close auto

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf: wie kent de 1.8 16V motor goed

Bouwjaar: 1989

Hallo, ivm slecht starten heb ik hier op de site enkele onderdelen gevonden die vervangen kunnen worden. maar ik heb geen idee waar ze zitten. kan iemand dit omschrijven?
en als je toevallig een prijs kan schatten zou ook mooi zijn.
ik zoek:
-luchttemperatuursensor(=thermotijdschakelaar?)
-koudstartverstuiver

en als laatst iets wat zelden stuk schijnt te gaan de accumulator.

Geplaatst door

erik08 (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Ja het kan zo zijn net zoals Parlato al aangaf dat er spanning wegloopt door een rot contact of een andere aansluiting betreffende stroom voorzieningen..maar je zit op de goede weg en dicht bij de storing!

snowman11000 0

18 jaar

Ik ga er even vanuit dat het een ''PL'' of ''KR'' motor type is, maar een Luchttemperatuur sensor zit niet op die type auto's wel diverse koelwater sensors en andere koude start voorzieningen, sensors kosten doorgaans nieuw ogeveer 18,00 euro lig aan welke je nodig heb zitten op de waterflens onder de verdeler.

De Thermotijdschakelaar zit onder tegen het blok gemoteerd ter hoogte van het oliefilter,als je die nieuw gaat kopen dan ga maar recht zitten,daar weet ik zo de prijs niet van maar zeker meer dan 150 euro sowieso.Een koude startverstuiver zal ook snel 20,00 Euro zijn.De accumulator houd de restdruk vast in het systeem en deze zit rechts achter bij de benzinentank waar ook de benzinepomp zit.

NB: de koelwatersensors en de koude start verstuiver staan met elkaar in verbinding en meestal is niet deze verstuiver defect maar een sensor ....verstuiver kan wel eens nadruppelen.Maar geef eens iets meer info over de wijze van slecht starten met warme of koude motor.... ect!



succes

snowman11000 0

18 jaar

@Snowman

Ik dacht dat bij de 16V de thermotijdschakelaar naast de ontsteking op het blok zat geschroefd!volg gewoon even de benzineleiding ERIK..dan kom je er vanzelf..en de koudstart zit voor aan je inlaatspruitstuk..deze 2 dingen zijn overigens met elkaar verbonden!dus ik denk dat als de ene is overleden de ander ook niks meer doet!

van de thermotijdschakelaar en van de koudstart komen ieder 2 kabel vanaf..1 daarvan word met elkaar verbonden en de andere 2 die overblijven gaan naar de + van de startmotor,dan heb ik het wel over de + die alleen spanning krijgt tijdens het starten,

misschien heb je hier wat aan ERIK :

www.volkswagen.msk.ru

Succes ermee

Stefan

stefan84 0

18 jaar

Mijn probleem met de kr motor is,
Hij wil niet aanslaan na een tijdje (een werkdag) stilstaan.
Na vaak starten, slaat hij met moeite aan, gas vol in , de motor slaat net niet af en komt na seconden langzaam op toeren.
Dit is in 1 keer een probleem geworden, hiervoor had ik geen klachten, nouja alleen moeilijk tot niet starten na een lange tijd stilstaan maar dit gebeurd toch zelden
Het hoogspanings gedeelte heb ik al eens compleet vervangen.
Kan je dan nog last van vocht hebben?

Mischien toeval, maar deze week op de snelweg veloor ik de trekkracht, de auto thuis geparkeerd, en uurtje later weer gestart, het probleem is vanzelf verdwenen.

erik08 0

18 jaar

Het makkelijkst om te controleren is de koudstartinjector, je kunt hem losschroeven en in een potje hangen.
Iemand laten starten (motor steenkoud)en kijken of er benzine uitkomt.

Parlato 0
badge

18 jaar

de koudstartinjector heb ik los gehaald en de motor koud gestart, er kwam benzine uitspuiten.

de thermotijdschakelaar zit inderdaad op het blokgeschroefd, ik heb deze gevonden dmv het volgen van de draden vanaf de startmotor.
Ik ga een gok nemen en deze vervangen, hij moet besteld worden en kost 80,- excl btw.
Ik vroeg me wel af wat er eigenlijk aan dit ding stuk kan.

Vanmorgen heb ik ook nog het contact tig keer aan en uit gedaan, nog wou hij daarna niet starten.
Ik had n.l. hier ergens gelezen dat als je dit deed en de auto dan wel start dat je dan een probleem met restdruk hebt, klopt dat? is dit nu dan uitgesloten?

erik08 0

18 jaar

Je hebt gelijk Stefan... de thermo tijdschakelaar zit ook op de waterflens onder de verdeler.ik was even in de war met de warmdraairegelaar en die zit wel boven het olie filter en kan ook voor deze problemen zorgen maar die kost dan wel een paar centen.

