Brandstofpomp krijgt geen spanning, de stuurspoel van het relais ook niet en de brandstofmeter doet het ook niet.
Met hulp van de Vraagbaak ben ik erachter gekomen dat dit een elektrische storing moet zijn in een een specifiek circuit.
Hoogstwaarschijnlijk een massaprobleem. Verder zit volgens de Vraagbaak de massakabel van dit circuit naast de relaisplaat. Nu kom ik op 2 plaatsen relais tegen, maar wat bedoelen ze nou toch met de relaisplaat???
Ik kan de massakabel dus niet vinden :(
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
De relaisplaat is de zekeringkast , maar even simpel , is er geen zekering defect?
Nee, die had ik al bekeken. De auto heeft trouwens al een tijdje stilgestaan (geschorst), dus de kans op corrosie of zo lijkt mij het grootst. In de zekeringkast zitten overigens echt alleen zekeringen... De relais die de pomp schakelen zitten op een houdertje achter de ECU/Digijet unit.
2 jaar
Meet dan eens op het relais wat daar aanwezig is qua spanning en massa
Het relais wordt aan massa gelegd via de ECU. De pomp heeft dezelfde voeding als de injectoren. Dus het spoeltje van relais krijgt spanning via plus 15 contactslot en wordt aan de andere kant aan massa gelegd (pen 20 ECU)
Top, dat ga ik even uitzoeken. Er zitten trouwens 2 relais, weet jij of die allebei voor de brandstofpompen zijn? De onderste schakelt wel, de bovenste niet.
2 jaar
Het ene is het hoofdrelais, die zet spanning bij contact aan op pen 13 van de ECU.
Pfff... dit is echt niet te vinden zeg. Even alles nog een keer op een rijtje:
Contactslot aan:
- Alles in het dashboard doet het, alleen de brandstofmeter stijgt niet.
- Bij inschakelen hoor je enkele seconden achter je een motortje lopen, dit zou de drukpomp moeten zijn. Relais schakelt na die paar seconden weer af. (dit is toch goed???)
- Poging tot starten: motor draait en bougies vonken. Na 1 klein ontstekingsmoment gebeurt er niets meer.
Als ik kijk in het elektrisch schema kijk, lijkt alles achter S1 (zekering 16A, helemaal links) het niet te doen (beide pompen en de benzinemeter). Toch is dat niet zo, want de drukpomp (G23) loopt dus wel aan.
Mijn ideeën zijn op....
2 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.
2 jaar