Volkswagen Transporter: Dieselpomp vervangen.. Problemen T3

Bouwjaar: 1984, Brandstof: Diesel, Motorcode: CS?

Ik heb een T3 1.6D, deze heeft 15 jaar stil gestaan. Na veel gedoe eindelijk aan het lopen gekregen maar toen bleek de dieselpomp stuk. Dus heb ik deze vervangen voor een andere. Omdat ik niet precies wist hoe de nieuwe stond, alles er opgezet en op tijd gezet. Maar hoe langer je em starte hoe moeilijker hij rond wilde. Dus dacht ik de pomp moet draaien want hij staat precies verkeerd om. Dat gedaan te hebben wil hij nu eindelijk lopen, helaas is het alleen vol gas. Heeft iemand een idee? Ik heb het dekseltje van de pomp er ook al af gehad en alles zit daar wel op zijn plaats. Alvast bedankt!

HansT3

Geplaatst door HansT3 (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Transporter? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Hans,

De timing moet echt 100% staan, en kan maar op 1 manier goed gedaan worden!

Het probleem bij jou zit 100% in de dieselpomp, of de pomp is inwendig defect, maar ik denk eerder dat je het asje en de gas hevel verkeerd gemonteerd hebt,

Bij een verkeerde montage loopt de motor of niet, of dus vol gas, of hij start wel maar je kan ( bijna ) geen gas geven..

Heb je het veertje onder het deksel ook weer goed zitten en ingehaakt ? anders even de gashendel los maken, daar staan streepjes op ( merktekens ) en zet deze dan eens in het midden.

Mocht de pomp defect zijn dan heb ik er nog ene voor je liggen, komt van een golf 2 af en werkt perfect en is lekvrij en voorzien van nieuwe afdichtingen e.d.

Gr Stefan

HansT3 (0), 11 jaar geleden

Het was de positie van de gashendel op de pomp!

Punt (35) PRO, 11 jaar geleden

Na 15 jaar stilstand kunnen deze 3 jaar er ook nog wel bij. en belastingvrij .!!

audia4 (0) PRO, 11 jaar geleden

Na 15 jaar zijn deze pompen helemaal niet stuk..... ze hebben alleen een nogal speciale opstartmethode na 15 jaar.

er zit een opvoerpompje in de brandstofpomp, dit is een schottenpompje dat ook de regulateur van de brandstofpomp beinvloed. de schotjes verkleven in de resten die ooit diesel waren.

remedie: tank leeghalen en schoonmaken, vers filter er op, met een vacuumpompje de brandstofpomp volzuigen en nu komt hij... een auto voor degene binden die aan moet, gangetje van 40 km/h op de 2e versnelling en gewoon aanslepen. Kan wel eens een paar hardnekkige km's voor nodig zijn. Als de pomp een hoger toerental draait met verse diesel worden de schotjes normaalgesproken wel naar buiten geslingerd.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Transporter of stel zelf een nieuwe vraag.