👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Geachte lezer,
ik heb nu een kleine 2 jaar een vw caddy, nieuw model.
Afgelopen week heeft de caddy een onderhoudsbeurt ondergaan incl het vervangen van de distributieriem (km stand 113000)
Na de onderhoud is me opgevallen dat als ik stil sta met de auto bijvoorbeeld bij een stoplicht, dan schokt hij (de motor).
Het schokken is onregelmatig, de ene keer harder als de andere keer. Dus dit valt echt op en is na de beurt ontstaan.
Als je de motorkap open zet dan zie je het motorblok de ene keer harder schudden dan de andere keer. Het toerental blijft wel gelijk op de toerenteller.
Nu ben ik daarmee naar de garage gegaan, daar werd verteld dat het niet aan de onderhoud kan liggen. Het kwam erop neer dat het aan het vliegwiel ligt. Daar zat teveel speling op en wat dus volgens hun schokken veroorzaakt. Is vaker voorgekomen bij nieuwe caddy.
Ik vind het raar dat dit nu al na ruim 1 ton gelopen al voorkomt.
Maar goed, deze is vervangen en volgens de garage is het schoikken een stuk minder. Ik weet zelf wel beter dat het niet zo is. Het schokken ervaar ik nu nog net zo erg als vopor het vervangen vliegwiel.
Nu is mijn vraag of dit met het onderhoud is ontstaan of toeval is. Weet iemand misschien waar het wel aan kan liggen. De garage is nu natuurlijk niet thuis als je daarmee terug gaat. Die zeggen ligt niet aan ons, we gaan het onderzoeken maar de kosten zijn voor jou. Terwijl het gelijk na de onderhoudsbeurt is ontstaan (onderhoud + vervangen distributieriem)
Heeft iemand hiermee ervaring bij vw?
alvast bedankt.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hallo, kijk eens naar de vrijloop van de dynamo; heb wel eens meegemaakt dat na verv. distr. riem (en ook multiriem) de vrijloop van de dynamo problemen ging geven. Motor lijkt dan soms over te slaan en soms ook bijgeluiden. Heeft de auto trouwens electrische stuurbekrachtiging of hydraulisch ?
Vrijloop zit in de aandrijfpoelie van de dynamo, moet spelingsvrij zijn in de lengte richting van de dynamo as, en moet tegen de klok in vrij kunnen rond draaien zonder veel weerstand als je de dynamo as tegen houdt.
Om dit te conroleren moet je bij stilstaande motor de aandrijf riem verwijderen en dan aan de vrijloop voelen. Mischien is dit meer een klusje voor je garage.
Groet Jan227
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Caddy of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar