Goeiedag,
Ik zit met een klein probleempje waar ik niet uit kom.
Afgelopen Maandag liet de auto me staan, motor kapte er ineens mee, na enig speurwerk kwam ik erachter dat hij geen brandstof meer kreeg, en later zag ik dat de zekering ook gesprongen was.
Nieuwe zekering geplaats maar helaas geen response van de pomp.
Nadat ik direct 12V op de pomp had gezet, om hem weer los te krijgen starte de auto weer, en de volgende dag kon ik weer naar het werk.
Bijna dus, motor sloeg weer af, op het werk weer 12V direct op de pomp gezet, (dit keer geen geknapte zekering), zodat ik weer naar huis kon.
Thuis een andere pomp gemonteerd, aangesloten starten en hij draaide weer.
Nu kom ik net thuis, en vlak bij huis, ja hoor, motor sloeg weer af.
Gelijk zekering gechecked, en die bleek kaduuk te zijn. (15A) standaard een (20A) maar had nix anders.
Wat kan het probleem hier zijn dat mn zekering springt:
Toeval, omdat er een te lichte zekering is zat omdat ik ff geen 20A bij de hand had ?
Beide keren viel het me op dat de zekering sprong, nadat ik van de snelweg kwam, en flink op het gaspedaal heb gedrukt, en dat bij het afremmen, en rustig rijden in een straat, mn zekering springt...
Relais?
Sluiting?
Brandstoffilter verstopt?
Gr. Rick.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Okay, kleine update:
Net even weer het gas er flink op gehad op de snelweg, en bij de afrit niets aan het handje, en bij het op draaien van de snelweg om weer terug te rijden, trok ik op, en "pats" zei de zekering weer..dit keer een 25A zekering, heb er nu ff een 30A in om thuis te komen.
RaaR
Controleer de bedrading van je zekering tot aan de pomp.
Het probleem is waarschijnlijk dat een draad beschadigd, verduurd, ingesneden is. Als die draad tegen 't chassis van je auto komt, blaas je zelfs een 100A zekering door.
Bij wijze van test kan je, als je een beetje handig bent, een volledig nieuw draadje leggen van aan de zekering tot aan de pomp.
Maar het probleem ligt denk ik niet aan de pomp zelf.
En dat 't gebeurt als je snel gereden hebt, komt waarschijnlijk door meer trillingen, of omdat alles onder de motorkap warmer wordt als je snel rijdt (beschadigde isolatie van draadjes wordt dan minder taai, dus gemakkelijker kortsluiting).
Laat iets weten ;-)
16 jaar
Bedankt voor je reply. :)
Maar wat zo raar is, is dat tot 3 keer toe, bij een lage snelheid NA een hoge snelheid de zekering springt, ik bedoel, dan zou je juist verwachten dat hij op de snelweg ook zou moeten springen,
Mn GTI is verlaagt en zo stuk als een biljart-tafel (i know, typisch een GTI)...dus trillen en shaken is eigenlijks het enige wat ie doet als ik rij.
16 jaar
Hallo rick
Indien de zekering steeds kapot gaat is er dus een teken dat hij kortsluiting maakt ergens.het kan je best nog wel eens een vrije zaterdag kosten om erachter te komen waar het probleem ligt.ik zou in ieder geval nooit een zwaardere zekering monteren,ook als je bv nog maar 5 km moet rijden tot bij je huis,want het kan dan n.l zijn dat je zekering heel blijft ( omdat hij zwaarder gezekerd is ) maar je geen kabels meer hebt van zekeringkast tot pomp of nog verder.of in het ergste geval smelt je kabelboom wat natuurlijk brand tot zich mee kan brengen.
ik zou eerst eens controleren of je zekering kast zelf niet geoxideerd is van binnen,hier waar je de zekering in steekt,controleer ook even de achterkant van de zekeringkast.dit komt n.l ook vaak voor.indien het geoxideerd is en dus eigenlijk geen goed contact meer maakt,word de weerstand te hoog met een 'springende' zekering tot gevolg.als dit nog allemaal in orde is zou ik er eens een ander brandstofpomp relai in zetten,en is het dan nog niet verholpen,kabels controleren op beschadiging,deze lopen vanaf de zekeringkast naar achteren,deze liggen verstopt langs de linker ( bestuurders ) dorpel in de auto. of kijk even voor een schema op : www.volkswagen.msk.ru hier zijn een hele hoop schema's te vinden.
dat hij zo stug is als een cement-molen zal niet de oorzaak zijn van je probleem,want dit gaat helaas alleen ten koste van je carosserie + delen,omdat deze de enorme krachten moeten opvangen.
Succes ermee.
Stefan
16 jaar
Stefan bedankt voor je reply.
Ik ga morgen een andere pomp proberen, aangezien mn oude pomp (die als eerste stuk ging), alleen het probleem gaf dat hij vast liep, dmv een directe 12V op de pomp te zetten, kwam hij weer los, en kon ik een stuk verder rijden.
De nieuwe pomp die ik er in heb zitten (gebruikte), geeft ineens het probleem dat de zekering springt, (schoot me ineens te binnen).. :|
Maar ik zal je/jullie raad opvolgen door ook ff de bedrading te checken... (lopen rechts door de dorpel) ;)
En van die stugheid bedoelde ik naar aanleiding van trillingen in koert_ahja zn reply, dat hij juist zou moeten afslaan op de snelweg als trillingen een factor waren geweest in het uitvallen van mn pomp..
Thmx, Ik hou het hier op de hoogte
16 jaar
Okay, het probleem lijkt te verholpen zijn, ik heb als proef op de som, de brandstofpomprelais (80) verwijderd en deze direct doorverbonden (dmv een koperen draad), en toen een stuk gaan rijden, de auto bleef deze keer gewoon doorrijden zoals het hoort.
Heb ondertussen een nieuwe gebruikte relais erin gedrukt, en weer een probleem de wereld uit.
Stefan en koert_ahja bedankt voor het meedenken .
16 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar