close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf II: Golf 2 vr6 Geen vonk en bij bobine geen puls

Bouwjaar: 1993, Brandstof: Benzine, Motorcode: Vr6 2.8

Een maatje van me heeft een paar maanden geleden een Golf2 vr6 op kenteken gekocht.
Een poos later heeft ie brand gehad achter de zekerings kast.
Dus alles moest vernieuwd worden van zekeringskast tot dashboard, kabelboom.
Dus hebben we weer via iemand een goed lopende vr6 gekocht.
Daar alles uit getrokken wat we nodig hadden van zekeringskast tot kabelboom, computer, alles wat er ophoort hebben we vervangen.
Dus wij dachten starten lopen maar helaas geen reactie alleen bij ontladen vonkt de bougie 1 keer
Toen hebben we er iemand anders er bij gehad met een computer alles doorgemeten alles was goed aangesloten en klopt.
Behalve dat we geen vonk krijgen.
Dus ook maar bobine weer is vervangen helaas nog niks toen daar is door gemeten bij + hebben we gewoon stroom en we hebben massa.
Alleen we krijgen geen pulse bij de bobine (zwarte rooie draad) en als het klopt horen we dat wel te krijgen.
En dan nog een ander probleem de brandstof pomp slaat ook niet aan.
Maar als je hem op de zekerings kast doorverbind blijft ie constant lopen zodra je het contact aan zet.
Dus heeft iemand hier ervaring mee of kan ons verder helpen Dan stellen we dat zeer op prijs.
De auto staat in Soest dus als je in de buurt woont en je wil langs komen kan dat ook.
We hebben al op vwforum en nog een paar andere forums geinformeerd maar daar krijg je constant de zelfde reactie kijk daar of daar maar alles geprobeerd maar niks werkt Terwijl die zou zo moeten lopen nu alles vervangt is.
Dus wie kan ons verder helpen??

MvG Edwin

Geplaatst door

Speedyedwin (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Edwin,

Heb zelf ook een golf 2 VR6, daarbij is ook de hele kabelboom omgebouwt en aangepast op de schakelaars ( binnen ) van de Golf 2, het is best een **** werk om te doen, maar het moet wel goed gebeuren, daarbij bestaat de kans natuurlijk dat je snel een kabel over het hoofd ziet of vergeten aan te sluiten bent.

Het probleem kan ook in de BDP sensor zitten, meet je daar wel een puls ? Ook zo belangrijk is spanning en massa op de buitenste 2 aansluitingen, hetzelfde geld voor de ontsteking en bobine, maar ook zonder stekker op de ontsteking loopt de motor gewoon, het kan toeval zijn dat er iets kapot is gegaan na de kortsluiting, maar ook door een probleem in de bedrading zoals ik eerder al zei, dat is lastig te zeggen vanaf hier..

Werken de relai's ook nog ? Nr 30 of 109 voor de ontsteking..Ook de zekering moet in orde zijn, helemaal rechts in de zekeringkast.

Dat de brandstofpomp nu niet loopt komt omdat de motor niet vonkt.

Schema's van een VR6 heb ik al eens geplaatst hier op het forum als het goed is, anders even kijken op www.volkswagen.msk.ru daar vind je veel, ook schema's en andere afbeeldingen, even in de linker kolom op Engines klikken en zoek de motorcode op ( AAA )

Op welke punten heb je gemeten op de stekker van de bobine en hoe heb je dat gemeten ?

Hoe is die kortsluiting ontstaan trouwens ?

Gr Stefan

stefan84 0

14 jaar

[quote=Speedyedwin]Een maatje van me heeft een paar maanden geleden een Golf2 vr6 op kenteken gekocht.
Een poos later heeft ie brand gehad achter de zekerings kast.
Dus alles moest vernieuwd worden van zekeringskast tot dashboard, kabelboom.
Dus hebben we weer via iemand een goed lopende vr6 gekocht.
Daar alles uit getrokken wat we nodig hadden van zekeringskast tot kabelboom, computer, alles wat er ophoort hebben we vervangen.
Dus wij dachten starten lopen maar helaas geen reactie alleen bij ontladen vonkt de bougie 1 keer
Toen hebben we er iemand anders er bij gehad met een computer alles doorgemeten alles was goed aangesloten en klopt.
Behalve dat we geen vonk krijgen.
Dus ook maar bobine weer is vervangen helaas nog niks toen daar is door gemeten bij + hebben we gewoon stroom en we hebben massa.
Alleen we krijgen geen pulse bij de bobine (zwarte rooie draad) en als het klopt horen we dat wel te krijgen.
En dan nog een ander probleem de brandstof pomp slaat ook niet aan.
Maar als je hem op de zekerings kast doorverbind blijft ie constant lopen zodra je het contact aan zet.
Dus heeft iemand hier ervaring mee of kan ons verder helpen Dan stellen we dat zeer op prijs.
De auto staat in Soest dus als je in de buurt woont en je wil langs komen kan dat ook.
We hebben al op vwforum en nog een paar andere forums geinformeerd maar daar krijg je constant de zelfde reactie kijk daar of daar maar alles geprobeerd maar niks werkt Terwijl die zou zo moeten lopen nu alles vervangt is.
Dus wie kan ons verder helpen??

