Sinds een maand bokt, hakkelt en stottert de auto bij stationair draaien. Zakt zelfs af en toe tot onder de 500 toeren en wil af en toe uitvallen bij filerijden
erg irritant bij een automaat!
Omdat je dan eerst een dealer gaat raadplegen is dat reeds gebeurt.
Na veel verschillende diagnoses??? is er veel vernieuwd inmiddels maar het euvel is nog niet weg.
Na de eerste diagnose zijn beide kats vervangen, tevens meteen de lamdesensoren
Inlaat is verwijderd en volledig gereinigd. Gasklep is gereinigd en terug gezet in basisstand.
catrerontluchtingsleidingen nagelopen, schoongemaakt en daar waar nodig gerepareerd
Tevens nieuwe pakkingen geplaatst bij de kleppendeksel e.d.
injectoren zijn gereinigd, leidingen doorgespoeld. compressietrest, alle 6 perfect met 1.22% verschil tussen de beste en de slechtste.
Bougies waren net nieuw en ( als we de dealer geloven de kabels ook)
Maar het euvel is nog steeds niet weg?!?
Wie heeft er misschien een idee?
Ik hoor het echt graag.
gr, Johan
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hoi Johan,
Zo, dat heeft al een behoorlijk spaarvarken gekost!
in 1e instantie zal ik ook gezechd hebben gasklephuis reinigen en afstellen, maar dat is reeds gebeurd, en neem ik maar aan dat het goed is gebeurd.
als 2e denk ik aan de lucht massa meter!! daar heb ik jou nog niet over gehoord!
deze kun je laten controlleren door de firma AC-tronnics (controlleren kost niet veel) Laten reviseren kost +/- 85,-.
succes!
groetjes,
marcel garage kronenburg
ACtronics levert niet aan particulieren...
op de auto zit een vollegdige K&N kit incl LMM. net een jaar oud., maar hier hadden wij ook al aan gedacht en hebben de originele even terug geplaats gehad. Dit maakte geen verschil.
Tevens gister nieuw brandstoffilter geplaatst. Andere bobine en kabels geleend om te proberen, maar ook dit maakte geen verschil
14 jaar
K&N kit in combi met een luchtmassameter is op zijn zachtst gezegd een K oplossing....
de olie van de luchtfilter komt terrecht op de warmtefilm van de luchtmassameter en die brand in. Dat gaat afwijken als de kolere.
Zou me niet verwonderen als hij weer super rijd met een nieuwe luchtmassameter en het originele filter huis en papierelement.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar