Volkswagen Golf III : "blijven hangen" toerental Golf 3 GTI 16v ABF '96

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2000 cc

Hallo allemaal,


Mijn golf uit '96 valt niet terug in toeren zodra ik het koppelingspedaal intrap, ongeacht het toerental of hoe snel ik rijd. Hij blijft meestal steken rond de 1500-2000 toeren en dat kan soms wel 20-30 sec duren voordat hij uiteindelijk stationair draait. Dit heb ik wat minder als de motor koud is. Ik heb hem laten uitlezen maar daar kwam als diagnose uit dat de pingelsensor geen signaal geeft. Het is een dure grap om deze te vervangen en dit heeft volgens de garage niets te maken met het toerental.

Er zit een k&n openluchtfilter op, middendemper vervangen voor rechte pijp en een bolku abf chip. Het gasklephuis is gereinigd.


Hopelijk herent iemand dit probleem. Alvast bedankt!

segebai

Geplaatst door segebai (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

oldford (0) PRO, 14 jaar geleden

Plots gekomen of altijd al gedaan met die chip?
Open luchtfilter is goed om minder pk's te krijgen. Standaard filterbak is gewoon beter, tenzij je herrie wilt.

segebai (0), 14 jaar geleden

Voordat ik die chip monteerde had ik het probleem al...moet wel zeggen dat het ernstiger is geworden.

oldford (0) PRO, 14 jaar geleden

Met warme motor eens de elektrische aansluiting van de stationair regelaar afhalen en proefrijden.
Blijf je hoge toerentallen houden dan is het waarschijnlijk valse lucht. Alle slangen en slangetjes kontroleren op scheuren, lozitten e.d.
Is het nu kompleet over, dan kan een verkeerd aangevende koelwater temperatuur sensor de oorzaak of de stationair regelaar is vervuild/defect.

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Die chip, is die op maat gemaakt of gekochte rommel via internet ?

Fout van de klopsensor zal niet dat probleem veroorzaken, wel zul je nu een verminderd vermogen hebben, welke foutcode staat erin met nummer ? Komt ook wel eens voor dat er een slecht contact in de bedrading zit, of de software die erin zit klop voor geen meter, of de klopsensor zelf is defect!

Als je de klopsensor los haalt, maak de pasvlakken mooi schoon en draai hem op moment vast! ( 20NM ) draai je hem op het gevoel vast, heb je kans dat de storing terug komt, komt vrij nauw..

Kun je geen valse lucht ontdekken, meet dan eens de weerstand ( ohm ) van de koelvloeistof temp sensor en plaats die waarde even hier, je kunt deze zowel bij een koude als warme motor meten.

Gr Stefan

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.