Hallo allemaal....
Gisteren was ik aan het rijden, en opeens leek de auto wat vermogen te missen.
In z'n 1 optrekken tot z'n 50/60 gaat opeens gepaard met 5000 toeren.
Optrekken gaat traag en zodra je rijd en je gas echt intrapt gaat het opeens met een slakkengang vooruit.
De auto loopt stationair te "pingelen".
Ik heb de auto uitgelezen en kwam op 4 fouten.
------------------------------------------------------------------------------------------------------
17833 - EVAP Purge Valve (N80): short to ground
P1425 - 35-00 - -
16486 - Mass Air Flow Sensor (G70): Signal to low
P0102 - 35-00 - -
16519 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Heating Circuit: Malfunction
P0135 - 35-00 - -
16518 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: No Activity
P0134 - 35-00 - -
------------------------------------------------------------------------------------------------------
Al deze fouten, zitten er al in zolang in de auto heb.
Nooit problemen gehad(buiten een kapotte krukas-sensor om).
Ik heb gezocht op google, en daar vind ik dat een kapotte ontsteking een code zou moeten aangeven.
Ik ga morgen zowiezo het gasklephuis reinigen en opnieuw inleren(al lijkt mij dat niet het probleem).
De lambdasonde lijkt mij persoonlijk ook niet het probleem van een weigerende cilinder.
Iemand een idee wat het zou kunnen zijn eventueel?
Ik weet niet of bougie's, kabels en dat soort ongein ook een foutcode moet opleveren?
Om nou van alles nieuw te kopen, om vervolgens er achter te komen dat het blok "op" is, vind ik een beetje te gek.
De LMM meter hebben ze op de sloop ook liggen(al is het om te testen), maar niet van een 2.0.
Moet deze perse van een 2.0 af komen?
Mvg
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Van deze storingen en jouw klacht dan vind ik de lmm de eerste en eigenlijk de enigste verdachte.
Hoe loopt hij met de stekker los en dan na +/- 15 minuten rijden?
Maar goed de lambdasonde staat er ook bij en deze geeft eigenlijk dan bijna nooit een erg haperende motor maar zou wel kunnen.
Mocht je de lmm gaan vervangen dan hetzelfde onderdeelnummer monteren en origineel.
Een vriend van me verdenkt momenteel iets in het ontstekings-circuit.
Zodra ik 1 de bougiedop van cilinder 1 of 2 los haal, valt de auto bijna uit, en bij 3 en 4 gaat die alleen iets anders lopen.
Volgens hem zou bij de LMM dit soort symptomen niet voorkomen?
Net de auto nog even gestart, maar lijkt nu wel iets beter te lopen(nog niet getest met losse stekker).
Het motorblok schud in ieder geval een heel stuk minder.
Vanmiddag de LMM meter los gehad, en ik kan geen onderbroken draadjes erin ontdekken.
Het gasklephuis heb ik ook meteen helemaal schoongemaakt en opnieuw ingeleerd.
Nu dacht ik dus om met andere bougie's te beginnen aangezien ik niet weet hoe lang deze er al in zitten en hoelang ze gemiddeld mee mogen gaan.
Ik heb de auto nu bijna een jaar en er zeker 25000km opzitten.
Nadeel is alleen dat je bij 2 bougie's vrijwel niet kan komen.
Nu breng je me alleen aan het twijfelen wat verstandiger is, eerst bougie's(moeten zowiezo gedaan worden met de tijd) of eerst de lmm en hopen dat het dan opgelost is.
Ik zit inmiddels op aardige kosten als ik alles vervang wat ik al gehoord heb.
9 jaar
[url=http://s1181.photobucket.com/user/Ricard...][img]http://i1181.photobucket.com/albums/x423...[/img][/url]
Bij de linker 2 valt de auto bijna uit, bij de rechter verschilt er weinig
9 jaar
De bougie's zijn vervangen, was overigens ook echt nodig.
Mijn gevoel zegt dat ze er al sinds 99 in zitten zeg maar.
Loopt nu een heel stuk beter, lijkt ook een stuk sneller.
Alleen stationair loopt die nog te schokken.
Stationair draait die ongeveer 800 toeren, laat ik me koppeling iets opkomen tot 1000 dan is het schokken weg.
Ik vind persoonlijk 800 toeren echt weinig, maar dit kan natuurlijk aan mij liggen.
Wissen en opnieuw inleren heb ik gedaan, had ik beter niet kunnen doen.