Het zou ook nog een ontstekings probleen kunnen zijn probeer de ontsteking aar een iets vroeger te zetten bij de koude start verdeler met de klok meedraaien voor 1 mm wel eerts even merken hoe die stond.Het zou zo kunnen zijn dat de vervroeger niet werkt en dan kun je ook dezelfde problemen krijgen.stap voor stap even proberen en zoeken - bougiekalbels - verdeelerkap rotor ect losse bougie doppen en een thermotijdschakelaar van deze motor heb ik nog wel liggen mag je zo voor niets hebben.
verdelerkap ook nog wel.

Succes,

snowman11000 0

18 jaar

Als er benzine uit de koudstartinjector komt dan hoef je de thermotijdschakelaar niet te vervangen,die is dan in orde.
Zonde van het geld.

Parlato 0
badge

18 jaar

Deze koude startsproeier moet ongeveer van 0 - 9 /12 sec alleen bij koude motor een mooie kegelvormige brandstof nevel geven, zo niet dan is er iets mis met de sensor en of de verstuiver of een slecht contact ect...zoals ik al eerder melde mag deze ook niet nadruppelen,en als de motor warm is dan mag deze sowieso niet meer spuiten ,en das'logies toch.

succes !

snowman11000 0

18 jaar

@ snowman

wat nou als de motor koud wel goed start en warm helemaal niet meer?

als hij dan niet start en ik gewoon 12v op de koudstart zet zodat hij werkt,start de motor wel gewoon en loopt dan zonder problemen.

Stefan

stefan84 0

18 jaar

De vervroeger waar zit die en hoe ziet die er eigenlijk uit?
Morgen ga ik de ontsteking iets vroeger zetten en kijken wat er gebeurd.

En de warmdraairegelaar kan ik (als leek) daar iets aan meten of is dat op de gok vervangen?

Jammer dat het de thermotijdschakelaar niet meer kan zijn, dat was een makkelijke reparatie geweest.

**bedankt voor de reacties, hoop dat er meer volgen**

erik08 0

18 jaar

Erik, de onstekings - vervroeger van dit type zit op de printplaat van de ''ECU'' gesoldeerd (dwz) de computer van deze auto, en het is een klein vacumm pompje die alleen in gang word gezet via aanzuiging vanuit de inlaat om zo de ontsteking zo te vervroegen.

Hieraan kun je zelf niets doen ik heb al eens een bypas gemaakt voor de vacumm vervroeger van een vucumm bal van een Audi 100 die groene bal voor de kenners.wand een complete ECU was toen al 1000 piek.

Deze geeft op zijn beurt een seintje naar de ECU geeft voor vervroeging van de onsteking indien gewenst,,dit gebeurt enkel bij een bepaald toerental en dan valt de vacumm weer terug.Het zijn lastige storingen aan deze auto's.Maar met tijd geduld voldoende kennis en een beetje geluk zal die eens weer lopen als voorheen ..nog niet opgeven dus.

snowman11000 0

18 jaar

Wat je makkelijk aan de warmdraairegelaar kunt controleren is of er op de stekker spanning staat als de motor loopt.
Als er geen spanning op staat bedrading controleren.

Kijk ook of er tijdens het starten 12 volt staat op de stekker van de benzinepomp, een defect pomprelais komt wel eens voor..
Controleer ook of die stekker goed schoon is en goed contact maakt met de pomp.

Parlato 0
badge

18 jaar

De pomp hoor ik iedergeval ,net als altijd, goed en constant lopen.

erik08 0

18 jaar

Erik schreef>>Vanmorgen heb ik ook nog het contact tig keer aan en uit gedaan, nog wou hij daarna niet starten.
Ik had n.l. hier ergens gelezen dat als je dit deed en de auto dan wel start dat je dan een probleem met restdruk hebt, klopt dat? is dit nu dan uitgesloten??

Het klopt idd) als je meedere malen de auto op contact zet dan stuur je hiermee de brandstofpomp telkens weer aan en die bouwd dan steeds iets meer druk op in het brandstofsysteem.

Maar als de restdruk te laag zou zijn na een langdurige stilstand (bv) en zoals ik al reeds eerder gemeld heb, dan kun je ook deze klachten hebben en kan wellicht jouw accumulator defect zijn en of zit er ergens een lekje in dat systeem zodat je de gevraagde restdruk verliest..en de motor op dat moment te wenig brandstof krijgt.

snowman11000 0

18 jaar

Snowman, ik heb het onstekingstijdstip vervroegd dit hielp helaas niet.

Boven het olie filter heb ik wel 2 sensoren achter elkaar gezien, is 1 hiervan de warmdraairegelaar?

Is een accumulator dan niet meer nodig als de auto aangesleept wel start?
Wat is een goede testmeth0de voor de accumulator?

erik08 0

18 jaar

De warmdraairegelaar zit aan de zijkant van de cylinderkop waar ook de ontsteking zit.
Een vierkant blokje met 2 benzineleidingen, een vacuumslang en een 2 polige stekker.
Snowman is denk ik in de war met een 8V GTI, daar zit deze bij het oliefilterhuis.
Om de accumulator te testen heb je een manometer nodig.
Hiermee kan je ook de systeemdruk en regeldruk (warm en koud) meten.

Parlato 0
badge

18 jaar

een accumulator word die ook weleens de hulppomp genoemd?
ik heb er nog een liggen van een 1.8 seat toledo uit '90 zou die ook werken? (als het past)

erik08 0

18 jaar

Gezien het feit dat hij met aanslepen wel aanslaat denk ik dat je het moet zoeken in de ontsteking en/of electrisch circuit.
Kijk eens of de bougie's wel vonken tjdens het starten.
Zo niet komt er wel spanning op de bobine ?

Blijkbaar valt er tijdens het starten ergens spanning weg.
Controleer ook het elektrisch gedeelte van het contactslot en ook de zekeringkast op oxidatie en slechte verbindingen.

Heb je destijds een nieuwe verdeler gemonteerd ?

Parlato 0
badge

18 jaar

Erik schreef>>een accumulator word die ook weleens de hulppomp genoemd?

Nee deze is geen hulppomp.... maar een buffer die het brandstof systeem geheel onder een constante druk blijf houden.De extra brandstof - hulppomp die zit in de bezinetank en wil ook wel een voor problemen zorgen maar heeft niets met jouw probleem van doen.

Als de hulppomp in de tank defect was dan moet de (hoofd brandstofpomp) die onder de auto zit meer werk verichten en gaat dan een zagend geluid maken, vooral bij het koude weer van dit moment.dat geluid heeft mij altijd geiriteerd....))):!bij elke VW GTI!maar bij de hudige modellen hoor je niets meer.

snowman11000 0

18 jaar

De verdeler in net een jaar oud zag ik van 26-02-05, en is gelijk met de rotor, bougies en kabels vervangen.

Ik ga nu starten met een schakelaar gekoppeld aan de accu en startmotor, net was het meteen starten.
Maar nog even wachten tot hij kouder is, want 2uur geleden heb ik me laten aanslepen en een stuk gereden om de accu weer wat p te laden. rond uur of zes eens kijken of hij nog wil.

erik08 0

18 jaar

Nou net weer gestart... en lopen!

Voorlopig kan ik weer rijden.
Als ik tijd heb ga ik op t gemak eens naar de bedrading kijken.

Bedankt allemaal!

erik08 0

18 jaar

Maar je probleem is nog niet verholpen ? ofwel Erik ?

Stefan

stefan84 0

18 jaar

[quote=stefan84]Maar je probleem is nog niet verholpen ? ofwel Erik ?

Stefan[/quote]
Nee nog niet.....en nu start ik nog met de schakelaar om eerlijk te zijn.

Heb nog steeds geen tijd gehad om er wat mee te doen tot nu toe...vind het ook wel even best zo..je blijft bezig met zo'n golf :)
Straks in de zomer is hij weer aan de beurt.

erik08 0

18 jaar

stationairschakelaar is wss het probleem deze kun je eerst een keer schoonmaken met remreiniger of een andere ontvetter en als dit niet helpt een andere erop

Monteuse 0

18 jaar

Siara het ging zich om het starten,dat heeft lijkt me niks met een stationairschakelaar te maken >??

erik denk idd dat je het moet zoeken in de kabelboom,en denk aan een slecht contact,of wat vaker voorkomt,een slechte massa..waardoor dit probleem ontstaat!

en ja hoor,met zo'n golfje heb je altijd wel wat te doen ;-)

Stefan

stefan84 0

18 jaar

het is een veel voorkomend probleem en het kost vijf minuten om het schoon te maken. scheelt je een bult tijd als dat het is... met een kabelboom ben je weet ik uit ervaring wel ff mee bezig

mijn broer had laatst ook problemen met starten stationairschakelaar/stappenmotor schoongemaakt en voila probleem weg

Monteuse 0

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.