Volkswagen Passat: camshaft sensor

Bouwjaar: 1994, Brandstof: Benzine, Motorcode: 66 kw 1.8

Wie weet waar ik de camshaft sensor kan vinden?
Storings analyse geeft aan dat deze geen signaal geeft.

Bedankt voor jullie reacties

rene18

Geplaatst door rene18 (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Passat? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

10 Reacties

ricky (0) PRO, 16 jaar geleden

Camshaft is nokkenas sensor,en volgens mij heeft dit blok deze niet.
Waarschijnlijk bedoel je de storing "hall-gever geen signaal" bij motor uit,dit is normaal als de motor niet draaid.
Als de motor wel draaid moet de storing weg zijn.

rene18 (0), 16 jaar geleden

Klopt als een zweerende vinger.
Bedankt.
Heb je nog meer tips?
Ik zit nog steeds met een motor die voor geen meter loopt.
motor liep stationair en is plots op 1 cilinder gaan lopen de andere doen voor 25% mee denk ik.
Verdeelkap en rotor vervangen, bougiekabels doorgemeten bobine vervangen, vacumslangen ook gecontroleerd
Als ik de ontsteking verdraai gaat hij wat beter lopen maar niet om over naar huis te schrijven, als ik bij een bougiekabel het vonkje (ging een keer mis) over laat springen gaat hij ook beter lopen.

In brand steken helpt ook al niet.
Nooit een sleuteltje aan geweest aan deze auto (buiten onderhoud) en nu hopeloos.
Ik heb hem ook nog uitgelezen, geen foutje te bekennen.

Help

Hans4040 (340) PRO, 16 jaar geleden

Bougies bekeken en afgesteld?

ricky (0) PRO, 16 jaar geleden

Hoe zit et met de distributie? Is ie niet versprongen? (controleer ook timing van tussenas voor ontsteking).
Of misschien de katalysator verstopt.

auto-peter (0) PRO, 16 jaar geleden

Eens met Richard,beginnen met afstelling distributie.Massa verbindingen nog allemaal ok?

geert3496 (0) PRO, 16 jaar geleden

Slang naar remservo niet gescheurd?

audia4 (0) PRO, 16 jaar geleden

Paar opties; slang remservo gaat consequent bij elke 1.8 motor naar de bliksem, aan de onderzijde, waar hij op de inlaatspruitstuk is aangesloten. Niet te zien wel te voelen....

Voetpakking van inspuitunit is ook een geval wat na een jaartje of 10 zijn beste tijd heeft gehad. Motor loopt dan beroerder of beter als je de hele unit eens flink heen en weer trekt.

Pakkingen tussen inlaatspruitstuk en kop, en dit ook voor de uitlaat durven de strijd wel eens op te geven.

rene18 (0), 16 jaar geleden

Pakking tussen inlaat spruitstuk heb ik alleen van boven af kunnen controleren.
Nog tips voor de onderzijde??
Voor de rest is alles al bekeken wat genoemd is behalve de kat.
Ik weet niet hoe te controleren maar denk niet dat dit het probleem is.
3 weken geleden een rit gedaan van 4000 km (Roemenie en terug)

audia4 (0) PRO, 16 jaar geleden

Zoals eerder geopperd, distributietiming controleren, ontsteking op tijd zetten. Nog niet goed, dan in brandstofsysteem zoeken. (in roemenie toevallig uit roestige vaten getankt??)

rene18 (0), 16 jaar geleden

bij mijn weten niet maar je weet daar maar nooit.
Misschien ook filter vervangen voor de zekerheid?
Dit hangt waarschijnlijk onder de auto zeker?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.