auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen Caddy: Caddy 2004 TDI Turbo vacuum

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Diesel, Motorcode: TDI 1.9

Hallo,

Mijn Caddy maakte gisteravond plotseling een fluitend geluid, en had volledig geen vermogen meer: Turbo problemen. Ik heb deze auto 1 april particulier gekocht, toen 55000 op de teller, nu net 60000 gereden. Vandaag naar de garage geweest, het fluitende geluid werd steeds erger tijdens de rit er heen, na het kijken van de monteurs was het fluiten plotseling verdwenen, alleen de motor had nog geen vermogen.

Nu het volgende: De slang links (van bovenaf gezien) naast de turbo zuigt zichzelf vacuum wanneer het gaspedaal goed wordt ingetrapt. De monteurs weten nog neit precies wat de oorzaak van is, morgen wordt de auto grondig doorgelicht.

Heeft iemand ervaring met het vacuum zuigen van deze slang?

Ik hoop dat mn turbo nog leeft, ben bang van niet...en dit al na 60d km.

Groeten, Kareltje.

Geplaatst door

KareltjeKareltje (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Hallo, waarschijnlijk turbo defect. Bekijk inlaat zijde turbo maar eens(rubberslang verwijderen). Waarschijnlijk zit de turbo as vast of is gebroken. Mogelijk liggen er turbo as deeltjes in de intercooler/intercoolerslangen. Intercoolerslang zuigt vacuum omdat de turbo niet meer blaast.

Groet Jan227

Jan227 30
badge

16 jaar

Jan227,

Bedankt vor je reactie. Mooi balen dus dat de turbo waarschijlijk overleden is. Na 6 jr probleemloos 140d km gereden te hebben in een peugeot partner 1.8D durfde ik dit keer de gok wel te wagen en een luxere bestelauto te kopen, met een vlote turbo motor. Begin nu toch sterk te twijfelen of deze auto nu zo'n goede keus is geweest...

Zal morgen mijn garage bellen of die al iets hebben gevonden, en zal jouw idee ook even aandragen.

groet, Karel.

[quote=KareltjeKareltje]Jan227,

Bedankt vor je reactie. Mooi balen dus dat de turbo waarschijlijk overleden is. Na 6 jr probleemloos 140d km gereden te hebben in een peugeot partner 1.8D durfde ik dit keer de gok wel te wagen en een luxere bestelauto te kopen, met een vlote turbo motor. Begin nu toch sterk te twijfelen of deze auto nu zo'n goede keus is geweest...[/quote]
De keus die je hebt gemaakt is niets mis mee. De vraag is nu, hoe GOED is de vorige eigenaar met de auto omgegaan ?

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

16 jaar

Hallo Paul,

tja, dat weet je natuurlijk nooit. Vorige eigenaars waren een stel van rond de 50, de auto werd prive gebruikt voor woon-werk verkeer. Altijd dealer onderhouden geweest (martin schilder). De auto was nu toe aan zijn beurt, dat gaat donderdag 29 mei gebeuren.

Een voordeel is dat de turbo dan straks nieuw is, en ik het nu helemaal in de eigen hand heb, qua omgang en gebruik. Zelf rij ik veel, en vaak lange afstanden, dus soms 200-300 km of meer per dag.

Overigens is het een heerlijke auto om te rijden!

Groet.

Net een belletje gekregen van mij garage, de turbo is dus overleden, de inlaatkant was nog in tact, de uitlaatkant was niet goed meer, alle stukjes van de turbo lagen bij de uitlaatkant. Over de oorzaak kon ie niet veel zeggen. Er gaat een nieuwe worden besteld nu.

Iedereen bedankt voor de reactie.

Groet, Karel.

Is hier niet enige coulance op zijn plaats dan?.
Een turbo na 60.000km al overleden, is wel erg rap.
Ik zou het zeker bespreekbaar maken, het gaat tenslotte om een aardige kostenpost.

primera p11 0

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Caddy of stel zelf een nieuwe vraag.