Volkswagen Vento: Brandstofpomp vervangen Vento 1995

Bouwjaar: 1995, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8

Hallo,

Moet waarschijnlijk de brandstofpomp vervangen van mijn Vento uit 1995.
De pomp zit in de kofferbak. Heb even geen idee hoe ik hem er uit kan krijgen.
Wie kan me helpen?

Gr
Hans

hadoorn

Geplaatst door hadoorn (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Vento? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

9 Reacties

Jan227 (5) PRO, 13 jaar geleden

Hallo, volgens mij vanuit de kofferbak het dekseltje boven de tank verwijderen en dan zit hij op de bodem van de tank geklikt tezamen met de vlotter , kwartslag draaien dus. Maar pas goed op, je bent wel bezig met electrisch en benzine(damp), kans op explosie, dus iig de accu loskoppelen. Overweeg om het evt te laten doen. Groet Jan227

stefan84 (0), 13 jaar geleden

Hans,

Je zegt waarschijnlijk, dus je bent er niet zeker van ?

Wat is het probleem precies ? Loopt de pomp niet meer ? Of heb je ook geen vonk meer ?

Zekering en relai nog in orde ?

Volgens mij moet je de bank even verwijderen, dan ijzeren plaatje los draaien en nu zie je de pomp zitten, stekker en slangen eraf, grote zwarte ring los draaien en je kan de pomp eruit halen.

Niet met een sigaret boven het gat de pomp demonteren, dan is er eventueel explosie gevaar :)

Gr Stefan

hadoorn (0), 13 jaar geleden

Stefan,

Vonk was prima. De ANWB constateerde eerst dat de brandstofpomp niet draaide. Daar heeft hij een tik op gegeven en toen liep ie volgens ANWB weer. Maar nog steeds niet starten. Conclusie van beste man was de injector. Deze uiteindelijk eergisteren vervangen maar nog steeds niet starten.
Heb gisteren alle kabel en stekkers na gelopen, ontdaan van enige corosie. Daarna gemeten of ik spanning kreeg op de brandstofpomp. Niet dus.
Nu zit er in de auto een startonderbreker die er volgens vorige eigenaar tussenuit is gehaald.
Toen ik echter weer de startonderbrekenkey er in stopte en het contact aanzetten had ik wel spanning op de brandstofpomp. Starten en lopen daarna.

Waar ik dus nu nog mee zit is
a) was het inderdaad alleen de injector of is de pomp langzaam aan het overlijden en draait die op zijn laatste loodjes
b) heeft de startonderbreker (die er tussen uitgehaald is maar dus nit op de brandstofpomp) kuren
c) heb ik een heel ander probleem

Bij hogere snelheden (boven de 100) wil de auto nog wel eens een schok geven, alsof hij inhoud. Dit laatste zou natuurlijk ook gewoon een ontstekingsprobleem kunnen zijn.
Met andere woorden, ik heb nou niet het gevoel dat het probleem 100% verholpen is, maar de auto start en loopt.

Gr
Hans

stefan84 (0), 13 jaar geleden

Hans,

Klinkt inderdaad als een startonderbeker, het zou anders wel heel toevallig zijn dat je wel ineens spanning meet toen je de key erin stopte, ik zou die onderbreker ertussenuit slopen, in elk geval de 1 of 2 delen die onderbroken worden, even 2 dezelfde kleuren kabels zoeken, kabels tussen de startonderbreker uit halen en de originele aan elkaar maken..

Als je geen spanning meet kan het niet de pomp of de injector zijn, maar lijkt het probleem te zitten in het relai of de bedrading, maar zou eens even afwachten nu, mocht je weer problemen hebben, kijk en probeer het dan eerst nog eens met de startonderbreker, dan weet je het zeker.

Gr Stefan

hadoorn (0), 13 jaar geleden

Hoi Stefan,

Precies wat ik in gedachten had. Dank je voor je terugkoppeling.

Gr
Hans

hadoorn (0), 13 jaar geleden

Probleem deed zich vanochtend weer voor, had helaas geen meter op zak dus kon niet meten of ik wel of geen spanning had op de pomp.
Echter na een kleine 5 minuten starten pakte hij weer op en deed het weer. Motor schokt wel als een wilde, krijg wel het gevoel dat de brandstofpomp het euvel is.

Wie weet wat voor type pomp er in moet, een 1.2bar pomp?

Gr
Hans

stefan84 (0), 13 jaar geleden

Wat is de motorcode hans ?

Zo pomp die jij opnoemt zit op een carburateur versie, de pompen liggen normaal rond de 3,5 Bar..

Zou wel even zeker er van zijn dat het probleem ook daarin zit, want zo'n pomp is best prijzig.

Maar na 5 min weer starten en dan ook nog stotteren kan ook de hallgever / Bdp sensor zijn, achter de pc moeilijk te beoordelen, dat moet je eigenlijk zien en horen.

Gr Stefan

hadoorn (0), 13 jaar geleden

Stefan,

Heb al een goede pomp gevonden. Die krijg ik morgen binnen. Eerst die maar eens uittesten. Als dat het niet wordt dan neem ik je tip ter harte om eens naar de hallgever te kijken.
Motor maakt verder geen vreemde geluiden als die inhoudt, voelt (al rijdend) dat de brandstof gewoon onderbroken wordt. Hij doet dan weer een paar minuten goed en dan schokt hij weer. Vreemd is wel dat als ik accelereer er nagenoeg geen stotteren of inhouden is. Was het eerste boven de 100 dat ie inhield, nu is dat dus bij een veel lagere snelheid. De motor uit de werking zetten en dan op verschillende toerentallen laten draaien, dan houdt ie niet in. Vreemde wagen ;-)

gr
Hans

hadoorn (0), 10 jaar geleden

Brandstof pomp vervangen.
Auto hield niet meer in of schokte niet meer. Problem Solved.

Dank voor alle hulp.

Gr
Hans

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Vento of stel zelf een nieuwe vraag.