close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Transporter: Carterdruk te hoog ?

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.5 130PK

transporter T5 2.5 tdi 130 pk.
Gebeurtenis:

Auto heeft net een grote onderhoudsbeurd gehad met een moter en olieflush.
Na 40 KM gereden heeft viel de turbudruk weg en hoorde geratel bij de moter vlak daarna viel de moter uit.
Na 6 keer opnieuw starten starten hij weer en na 1 km viel hij weer uit.
De tubodruk werkte daarna niet na opnieuw starten.
Na opnieuw de olie hebben ververst hebben we de moter gestart en ratelde 3 seconden en daarna liep de moter weer gewoon.
De turbo heeft ook gewoon weer druk.

Het enigste tot nu toe valp op dat de moter relatief veel carterdruk heeft.

Wat kan dit zijn ?

Geplaatst door

bas23 (0)
badge

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Hallo, kan zijn dat de "drossel" klep die in de inlaatbuis zit, af en toe dicht gaat staan. Turbo kan ook defekt zijn. Maar zou er sowieso eerst verder naar (laten) kijken en sowieso uit laten lezen alvorens er weer mee te gaan rijden om eventuele vervolg schades te voorkomen. Waarom is de motor eigenlijk geflusht ? Groet Jan227.

Jan227 30
badge

14 jaar

Misschien was de motor inwendig erg vervuild en is na die motorflush wat troep meegekomen die vast zat en daardoor de carterdruk nu wat hoger is ?

Dat zal je probleem niet gelijk veroorzaken, zou hem eerst even uitlezen en de foutcode's hier plaatsen.

Gr Stefan

stefan84 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Transporter of stel zelf een nieuwe vraag.