Volkswagen Golf III : brst.pomp golf

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9 d 1y

beste
golfje stotterde bij deellast tussen 1800 en 3000 tpm.
uit laten lezen geen fouten dus brst pomp hoofd verdachte.
pomp gehaald op sloop van een motor gehaald die liep maar 9 maanden had stil gelegen.
pomp gemonteerd , goed op tijd gezet krukas nokken as en pomp met pen vastgezet.
met zeer veel moeite pomp ontlucht motor wil wel aanslaan maar doet dit toch niet,
isn iet aan de gang te krijgen.
zo toeval zijn als pomp van sloop ook kapot is cq te weinig druk levert.
geprobeerd met opvoer pomp brst pomp te voeden . geen resultaat.
wie helpt?

pedee

Geplaatst door pedee (0) PRO , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

audia4 (0) PRO, 12 jaar geleden

bij het wisselen van een brandstofpomp is het normaal dat je de pomp met een meetklok goed moet zetten. de pen is niet afdoende. hij staat dan goed op de stand van de motor waar hij afkwam.

oftwel op naar de proffesional, die hebben dit speciaal gereedschap voor een bosch ve pomp.

meestal als een bosch pomp stottert is het luchtlekkage, brandstoffilter en aansluitslangen zijn eerste verdachten, maar het komt ook voor dat het de pompaskeerring is.

pedee (0) PRO, 12 jaar geleden

de pomp heb ik al met meetklok afgesteld op 0.8 m/m

hbr (0) PRO, 12 jaar geleden

Als een pomp zo lang stil ligt is de kans groot dat de opvoerpomp in de pomp zelf vast gaat zitten, wat je kan proberen met dieselclean en een handbalgje het ding weer op gang brengen.

pedee (0) PRO, 12 jaar geleden

oude pomp teruggezet even ontlucht en jawel hoor lopen
lekker goedkoop de sloop 12 uur voor h d z n kl t n gewerkt
brst. pompen alleen nog van sloop als ze nog warm zijn,
bed voor het meedenken

audia4 (0) PRO, 12 jaar geleden

ow de remedie met brandstofpomen die na lange stilstand niet willen is de volgende:

knoop er een auto voor, aantrekken die hap, gewoon 4000 rpm op de 2e versnelling maken, komt hij vanzelf los. Op deze manier heb ik het al vaker gewonnen van die dingen.

het zijn schotjes in het opvoerpompje die even naar buiten geslingerd moeten worden.......

pedee (0) PRO, 12 jaar geleden

hebben we ook geprobeerd 2 km geen resutaat. met klant overeengekomen kosten voor eenmalig brst.pomp vervangen 80 euro klant vond dit een redelijke oplossing omdat op zijn verzoek een sloop onderdeel werd gemonteerd.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.