close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Transporter: Variabele schoepen turbo vastgekoolt??

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.5TDi 131 PK

Vooral bij koude motor gaat in de motor in noodloop. Foutmelding is dan turbodruk te laag. Na aan/uit contact is ie gereset en loopt ie weer even goed of als ie warm is constant goed.

Probleem reeds behandeld volgens Forte bulletin. Variabele schoepen van turbo waarschijnlijk vastgekoolt. Via inlaatspruitstuk reiniger toegevoegd, heeft echter geen resultaat gehad.

Heeft iemand nog een andere oplossing zonder te demonteren

Geplaatst door

Jansonius (0)
badge

al 23 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Als het spul al niet werkt, zal er tussen weg zijn dan hem te demonteren..

stefan84 0

14 jaar

Of roest, zie http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i...

En als Forte niet helpt kun je misschien beter Abcon gebruiken. Daar hebben we een nieuw systeem dat tegen kool werkt, maar helaas niet tegen roestvorming.

Siem Bijman 680
badge vip badge

14 jaar

Hallo, laadlucht systeem afpersen, kat controleren op verstopping , laaddrukregel systeem (vacuumslangen, onderdrukwaarde en magneetklep) controleren. Als deze alle in orde zijn, blijft de variabele turbo nog over. Deze turbo's willen nog wel eens problemen geven. Groet Jan227

Jan227 30
badge

14 jaar

We hebben dit al verschillende keren meegemaakt. en dit komt omdat de variabele schoepen van de turbo vastzitten. Dit kun je met geen enkel reinigingsmiddel reinigen zonder de turbo te demonteren. We halen altijd de turbo eraf en schroeven hem aan de uitlaatkant uitelkaar. Wel even aftekenen zodat je hem natuurlijk hetzelfde terug zet. Je zult dan zien dat de schoepen in het turbohuis vastzitten door kool en roestaanslag. Deze helemaal uitelkaar halen en met kruipolie alles goed inspuiten en daarna goed met remmenreiniger zuivermaken. Alles weer in omgekeerde volgorde monteren en je storing is verholpen. We hebben dit al vele keren gedaan bij o.a. A4, A6, Passat en T5 en altijd met een goed resultaat. Wij hebben bij deze storing nog nooit een turbo vervangen.

Groeten en sucses Passatje.

Passatje 0
badge

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Transporter of stel zelf een nieuwe vraag.