Het betreft de auto van mijn vrouw, VW Polo 9N, 1.4.
Het probleem luid als volg :
Stationair loopt deze goed, bij weg rijden in de 1 niets aan de hand.
Maar door schakelen naar de 2 en ook naar de 3, stottert/houdt in beetje in.
Gas los laten en dan rustig gas geven is het even goed en begint dan weer.
Wat heb ik gedaan :
Heb er een andere gasklep opgezet, deze gereingd en opnieuw ingeleerd. (gereinigd met remreiniger)
Andere cater ontluchting erop gezet.
Map sensor schoon gemaakt met remreiniger.
Het enigste wat ik nog kan bedenken is dat het flexibele stuk wat voorin de uitlaat vervangen moet worden, deze is stuk.
Dus heb ik een lek tussen de 1ste en 2de lambdasonde, en dan zijn de waardes niet goed ?
Of is er nog iets waar ik rekening mee moet houden ?
Zie uit naar reactie.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Dat uitlaatlek kan wel degelijk van invloed zijn bij deze motor.
De voorste lambdasonde is een breedband lambdasonde. Daarbij wordt met de achterste lambdasonde gekeken of het signaal van de voorste lambdasonde niet verschuift als gevolg van veroudering. En bij een verschuiving wordt dit signaal van de voorste lambdasonde gecorrigeerd.
Bij een lekje tussen beide lambdasondes kan deze strategie wel eens tegen je werken.
Zou dus het lek eerst oplossen en dan nog eens kijken of het gestotter nog aanwezig is .
Nou intussen, wel laat, uitlaat gerepareerd, is dicht.
Gasklephuis vervangen en opnieuw ingeleerd.
Caterontluchting vervangen, en nog stottert hij nog.
Wanneer je het gas een beetje los laat en weer rustig in trapt, is het weg.
Tussentijd distributieriem vervangen, heeft ook niet geholpen.
Brandstoffilter misschien??
Zie uit naar jullie reactie.
2 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.
2 jaar