auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen Golf: branstofpomp defect????

Bouwjaar: 1994

bij de garage dachten ze dat mijn brandstofpomp kapot was, omdat hij onder rijden vaak afslaat hoe kan ik dat controleren.

Geplaatst door

mario7206 (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

even ter aanvulling....

ik heb hier staan een polo bj 99 sdi.. deze auto heeft inmiddels al bij verschillende dealers in nederland gestaan, voor ook zo'n soort (gelijk) probleem, deze auto sloeg ook zomaar af tijdens de rit maar het kon ook weer zo weer goed gaan! foutcode p 1570 motorregelapparaat geblokkeerd, sensor regelschuifslag inspuitpomp g-149 sporadisch, inspuitregelaar n-146 sporadisch..

tot voorkort heeft geen enkele dealer dit probleem op kunnen lossen wel kosten berekent (slechts 9 facturen) maar geen oplossing.

ook hier werd telkens gedacht aan de brandstofpomp of zelfs aan de kabelboom, ook de ecu was al eens uitgewisselt, zelfs alle dealers hebben de pomp afgesteld (vreemd kennerlijk vertrouwen ze elkaar niet) deze auto werdt mij aangeboden door een garagebedrijf uit zaandam (bouwman)

inmiddels (nog geen dag later) is het geheel opgelost, uiteindelijk (ook ik had zo mijn twijfels) was het slechts het bekende contactblokje achterin het contactslot.. oepsss!


paul,

P. Kelder 0
badge

18 jaar

wat voor type is het?

golf 1.9 tdi 1994

mario7206 0

18 jaar

niet het contactblokje?

paul,

P. Kelder 0
badge

18 jaar

nee, is vandaag bij garage geweest, uitgelezen toen gaf ie fout met brandstofpomp, gereset toen geen fouten meer zijn er 4 uur mee bezig geweest en nog niks wijzer

mario7206 0

18 jaar

Relais 109 al vervangen? (gebruik de zoekfunctie op dit forum)

audia4 0
badge

18 jaar

controleer de kabelboom in de motorruimte bij de grote ronde steker, en idd relais 109. indien deze zwart is dan vervangen voor de betere grijze.

Dat is een heel duur contactblokje geworden...... Maar van de polo is dit wel een bekende. Moet de dealer toch weten..... En negen van de 10 keer nog te simuleren door aan de sleutel te rotzooien.

Ik kijk eerst naar het formaat van de sleutelbos van de eigenaar, als dat al 1 kg bij elkaar is weet je genoeg. Door het schommelen van die kluit ijzer aan de contacsleutel schuift de schakelaar steeds iets heen en weer tijdens het rijden en de contacten verbranden heel langzaam hierdoor.

Wil je het contacslotheelhouden?? Alleen de sleutel van vw er in dan, en niets er aanhangen.

audia4 0
badge

18 jaar

contactblokje was al vervangen relais ook vervangen knipperlicht schakelaar vervangen en massa kabels aangedraaid en doorgemeten en niks helpt toen gaf hij 1x foutmelding met brandstofpomp en na resetten niet meer

mario7206 0

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.