Goeiedag allemaal,
Ik heb hier een Golf IV uit 1999 AGR (90pk) met een roggelent geluid in de motor. Nu heb ik even gekeken, en blijkt dat de distributieriem niet meer op spanning staat. Deze kan bijna een tand verschieten....De spanrol zit nog gewoon vast maar kan zo snel niet zien of hij nog goed gespannen staat. Ik heb de looprol, nokkenastandwiel en brandstofpomp gecontroleerd, en hieruit blijkt dat de brandstofpomp veel axiale speling heeft op de as. Je kan alsware de as naar binnen en naar buiten trekken vanuit de pomp. Dit is ongeveer 1,5 a 2 milimeter speling. Is dit normaal of is dat juist de veroorzaker van het loshangen van de ditributieriem? Voor de rest is de looprol en het nokkenastandwiel nog goed.
Misschien is er iemand die dit al vaker mee heeft gemaakt?
Ik hoor het wel,
M.v.g Erik Regeling
________________________________________________________________________________________________________________________
Spanrol was van spanning afgesprongen, opnieuw gespannen, alles gecontroleerd en voertuig loopt nog steeds, bedankt voor de hulp!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ook waterpompen geven nog weleens problemen, uitgelopen lager behoort ook tot de mogelijkheid.
Gr. paul
[quote=paulkelder]Ook waterpompen geven nog weleens problemen, uitgelopen lager behoort ook tot de mogelijkheid.
Gr. paul[/quote]
Dit denk ik ook eerder,maar wat zeldzamer is dat de grote looprol verrot is.
Ok, ik moet het nog even bekijken allemaal...vraag me alleen af of die speling op de brandstofpomp mag zitten...?
M.v.g. Erik
15 jaar
Die 1,5mm speling op de as zal niet jou probleem veroorzaken wat betreft de slappe distributiriem.
Gr Stefan
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar