close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf III : ontsteking golf 3 gti

Bouwjaar: 1995, Brandstof: Benzine, Motorcode: ?

bobine en het onstekings huis vervangen wegens geen vonk dus niet starte nu wil ie niet echt meer op toeren komen 4000 gaat i ploffen en hij zuipt als een lijster nu staan de merktekens op de poelie en op het vliegwiel goed op de lamp maar ik krijg hem niet beter gesteld met het draaien van het ontstekings huis die kan ik 180 draaien en dan slaat ie in eens af in het tussen gebied gebeurt er niks wie o wie weet het ik ben er mee aan

Geplaatst door

buurmen (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Makkelijk zou zijn als je even het motortype en motorcode invuld! Als je die niet weet, lukt het wellicht met een kenteken of maak een foto van de motor.

Heb je de distributieriem ook los gehad of deze vervangen ? Bij sommige type's loopt er een tandwiel over de riem die de ontsteking aandrijft, als bij het los halen van de riem hier niet op gelet is, kun je dit probleem ook krijgen en lukt het je ook niet om hem goed af te stellen.

Zet de motor eens op bdp, en kijk dan waar de rotor heen wijst, als het goed is zit er een inkeping in de ontsteking, deze moet in lijn staan met de rotor, dit is dan het 0 punt.

Heb je de bougiekabels in de juiste volgorde op de verdeelkap aangesloten en heb je de stroboscoop lamp op Cil 1 staan ? Wellicht een stomme vraag maar je weet het nooit.

stefan84 0

14 jaar

helaas heb ik geen moter type wel weet ik 16kleppr gti en idd de onsteking loopt over de distribuite riem daar zijn we niet aan geweest ook de kabels zitten goed en de lamp staat op de eerste cilinder hij is binnen gekomen met een kapotte bobine maar voor we dat wisten hebben we eerst de halsensor als verdachte gehad dat was het dus niet maar het gekke is de merktekens staan goed op de lamp tot aan bijna perfect en toch in de hoge toeren tallen slaat ie over en als ik het onstekings huis draai blijven de merktekens gewoon staat waar ze staan op de lamp tot ik ff te ver draai en de moter er mee stopt ik krijg als het ware geen verschil in de voor of na ontsteking op het gebied van een paar graden of niks of alles ik kan er niet meer bij met me pet
mvgr gerard

buurmen 0

14 jaar

heb je wel de juiste bougiekabel de eerste cilinder

ja dat zit wel goed dat is chek chek en nog eens chek anders blijft het feest en statonair loopt het gewoon super tot 4000 rpm dan is het feest gebeurd

buurmen 0

14 jaar

Dat zal het een 150Pk ABF motor zijn,

Waarom kun je de ontsteking niet afstellen ? Omdat deze electronisch geregeld word..

Het niet boven de 4000 toeren komen lijkt me een ontstekingsprobleem!

Heb je de mogelijkheid om de auto uit te lezen ? Zo ja, plaats dan even de storingscode's hier neer incl nummer.

Je zou eventueel de brandstofdruk eens kunnen meten, en de weerstand van de koelvloeistof temp sensor bij warme motor.

stefan84 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.