close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Caddy: Caddy II staat stil->Batterij losgeweest

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Diesel, Motorcode: SDI

Beste leden,

Ik zit met de hand in mijn haren....................................

Ik heb in Duitsland een twede Caddy gekocht en wilde die bij de verkoper meenemen. Helaas was de accu slecht en zo kwam ik de volgende dag nogmals langs
Ik heb de twede Caddy met een startkabel overbrugt en dan liep die gewoon. Echter was en storing in de dynamo, zodat ie weer stopte, toen ik de startkabels verwijderte.
Om de auto aan de praat te krijgen, had ik ook een starthulpset meegenomen, die echter te zwaak was, omdat die Caddy met die niet aan het lopen kwam.
Om te weten te komen, of technisch alles in orde is en de auto op eigen as naar huis kan, moest ik even een stuk gaan rijen, en de rem stuurbekrachtiging enz. testen.
Met de lege accu en ook samen met de starthulpset werkte dat niet->dus besloten om de accu over te plaatsen.
alles ging op zich goed, technisch alles best in orde, behalve de acculamp->dynamo of dynamokabel waarschijnlijk stuk.

Dus de handel weer naar het oude omgezet en de lege accu achterin in mijn rijdende Caddy->Caddy slaat niet meer aan ???


Volgende gebeurt:

Sleutel in contact->Glooilampje brand, opzich als gewoon
Starten->startmotor draait, maar de auto slaat niet meer aan ?

Nu heb ik met de andere auto nog terug kunnen rijen, maar staat de twede Caddy nog in Duitsland bij de verkoper. Ik moet de auto daar weg krijgen, maar wet niet hoe.
Ik heb alleen de mogelijkheid, om met de brommer te gaan, en mijn brommer in de Caddy te pakken. En op mijn brommer kan ik de twee volle accus meenemen, te twede sleutel, beetje gereedschap, om de accu vast te zetten en materiaal.
Ik kan nu alle dinge van de "duitse" Caddy lossleutelen, maar ik weet niet, wat ik dagelijks ter plekke nodig zou hebben ?

En omdat ik niet een paar keer 60km met de brommer wil gaan rijen, zou ik en goede oplossing zien te vinden ??

Ik wet ook niet, hoe mij een duitse volkswagen-dealer zou kunnen helpen..................................

Bijvoorbat dank,

Peter

Geplaatst door

Koerier Limburg (0)

al 10 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Hoeveel laadstroom levert de dynamo?

richard9712 0

10 jaar

Hallo Richard.

bedankt voor je reactie. Ik kan de accu helaas niet meten, echter werkt die accu naar behoren, want die heb ik weer kunnen overplaatsen. Ga ik die nu weer uit de Caddy halen en meenemen, gaat de startmotor weer draaien, maar zal ie waarschijnelijk niet aanslaan. Volgends mij zaten ook kabels los, die achter de accu zitten ??
Wat zit aan die bout, massa misschien ?

Zit daar misschien ook iets van de dieselpomp of iets anders, wat belangrijk voor het starten is ??

Zo, even de geladen accu aan de andere Caddy(dus die thuis staat) aangesloten=lopen.
twede accu aan de lader en dan nog de jumpstart aan de lader, dan heb ik maandag drie accu's op de brommer ;)
Die Caddy hier heeft zo te zien ook geen startblokkering, bij de andere weet ik het helemaal niet. Kan ik aan de contactsleutel zien, of die wel of geen startblokkering heeft ?

Bij die, die hier staat moet er van alles gebeuren:

-nieuwe(oude)voorscherm rechts
-nieuwe(oude)grille
-nieuwe(oude)motorkap
-nieuwe(oude)slotplaat voor de motorkap

-driem inkl. spanners en waterpomp
-koppeling
-stoelen en bekleding vervangen

enz, enz.

Maar goed, voor een habbekrats gekocht.......................
Pas in Maart gekeurd en dus tot Maart 2016 gaan met de banaan ;)

Met de zoekfunctie kom je meerdere topics tegen van mensen met soortgelijke problemen.
Controleer relais 109 deze gaan regelmatig stuk, er kan ook vocht in het motorregelapparaat zitten. (dat relais zit in de zekeringkast onder het stuur, vocht in het motorregelapparaat komt door verstopte waterafvoer)
Het uitlezen op foutcodes en waardes van de verschillende sensoren kan ook leiden naar de oplossing.

Er zit een startblokkering op deze auto.
Dat het lampje van de dynamo brand duid meestal op een defecte dynamo.

richard9712 0

10 jaar

Beste Richard

[quote=richard9712]Met de zoekfunctie kom je meerdere topics tegen van mensen met soortgelijke problemen.
Controleer relais 109 deze gaan regelmatig stuk[/quote]
ja, deze zal ik dus uit de lopende Caddy halen en meenemen

[quote=richard9712]Er zit een startblokkering op deze auto.[/quote]
Ik dacht ook van wel. Kan ook zijn, dat die bij de ene Caddy niet meer bestaat, want die vorige eigenaar heeft ook de airbag verwijderd aan de bijrijders kant.........


[quote=richard9712]Dat het lampje van de dynamo brand duid meestal op een defecte dynamo.[/quote]
Juist. Echter brand het lampje alleen bij lagere touren, op hogere touren gaat het lampje uit. Ik heb gezien dat er kabels van de dynamo richting de bobine gesmolten zijn. Ik heb die met de zilverkleurige plakband weten te isoleren, zodat in de auto geen(verdere)brand onstaat.

Ik heb ook in andere topics over de startblokkering gelezen en de symptomen. Als ik het goed heb, zal die bij geactiverde blokkering even aanslan, maar dan onmiddelijk stoppen.
Uitlezen zou natuurlijk de beste oplossing bieden, helaas heb ik niet de aparatuur.

Nogmaals bedankt voor de moeite !

Peter

[quote=richard9712]Er zit een startblokkering op deze auto..[/quote]
klopt. Echter heb ik informatie van Volkswagen gekregen, dat de blokkering niet op de auto zit, met vervangen van de accu->dus dat niet de blokkering de oorzak is.
Hier de verdere afloop:

Nadat ik informatie kreeg, dat de auto niet op startblokkering staat, Relais 108 uit de andere Caddy geplukt, een volle accu in de helmbak van de scooter die andere op de voetenplank, halve deel van mijn PROXXON set in de helmbak geflikkert en alle 2 sleutels meegenomen
-> 60 km naar dat gebakje, en ter plekke:

accu 1 in de Caddy
sleutel 1 in contact
-> startmotor draait->slaat niet aan
sleutel 2 in contact
-> startmotor draait->slaat niet aan
Relais 108 vervangen
-> startmotor draait->slaat niet aan

????

Bovendien knippert de dashboard als een kerstboom ?- Massa problem !

Massa nagelopen en problem kunnen vinden->
slechte massa. geen contact

sleutel om->Caddy loopt

Iederen bedankt voor het meehelpen,

Peter

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Caddy of stel zelf een nieuwe vraag.