MvG Edwin[/quote]
nokken as sensor is sutuk of erzit kabel bruek tusde sensor en bobine

emmi 0

14 jaar

nokken as sensor is stuk of er zit kabel bruek tusede sensor en bobine

emmi 0

14 jaar

De ecu van de VR6-en gaat weleens kapot. Schroef open en kijk even op de print. Al verschijdene keren meegemaakt dat er een flinke binnenbrand heeft gewoed.

wheels01 0
badge

14 jaar

Emmi,

Jou verhaal gaat hier niet op..Zo te lezen is dit ene met rotor ontsteking, ook zonder stekker op de ontsteking hoort hij te lopen..

Een aparte nokkenas sensor heeft hij dan niet..

Als er wel een puls is op de ontsteking, maar niet op de bobine dan gok ik op een probleem in de bedrading of een defecte ECU..

stefan84 0

14 jaar

De kabelboom en kabels zijn zeker goed aangesloten.
Is een jongen bij geweest die moters doet reviseren en die zelf 4 vr6 heeft staan daar heeft daarvan 2 opgeknapt eentje is als donor auto naar ons gegaan en daar heeft hij alles netjes uitgetrokken om in de type 2 te leggen dus bedrading is 100% goed.
Er zijn ook dingen vernieuwd en hij zegt dat ie dus nu moet lopen hij snapt zelf ook niet.

Daarna is er een maatje van mij bij geweest met een laptop (pulse meter) met een programma er op van elke type auto en moterblok.
Waar ook de orginelen nederlands schema's op staan voor een Vr6 die heeft alles door gemeten van de zekerings kast tot aan de computer en moterblok en hij zegt ook alles klopt precies.
En de relai's die zijn allemaal goed hebben ook andere relais geprobeerd en nog niks doen.

Speedyedwin 0

14 jaar

Wat andere zeggen, daar moet je je niet blind op staren, zelf meten = weten, 1 foutje of iets over het hoofd zien = kassa..

Als de bedrading en zekering kast goed is moet hij vanmiddag nog lopen als hij nog een aantal lopende VR6'sen heeft staan..

Door die kortsluiting kan goed de ECU naar de kl*te zijn, vervang deze eerst eens om te testen, 2 minuten en je hebt uitsluitsel.

Bij deze auto valt er niet veel uit te lezen, ook geeft hij niet alles aan en zijn de meetwaardeblokken maar beperkt uit te lezen..

Loopt hij met de andere ECU nog niet, verwissel dan eens de BDP sensor naast de versnellingsbak, geen puls = geen vonk + brandstof = niet lopen..

stefan84 0

14 jaar

Zo vanavond weer met een stel mensen bezig geweest met de auto.
Nieuwe ecu geprobeerd die goed is.
De BDP Sensor ook vervangen en is door gemeten en is helemaal goed.
spanning en massa op de buitenste 2 en bij de bobine zijn ook goed.
De relai's zijn ook allemaal goed hebben vanavond een andere vr6 ernaast gezet en gekeken of alles het zelfde is dat klopt ook allemaal en is ook goed. dus relai 30 of 109 zijn ook goed.
Bij de moter zit alles ieder geval goed en is vernieuwd. tenzij we iets over het hooft zien.

Nu moest ik vragen van iemand
Bruin rode draad van de Contactslot? is massa> schakeld tijdens starten om naar+ heeft een rood stekkertje. wat doet dat?

En stefan de kort sluiting is ontstaan omdat vanaf de zekerings kast de kabels door het chassis naar de moter ruimte gaan.
Normaal zit om de bedrading bij het chassi ene rubber allen aan de onder kant was het weg en door het trillen zijn daar de kabels door gesneden en heeft ie kortsluiting gemaakt.
Dus vandaar dat alles vernieuwd is.

Wie kan ons verder opweg helpen? aanstaande vrijdag gana we weer de hele avond zoeken naar wat er is dus alle hulp is welkom.
Eventueel bellen kan ook 0650892766

Bedankt alvast voor de hulp en info zover.

Speedyedwin 0

14 jaar

Edwin,

Hebben jullie toevallig ook al eens gemeten of de spanning op de bobine e.d. niet wegvalt tijdens het starten, mocht dit het geval zijn, zet er dan eens rechtstreeks spanning op.

Over het contactslot :

[url=http://img179.imageshack.us/i/20811696.p...][img]http://img179.imageshack.us/img179/492/2...[/img][/url]

Gr Stefan

stefan84 0

14 jaar

Bedankt allemaal voor de info.
Gister is er een wonder gebeurd hebben ze de bobine door gemeten had ie wel in eens ene pulse maar nog steeds geen vonk.
Dus hadden ze er ene accu kabel bij gepakt die op de min gezet en de andere klem om de bobine vast gezet en wat denk je sleutel om draaien en de moter loopt.
Blijkt ie dus geen goeie massa te hebben gelijk nieuwe massa getrokken en starten lopen.
Dus nogmaals bedankt allemaal voor de info.

Gr Edwin

Speedyedwin 0

14 jaar

Toch weer mooi om te horen..

Bedankt voor de feedback!

Gr Stefan

stefan84 0

14 jaar

Jammer dat ik nergens lees over de persoon in Rotterdam die je gebelt had en hij toen al tegen je zei dat je een massa mist op je lmm. Hi zei toen repareer die eerst.

Maargoed hij loopt en daar gaat het om.

Tau 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.