Geachte,
Mijn airco werkt niet.
reden volgens uitlezen:
Massa/storing druksensor.
Er zit een nieuwe sensor op dus die kan het niet meer zijn.
er zit ook een nieuw relais op dus die kan het ook niet zijn.
je krijgt vanaf de druksensor 3 draden, een witte, blauw/zwart en bruin/zwart.
deze drie gaan naar het relais.
bruin/zwart is de massa. en ik meet hem ook terug naar de massa en de stekker van het relais.
tevens meet ik de andere 2 ook terug naar de stekker van het relais. (zonder onderbrekingen)
de pomp doet het (kon hem aanzetten met een direct 12 volt) en ook wordt het toerental verhoogt als ik de airo binnen aanzet.
ik heb geen cilmat maar gewoon aan/uit.
tevens heb ik geprobeert om een nieuwe kabel tussen de sensor en relais. dit mocht ook niet baten.
heeft er iemand nog een oplossing?
met vriendelijke groet,
PP
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
heb je wel genoeg druk in je systeem heb je je airco weer goed gevuld als je drukverlies hebt werkt ie niet
Hij is pas opnieuw afgevult.
er is wel wat vrij gekomen met het vervangen van de druksensor. maar er zit hier een ventiel onder dus zoveel was het niet.
als ik de pomp handmatig aanzet (draad van accu naar pomp) dan wordt het ijs koud binnen.
15 jaar
dat doorlussen doe inderdaad maar niet
15 jaar
bruin/zwart = massa
wit = singaal draad??
blauw/zwart = voeding??
welke zou ik dan moet verbinden.. volgens mij moet hij een bepaalde waarde door geven.
15 jaar
wat ik wel niet snap ik heb hier een golf 4 staan welliswaar een diesel maar die druksensor als ik die zou verwijderen weet ik zeker dat het hele circuit leegspuit en zit wel een ventiel maar die zit gewoon op de leiding en die doet niks af voor die sensor dat is gewoon een vulventiel die zit als je voor de auto staat linksvoor bijna tegen het schutbord aan en inderdaad 3 draden
15 jaar
Verbind niets door!!!!!
Je hebt een druksensor i.p.v. een druk schakelaar.
0 volt 5 volt en een signaal.
je kan de druk aflezen met de juiste apparatuur.
groeten Flip
[quote=robby10030]wat ik wel niet snap ik heb hier een golf 4 staan welliswaar een diesel maar die druksensor als ik die zou verwijderen weet ik zeker dat het hele circuit leegspuit en zit wel een ventiel maar die zit gewoon op de leiding en die doet niks af voor die sensor dat is gewoon een vulventiel die zit als je voor de auto staat linksvoor bijna tegen het schutbord aan en inderdaad 3 draden[/quote]
Ik kan de sensor eraf draaien zonder dat het circuit leeg loopt. zit een soort ventiel onder. ik heb daarnaast ook er 2 vul nippels.
[quote=flipflop]Verbind niets door!!!!!
Je hebt een druksensor i.p.v. een druk schakelaar.
0 volt 5 volt en een signaal.
je kan de druk aflezen met de juiste apparatuur.
groeten Flip[/quote]
Dus jij denkt dat er toch te weinig druk in het circuit zit?.
15 jaar
Het is een electronisch probleem ander wordt hij niet koud met aangestuurde compressor.
Je hebt ook deze auto's met een drukschakelaar maar dan heb je 4 draden.
groeten Flip
[quote=flipflop]Het is een electronisch probleem ander wordt hij niet koud met aangestuurde compressor.
Je hebt ook deze auto's met een drukschakelaar maar dan heb je 4 draden.
groeten Flip[/quote]
klopt deze hebben een climatronic.
maar ik heb ook een nieuwe kabel er tussen gelegt.
heeft iemand mischien een elekt schema van dit geheel?
ik zou het echt niet meer weten
15 jaar
Hey,
het probleemis nog steeds niet opgelost?. iemand dit al eens eerder mee gemaakt.
15 jaar
Druksensor B161 :
( 1 ) Bruin - Zwart > Accu -
( 2 ) Wit > Regelmodule Aanjagermotor Koelvloeistof / Motorregelmodule ( A35 )
( 3 ) Zwart - Blauw > Geschakelde + > gezekerd met 7,5 AMP en loopt naar het bedieningspaneel Airco
15 jaar
dus het kan ook zijn dat hij geen voeding krijgt vanuit het bedienings panneel?
want mijn circulatie knop op het bedienings panneel doet het ook niet.
maar als ik de airco aan zet moet daar volt op komen te staan?.
15 jaar
Meet gewoon even over pen 1 en 3 met een voltmeter. Krijg je daar 12V op is dat goed. Sluit dan de stekker aan op de sensor en met op pin2 dus met een dunne meetpen langs de waterafdichtingrubber. Als je hier zo rond de 2V meet is de sensor in orde en is systeem nog onder druk.
Check nog even alle zekeringen na en ook of er geen lege plek aanwezig is. Heb ook weleens gehad bij golfIV dat er gewoon geen zekering erin zat.
Betreft nieuw hoeft niet altijd te zeggen dat ie 100% goed is. Spreek uit ervaring.
[quote=alexander242]Meet gewoon even over pen 1 en 3 met een voltmeter. Krijg je daar 12V op is dat goed. Sluit dan de stekker aan op de sensor en met op pin2 dus met een dunne meetpen langs de waterafdichtingrubber. Als je hier zo rond de 2V meet is de sensor in orde en is systeem nog onder druk.
Check nog even alle zekeringen na en ook of er geen lege plek aanwezig is. Heb ook weleens gehad bij golfIV dat er gewoon geen zekering erin zat.
Betreft nieuw hoeft niet altijd te zeggen dat ie 100% goed is. Spreek uit ervaring.[/quote]
Ik heb gemeten en meet niets over pen 1 en 3.
Tevens heb ik alle zekeringen door gekeken en niets gevonden. zit er ook nog een zekering in je bedieingspanneel?
want sins kort doet mijn circulatie het ook niet meer.
anders haal ik een andere bedienings panneel.
gr PP
15 jaar
Meet eens even of er wel massa aanwezig is,zo ja,krijgt hij geen spanning en moet je het daar in zoeken.
[url=http://img2.imageshack.us/i/61808379.png...][img]http://img2.imageshack.us/img2/3339/6180...[/img][/url]
[url=http://img269.imageshack.us/i/94211026.p...][img]http://img269.imageshack.us/img269/6559/...[/img][/url]
Zekering F5 - F16 - F25 controleren :
[url=http://img44.imageshack.us/i/24883727.pn...][img]http://img44.imageshack.us/img44/5765/24...[/img][/url]
Gr Stefan
15 jaar
[quote=stefan84]Meet eens even of er wel massa aanwezig is,zo ja,krijgt hij geen spanning en moet je het daar in zoeken.
Zekering F5 - F16 - F25 controleren :
Gr Stefan[/quote]
ik heb de zekering gecontroleerd. je had gelijk voor de circulatie deze was toch door.
ik heb ook de masse gemeten voor de druk sensor. deze zit goed verbonden met de massa.
zal dan de schakelaar bij de AC knopje kapot zijn? want ik krijg wel 13V bij het relais als ik er op druk en het lichtje gaat branden. alleen de druksensor krijgt geen Volt.
15 jaar
Hey,
ik heb gisteren gemeten en ik heb nu 13v op mijn druksensor en over het witte draad heb ik 2 volt naar het relais.
airco wou nog steeds niet starten.
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar