close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Passat: brandstofpomp passat tdi 2005

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9

Hoi

Mijn schoonvader rijd in een passat tdi uit 2005. (model 3c)
Nu had ie aldoor problemen dat de auto afsloeg en dan zeer slecht weer wilde starten .
Ik reed ermee na de garage en gelukkig sloeg ie me net af bij de garage. (vw pon dealer)
De monteur keek en constateerde dat de brandstofpomp defect was of zeer slecht werkte.

Nieuwe pomp gehaald en deze was zelf wel te vervangen zeiden ze.
Ik s avonds de pomp vervangen.
Starten en lopen en rijd een stuk lekkerder alleen ging me schoonvader hem af tanken en toen lekte ie wat diesel.
De achterbank weer los en toen bleek het rubber onder de ijzeren ring niet helemaal op ze plek te zitten.

Dit heb ik verholpen alleen je raad het al....hij lekt met volle tank nog steeds iets.

Is het nu verstandig om het rubber te vervangen of is dit altijd aan te raden.
2e vraag de ijzeren ring hoe verder je hem draait hoe strakker die gaat.
Hoe strak moet deze ......heeel strak of vast is vast

Alvast bedankt

Vriendelijke groet Stefano

Geplaatst door

steef11065 (0)

al 22 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Dan denk ik dat de rubberen ring beschadigt is of toch niet goed zit,de ijzeren ring moet gewoon vast is vast. (niet verkeerd om gemonteerd?)
Maar volgens mij zvallen deze pompen in de coulance,maar kan het mis hebben hoor.

ricky 10
badge

15 jaar

Ricky bedankt voor je reactie.

De auto heet teveel km gelopen voor coulance vermoed ik.
180.000 km gelopen
de ijzeren ring kan er maar op 1 manier op omdat ie anders niet klemt.
Ik ga inderdaad het rubber vervangen.

Heb jij toevallig een plaatje hoe die in elkaar zit?
Kan jij eventueel uitzoeken of iemand anders of het coulance is?


grtn stefano

steef11065 0

15 jaar

heb de dealer even gebald en die zeiden dat coulance nu niet meer kon en de auto is niet meer dealer onderhoudenn ....dus helaas

steef11065 0

15 jaar

Ok das weer jammer dan.
Zit heel simpel.

Zorg dat de tank niet 100% vol zit anders loopt het eruit bij losdraaien.
Gewoon de ijzeren ring verwijderen en uiteraard ook de 2 slangen loskoppelen (plastieke intgrendelknop indrukken en trekken tegelijk) en de stekker uiteraard.
Pomp er een stukje uittrekken en rubber eroverheen trekken,dan nieuw rubber netjes en overal gelijkmatig op de rand van de tank monteren (valt er maar op 1 manier mooi en gelijkmatig in),dan pomp rustig erin drukken zonder dat rubber dubbelvouwt en blijf hem aandrukken,dan de ijzeren ring erop en vast tikken,vast is vast,slangen erop drukken en stekker erop en klaar.

ricky 10
badge

15 jaar

hoi vandaag een nieuw rubber geplaatst
Hierna hebben we afgetankt en hij lekte niks meer.
Dus alles weer perfect

Bedankt tot volgende keer

steef11065 0

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.