Volkswagen Passat: Passat v5 Onregelmatig lopen en inhouden na demontage inl. sprui

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: AGZ

We hebben bij een passat v5 het inlaatspruitstuk afgehaald om het kleppendeksel te vervangen (ivm lekkage).
Na vervanging loopt auto onregelmatig en houd in valt ook veel uit bij koude motor.
Vacuum systeem gecontroleerd hebben we niets aan gevonden.
Gasklep opgestuurd naar revisie bedrijf, deze hebben de klep is doorgemeten en goed volgens revisiebedrijf.
Diagnose laten doen bij volkswagen dealer die zeggen dat de distributieketting van tijd is gesprongen,
maar dit vind ik een vreemd verhaal omdat het op eens na het demonteren van spruitstuk is gebeurd.

Misschien iemand suggesties?

Mvg jeffrey
Autobedrijf Ron Rodie

jvanheerden

Geplaatst door jvanheerden (0) PRO , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Passat? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

11 Reacties

jan5047 (0) PRO, 13 jaar geleden

als je remreinger op het spruitstuk cq slangen spuit merkje geen verschil van lopen van de motor,
sorry ketting verhaal vinft ik inderdaad een raar verhaal

anoniem-1573996169 (0), 13 jaar geleden

inlaat pakking niet kapot gestoten met montage.heb hier eens ooit een vehikkel gehad daar hadden ze het inlaatspruitstuk eraf gehaald om startmotor te kunnen verwijderen,wat niet nodig was maar goed,nadien liep ie zeer beroerd,heb ik alles weer eraf gepakt en bleek dat er een draadje tussen het spruitstuk en kop was gekomen wat ze niet gezien hadden en dus een beetje valse lucht trok.

jan5047 (0) PRO, 13 jaar geleden

dat is mijn antwoord niet de pakking kan zijn beschadigd en zo kun je het opsporen

audia4 (0) PRO, 13 jaar geleden

inlaat is van kunststof, dikke kans dat er ergens iets geknapt is. Ding moet je heel subtiel met de momentsleutel vastzetten..... Trekt de boel zo over de kop.

Remedie: hele rommel demonteren, kijken wat er aan de hand is.

jan5047 (0) PRO, 13 jaar geleden

heeft audi rommel dan?? ik rij al jaren audi al meer dan 11 jaar maar wel één van 20 jaar oud een audi 80

audia4 (0) PRO, 13 jaar geleden

die 20 jaar oude modelletje 80 ga je niet verslijten, die is oersterk.

de spruitstukken van de V5 zijn niet de sterkste, kunt het gerust rommel noemen. het is na 10 jaar uitgehard kunstof, ik ken deze motoren, ken de manco's, en heb al vaker een stukgetrokken spruitstuk gezien. Als je niet subtiel te werk gaat krijg je zelfs een nieuwe kapot. Echt niet aankomen als je geen momentsleutel in de aanslag hebt, en voor elke bout het juiste moment weet. Na demontage alle o-ringen en pakkingen bij voorhand vervangen.

overigens, ga maar stevig op een stoel zitten als je de prijs van de vervangingsonderdelen hoort. Kostbaar stukje, zeker het gedeelte waar de keuzeklep lang/kort spruitstuk in zit. Flensjes daarvan willen scheuren.....

jan5047 (0) PRO, 13 jaar geleden

maar als je er nu remreiger op spuit dan moet je dit toch merken dan bij beschadigingen.zo spoor ik al jaren vacum lekken op,

audia4 (0) PRO, 13 jaar geleden

onderkant spruitstuk ga je niet bijkomen met remmenreiniger, het is al een kunstje om alle bouten te bereiken..... Bij de V(R)5 motor is het een behoorlijk complex gebouwd geval....

dit probleem van de topicstarter is op zeker een lekkage in het spruitstuk. Bij de dealer is de kennis van deze motoren zo'n beetje vervlogen.... de jongste is immers bijna 11 jaar oud. Zijn voor het merendeel allang uit het dealercircuit verdwenen. Er zijn er overigens ook relatief weinig verkocht.

jan5047 (0) PRO, 13 jaar geleden

en is het opgelost graag even antwoord

gr jan

jvanheerden (0) PRO, 13 jaar geleden

Hej sorry voor de late reactie maar ivm met de feestdagen zijn we gesloten geweest.
We hebben het spruitstuk eraf gehaald en af laten persen. Hij bleek idd lek te zijn op de rubbere ring van de kleppen gallerij.
Deze ring vernieuwd door universele o-ring en spruitstuk weer gemonteerd maar probleem is niet verholpen auto blijft onregelmatig lopen
en reageert slecht op het gaspedaal.
Iemand misschien nog suggesties?

mvg Jeffrey

NoppieV5 (0), 13 jaar geleden

Vacuumslang? Heb een soortgelijk probleem gehad. Schokkerig lopen, alsof er af en toe een cilinder een slag miste.
Probleem bleek verholpen toen een vacuumslangetje lek bleek, die loopt vanaf een T-stuk in de vacuumleiding voor de rembekrachtiging (ter hoogte van het luchtfilter) naar een kunststofklephuis dat zit gemonteerd op een aftakking van de dikke luchtaanzuigbuis, vlak (rechts, vanaf voorzijde gezien) voor het gasklephuis. Dat circa 24 cm lange slangetje knikt daar snel indien niet goed gesitueerd.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.