close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf: Cabrio 1.8 MPI 9 tot 12% co, bij losnemen lambda loopt wel g

Bouwjaar: 1991

na aanschaf van deze golf, zag ik de stekker los liggen van de lambdasonde, na deze weer ingestoken te hebben loopt hij beroerd. trekt je hem los loopt ie weer als een zonnetje.
bij stekker los 9% co
bij stekker vast 12% co

heb lambda-sonde gemeten en pendelt als ik het goed zie gewoon tussen de o en 1 volt, dus lijkt me goed.
heb al iets gelezen over de massa's, maar moet dit echter nog gaan proberen.

het betreft cabrio 1.8 72kw 2H-blok

iemand een suggestie

alvast reuze bedankt.

Geplaatst door

Ferry3036 (0)
badge

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

stekker van lambdasonde los = een noodloop...
stekker van lambdasonde vast en te hoog co is verkeerde afregeling, of foutieve ontsteking die niet meer bijgeregeld kan worden.

verkeerde afregeling kan inderdaad door een slechte massa komen, maar een defecte lambdasonde zelf lijkt mij waarschijnlijker.

kijk in ieder geval je ontsteking even goed na (ook rotorkap demonteren en asje controleren waar je verdeler op zit, deze willen nog wel eens uitslijten)


mvg

blijegeit 0
badge

18 jaar

eerst uitlezen voor je onnodig gaat zoeken

126 0
badge

18 jaar

beste mensen,
na alles gecontroleerd te hebben, massa's ontsteking, alle elektronische componenten doorgemeten (aan de hand van de waardes van het volkswagen werkplaatshandboek) kwam ik even niet verder.

Uitlezen is echter niet mogelijk bij dit type golf, zit er gewoon nog niet in, kon zelf ook al geen stekkers vinden (heb ook uitleesapperatuur, vandaar)

een goede co-meting doe je als de auto op bedrijfstemperatuur is dit is algemeen bekend, maar kwam erachter dat bij bijna bedrijfstemperatuur de uitstoot wel in orde was, en dan ook goed liep.

Oorzaak, een defecte koelvloeistof-temperatuur sensor, echter alleen in het werkgebied van tussen de 75 en 100 graden celsius.
je moet er maar achter komen.

Hij loopt nu weer als een naaimachine met een co-uitstoot van 0.02 % op bedrijfstemperatuur.

bedankt voor de reacties
mvg

Ferry3036 0
badge

18 jaar

en succes verder ferry

we zijn tenslotte nooit te oud om te leren!

stefan84 0

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.