Nu schommeld het motorblok weer, loopt raar stationair, en heb er opeens 3 foutmeldingen bij.
En dat nadat ik vanmiddag weer gewoon heerlijk kon rijden (op het licht schokken bij stationair na).
Ik heb opeens misfire op cilinder 1 en 3....
En pas NA het wissen en opnieuw inleren van het gasklephuis. :GRR: :GRR: :GRR:
---------------------------------------------------------------------------------------
16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
P0300 - 35-00 - -
16685 - Cylinder 1: Misfire Detected
P0301 - 35-00 - -
16687 - Cylinder 3: Misfire Detected
P0303 - 35-00 - -
----------------------------------------------------------------------------------------
Is pas gekomen NA het wissen van de standaardwaardes en opnieuw inleren van het gasklephuis.
Dus ik neem aan dat het daar ergens mee te maken moet hebben.
Net weer even gezeten en weer even alles nagelopen via vagcom.
Ook alle kabels nagelopen.
Misfire bleef terug komen.
Gewist, alles op 0 en opnieuw ingeleerd.
Nog steeds het probleem van onrustig lopen.
Dan maar even draaiend de buis van de luchtfilter eraf(na het gasklephuis).
Gaat die opeens normaal lopen.
Buis er weer op, weer pingelen...
Buis eraf, weer vloeiend....
Buis erop, weer pingelen...
Daarna de buis erop gelaten, en de stekker van de lmm eraf getrokken, liep die weer goed.
Stekker erop weer pingelen...
Dus nu de stekker eraf gehouden en normaal kunnen rijden.
De lmm lijkt mij dus echt dood, maar kan dit ook de misfire's veroorzaken?
PS sorry als er bepaalde dingen dubbel staan, dit waren 3 losse reactie's op het vag-forum, die ik hier heb samen geplakt.
9 jaar
Ja daarom vroeg ik dat je die stekker eraf trekt want dan gaat hij in noodloop en moet het dan hebben van vastgestelde waardes (dus geen info meer van de lmm) en aangezien het bij jou gelijk al zo'n verschil geeft (soms pas na 10 minuten) dan zou ik idd ook voor de lmm gaan.
En idd kan dit misfire's geven, gebeurde ook heel vaak bij de 1.8 en 1.8 turbo motoren.
Je kan natuurlijk ook om de onsteking te checken tijdens stationair draaien water over de bobine en kabels en doppen sproeien en kijken of de motor daarop reageert, zo niet dan zit dat meestal wel goed.
De kabels en bobine heb ik beneveld, geen verschil, en zie ook geen vonken overslaan ofzo.
Alle stekkers heb ik behandeld met Contactspray, gewoon om er zeker van te zijn dat het goed zit.
Gasklephuis is gereinigd, daarna op 0 gezet, en opnieuw in geleerd.
Alle naden en slangen nagelopen met remreiniger, gaat niet anders lopen, dus geen valse lucht.
LMM heb ik vervangen voor 1 die 100% werkt, en maakt geen verschil.
Stekker vast, rot lopen, stekker los, perfect.
Onze vermoedens gaan momenteel naar kabels van/naar de LMM toe, maar hoe en waar ik dan moet gaan zoeken, i don't know....
-Nieuwe bougie's
-Andere LMM
-Gasklephuis gereinigd
-Gasklephuis opnieuw ingeleerd
-Valse lucht nagelopen
-Stekker verbindingen allemaal met contactspray behandeld
-Zekeringen nagelopen
Ik weet het even niet meer.....
9 jaar
Je weet iig waar het aan ligt zo te horen maar dan denk ik ook een bedradingsprobleem en deze zou ik gaan doormeten volgens het schema.
Maar ga eens rijden met die andere lmm en dan bv 20 minuten, hoe doet hij het daarna? En blijft de storing weg met die andere lmm? Als storing gelijk terug komt dan bedradingsprobleem.
rijden is geen optie.
Kan niet eens gas geven want dan valt die uit.
Bedrading door meten is voor mij geen optie, aangezien ik niet zover reik in mijn verstand.
Maar hij rijd, en dan maar ff zonder lmm.
Stekker ervan zit er wel gewoon in(tegen het vuil) maar de zekering ervan heb ik even verwijderd.
Dus voor mij is het probleem voorlopig opgelost, hij rijd...
9 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Bora of stel zelf een nieuwe vraag.
9 jaar