeroest was.
Deze even afgekoppeld en de rest aangesloten zonder drukaccumulator ertussen.
om te kijken of de auto nu wel loopt.
Toen maakte de pomp in het huis onder de auto een jankend geluid.
pomp gewisseld voor een andere toen auto geprobeerd te starten lukte niet kreeg geen brandstof voor op de spinnenkop.
Hij zuigt dus geen brandstof aan uit de tank.
Als ik zelf met een luchtpistool in de tank blaas dan duwt hij wel benzine uit de tank via de aanvoer leiding.
Hebben dit type auto's ook nog een pomp in de tank zitten?
En weet iemand of dit systeem ook werkt met een pomp van een gti zinder spinnenkop?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hallo Jos,
In die tank zit als het goed is nog een opvoerpompje samen bij de vlotter..
Je kan daar elke pomp van een GTI onder hangen trouwens..
Als ik het goed begrijp loopt de pomp wel maar komt er geen brandstof uit ? Is de tank soms bijna leeg ?
Laat de pomp ook niet te lang draaien op deze manier, anders is hij zo weer kapot omdat hij droog / warm loopt.
Heb er ook al wat gehad die wat geluid maakte, en die liepen nog altijd, al zou je hem normaal bijna niet mogen horen, maarja..na al die jaren mag dat wel..
Mocht je een nieuwe losse pomp kopen voor in het huis, koop dan geen immitatie Bosch pomp, deze kosten ongeveer een 85 euro, dat is gewoon troep en gaan vaak kapot..
Vernieuw erna ook gelijk even het brandstoffilter.
Gr Stefan
Hallo Stefan,
De tank is half vol. Maar na mijn mening kan de pomp onder de auto geen vacuum creeren om de benzine uit de tank te zuigen of zie ik dit verkeerd ? Als geen aanvoer is van benzine dan kan hij toch genoeg drukopbouwen met de hoeveelheid benzine die in het huis zit waar de pomp inzit of denk ik verkeerd?
Ik heb er een compleet ander huis ondergezet met pomp. Het enige verschil in deze 2 is dat de oude pomp veel dikker was dan de nieuwe van de sloop. en dat op de oude pomp de leiding geschroefd zat en op de (nieuwe van de sloop ) zit met een slang. zou deze pomp niet genoeg druk opbouwen?
Als ik zelf benzine in het resoirvoir doe waar de pomp in zit dan krijg ik voor op de spinnen kop op de aanvoerleiding wel benzine druk heb alleen nog niet gemeten hoeveel druk maar als ik nu een leiding losdraai vaar een injector dan staat hier bijna geen druk op.
Weet je mischien ook hoeveel de brandstof druk moet zijn?
Alvast bedankt
Gr.Jos
Hallo Jos,
Even uit het hoofd zou de pomp zelf zeker tussen de 4,5 en 5,5 bar moeten brengen..Het klopt, je hebt daar 2 type's in, leiding geschroeft of met een slang, maar dat zou niks uit mogen maken.
Waarschijnlijk werkt het pompje in de tank niet meer, de pomp onder de auto is niet zelf aanzuigend n.l.
Als je nu de toevoerleiding die van de pomp af komt ( naar spinkop ) los trekt en de pomp laat draaien, komt er dan nu wel benzine uit ? Zo nee, controleer de bedrading en opvoerpomp zelf, even in de koffer de mat optillen, 3 parkers los draaien en deksel verwijderen, nu zie je hem zitten.
Dat je geen brandstof ziet als je de leiding van de injector los draait zou goed kunnen, er komt alleen maar brandstof uit als de pomp loopt en je de klepel van de spinkop omhoog trekt, die ronde schijf bedoel ik daarmee, als je alleen de pomp laat draaien en dan de leiding los draait gebeurt er inderdaad niks..
Gr Stefan
14 jaar
Hallo Stefan,
Als ik het resoirvoir zelf vul met benzine en dan de aanvoerleiding voor op de spinnenkop losdraai dan komt hier wel benzine uit met druk.Moet alleen nog even de druk meten.
De pomp onder de auto begint te lopen zodra je begint met starten en niet als de auto op contact staat.
Hoe kan ik de klepel zelf bedienen.
Ik ben absoluut niet thuis in volkswagen vandaar dat ik mischien een paar stomme vragen heb.
Groeten jos
Jos,
Stomme vragen bestaan niet..
De klepel kun je handmatig even bedienen, draai de slangeklem even los en haal het rubber eraf ( van spinkop naar inlaat ) Nu kun je erbij..
Geen geweld gebruiken bij de spinkop want deze zijn best gevoelig, ook moet deze mooi schoon zijn.
Dat hij begint te draaien zodra de motor rond gaat kan wel kloppen.
Gr Stefan
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar