👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Afgelopen week heb ik nieuwe bougies gemonteerd en het is mijn opgevallen dat de bougie van cylinder I donkerder van kleur is dan de rest en ook is aangekoolt,het zal wel olie verbruik zijn denk ik de auto loopt goed en het olie verbruik is 1/2 liter op 600 km dus dat valt nog mee voor deze auto met 160,000 km op de klok.
Wel moet ik er bij vertellen dat er voorheen mobil FI 0X40 in gezeten heeft,ik heb er nu Halvoline F3 X1 SYN 10/40 in zitten en het olie verbruik is hiermee sterk afgenomen.
Wie kent dit probleem en wat kan de oorzaak hiervan zijn,en hoe pak ik dat aan indien nodig geacht.
Mvg JM
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
1/2 liter op 600 km is ongeveer mengsmering voor een 2takt bromfietsmotor.
Vind ik niet normaal voor een motor met 160.000 km, heb zelf een 1.8 van audi met dezelfde kmstand en gebruikt niets!!
Gebruik komt waarschijnlijk door lekkende klepseals, of als er veel onderdruk in het carter is door versleten, vastzittende of gebroken zuigerveren.
Klepseallekkage is te herkennen aan blauwe rook tijdens het afremmen op de motor. Als je een beetje handig bent zijn deze zelf te vervangen zonder de kop te demonteren.
Een vraagje, is de motor wel eens echt gebruikt (ritje autobahn volgas) of altijd korte stukjes en nooit goed warm?
Zoals ik al aangaf in mijn laatste regel van het bovenstaande het olie verbruik is nu op een normaal verbruik gekomen door de dikkere 10/40 i.p.v 0/40.Ik heb er al in geen twee maanden olie bijgedaan na 1200km dat heeft dus geholpen,is ook te begrijpen i.v.m dikte 0/40 ook geen blauwe rook bij loslaten v.h gas bij hoge snelheid.
Terug komende op een ritje autobahn, ik woon 5km van de duitse grens dus gassen maaaarr.ik hoop dat het niet een gebroken zuigerveer is waar ik zelf overigens ook al aan gedacht had.Indien het zo blijft is het geen echt probleem,ik zal na verloop van tijd de bougie van cylinder I nog eens controleren,en het tevens terug berichten hoe het is gegaan.
Bedankt voor jou reactie Harry,
Mvg JM
20 jaar
Harry zoals afgsproken heb ik nu na 1800 km de bougies gecontroleerd,en ik kan je vetellen dat deze er weer gezond van kleur zijn donkerbruin aan de randen en lichtbruin op het keramiek dankzij de dikkere olie 10/40 valoline i.p.v 0/40.
Mvg, JM
20 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar