258 bezoekers online

Volkswagen Golf VI: Brandstofprobleem. Auto valt uit bij gas geven. Voorheen in nood

Bouwjaar: 2011, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.6 tdi cayc

Beste lezer,

Ik heb sinds kort problemen met mijn golf 1.6 tdi bluemotion variant van 2011.

Het begon eerst bij een 'onschuldige' noodloop waarbij het probleem bij het uit en aan zetten van de motor, weer verholpen was. Tenminste, de motor sloeg niet meteen aan. Na lang proberen ging hij eindelijk aan. Sterker nog, als ik de sleutel eruit haalde en even wachtte en weer startte, dan deed hij het weer.


Ik heb hem toen uitgelezen en hij gaf aan een laag brandstofdruk.

Ik ben bij het begin begonnen en heb de brandstoffilter vervangen. Deze was erg vervuild en dat kon je ook zien aan restjes vuil in het filterhuis. Nadat ik er een nieuw filter in had geplaatst leek het probleem verholpen te zijn. Echter ging de golf weer in noodloop. Vervolgens heb ik de 3 brandstofdruksensoren vervangen zonder enig resultaat. De auto gaat moeilijk aan tenzij ik er remmenreiniger in spuit. Hij blijft dan wel aan totdat ik wat gas geef, dan valt hij uit en gaat hij ook niet meer aan. Een vriend van me heeft ook een 1.6 en daar heb ik dus alle brandstofsensoren van overgenomen om dit te testen maar zonder resultaat dus.

Ondertussen gaat het gloeilampje wel weer knipperen (noodloop) bij het proberen te starten.

Ik hoop dat iemand dit probleem herkent.

Alvast bedankt

Golfariant

Geplaatst door Golfariant , lid sinds 4 jaar geleden

7 Reacties

0

voyager, 4 jaar geleden

Dan maar weer uitlezen.. Zo te lezen is er een probleem met de brandstofdruk. Hogedruk pomp lijkt niet voldoende druk op te bowen. Na uitlezen , zal mogelijk een bezoek aan bosch(injector en hogedrukpomp specialist) oplossing bieden.

0

Golfariant, 4 jaar geleden

Bedankt voor je reactie. Ik ga hem zo inderdaad weer uitlezen. Waar kan ik dat doen met de injector etc weet je dat?

0

Golfariant, 4 jaar geleden

Update:

Uitgelezen en tests gedaan. Bleek dat de hogedrukpomp schijnbaar kapot was. Deze gisteren laten vervangen en alles resetten, zonder resultaat. Auto start wel weer wat beter maar na een klein rondje gaat hij meteen weer in noodloop en met dezelfde foutmeldingen.

P00c600 - hoge brandstofdruk minimum niet bereikt

P008700 - brandstof rail-/systeemdruk te laag

Beiden passief sporadisch

Zou het misschien aan de luchtmassameter kunnen liggen? Dit was namelijk een schadeauto geweest en het luchtfilterhuis was kapot. Deze vandaag vervangen en kijken wat hij doet

0

ofstone, 4 jaar geleden

Te lage brandstofdruk kan komen doordat de pomp stuk is, maar het kan ook zijn dat je te veel brandstof verliest na de pomp, waardoor je geen druk kan opbouwen tijdens het starten.
Doe een brandstof retour test.
Waarschijnlijk is er een verstuiver inwendig lek, waardoor je te weinig druk kan opbouwen tijdens het starten.

0

ibo, 4 jaar geleden

Tijdens het starten de druk in de commonrail uitlezen,
Deze moet rond de 250 bar zijn.
En zoals ofstone zei :retour lekkage controleren.

0

Golfariant, 4 jaar geleden

Oplossing gevonden!

0

Golfariant, 4 jaar geleden

Allemaal gedaan behalve het checken van de verstuivers. Maar probleem is opgelost. Bleek de Elektrische pomp te zijn die in de tank zit!

Bedankt voor jullie berichten.

Topic mag een slotje op

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.