Wij hebben ter reparatie aangeboden gekregen een VW Transporter 1900 benzine (type DG) met twee lekkende koppakkingen. Daar ik al verontrustende geluiden heb gehoord over dit type motor deze vraag. Heeft iemand er ervaring mee en zijn er specifieke zaken waarop gelet moet worden bij de reparatie om opnieuw lekken te gaan voorkomen. Ik vernam nl. via een motorrevisiebedrijf dat dat probleem zich bij de boxermotor nog wel eens voordoet.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik heb toevallig twee van deze motoren onderhanden gehad en weet er wel iets van.
Om te beginnen is de pakkingset erg duur en moet je er rekening mee houden dat, wanneer je de kop eraf haalt, de cilinder mee beweegt en dus de pakking eronder ook vervangen moet worden wat dus inhoud dat de motor eruit moet.
Je hebt ook speciaal gereedschap nodig om de pistonpen eruit te halen. Dit door een gat waar normaal de waterpomp zit en aan de andere kant door een deksel te verwijderen.
Ik hoop dat je er iets mee kunt want er gaan nogal wat uurtjes in zitten.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Transporter of stel zelf een nieuwe vraag.
22 jaar