auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen Golf V: Centrale vergrendeling aansturen van een Golf V R32 met orig.ala

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Benzine, Motorcode: V6 3.2

ik heb een probleem met het aansturen van een CV van een Golf V R32 uit 2006. Het betreft een 1-draads sturing. Op de DDM zit een groen/witte draad die je kan aansturen met een volle massa voor inschakelen van de CV. en met een 180 ohm (250 Ohm) er tussen om de CV weer te openen. Dit vorige week uitgevoerd bij een Golf V GTI zonder originele alarm klasse 3. Dit werkte perfect. Nu is alleen zo dat de R32 is uitgevoerd met een origineel affabriek alarm klasse 3. Vergrendelen is geen probleem!! als ik de draad bedien voor ontgrendelen( met de weerstand ertussen) klikt de relais, maar niet de deurmotoren?! als de CV ontgrendelt is, reageren de deurmotoren wel als ik de draad bedien voor ontgrendelen!. Hoop dat het een beetje duidelijk is! Zou dit een oorzaak kunnen zijn omdat er een fabrieksalarm in zit ? Die voorkomt dan de deurmotoren bedient worden? Het alarm wordt ook ingeschakeld wanneer de de groen/witte draad bedien voor vergrendelen van de CV!! Graag hoor ik een reactie van een kenner, en of er een andere mogelijkheid is om de CV aan te sturen.

Even ter toelichting: klant wil graag een aftermarket alarm er in, omdat de vorige auto met origineel alarm is gestolen en heeft geen goed gevoel bij een affabriek alarm.

Geplaatst door

Joyvo2000 (0)
badge

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Waarom monteer je er niet gewoon een compleet DEFA alarm in dan.

Hoef je helemaal niet moeilijk te doen en werkt perfect, die auto werkt het meeste via de CAN en alles wat jij er zeg maar tussen probeert te zetten zal de auto zeg maar niet zo fijn vinden aangezien alles via de boordnetmodule loopt.

monteer vaak een Defa alarm systeem in deze wagens en werkt ook meteen via de originele sleutels.

Edwin1970 0

14 jaar

Elke auto is mee te nemen, beter gezegd te stelen, zelfs met het beste alarm erop + de nodige toeters en bellen eraan..

Werking van het alarm is toch in grote lijnen hetzelfde.

Lijkt me niet dat een aftermarket set beter is dan een origineel exemplaar, maar dat zal hem wel tussen de oren zitten..

stefan84 0

14 jaar

meet eens in de deur groen/wit in 20 pol stek pos 16 zou massa zijn . (draai de deur van slot met sleutel)

stuur aan met massa en 180 ohm

Grtzz IBeaker

ibeaker 0

14 jaar

Dank voor jullie reactie.

@ Ibeaker: deze draad had ik al gevonden( zie mijn eerste verhaal) maar bij ingeschakeld alarm wordt de relais voor de CDV niet meer aangestuurd. Het relais klikt wel maar wordt denk ik de +30 afgesloten!!

De hele bedoeling van dit verhaal is dat de originele handzender van de VW na te maken is via het chassisnummer van de auto. Deze is dan ook makkelijk zichtbaar achter de voorruit linksonder!!

Met de handzender van DEFA is dit een stuk moeilijker/onmogelijk. Er worden in tussen tijd veel auto`s weggehaald door dat de originele handzender na te maken is. DEFA is een alarm die ik al een hele tijd monteer en ben er zeer tevreden over, maar als je een aftermarket alarm monteert die met de originele handzender te bedienen is, mag het alarm nog zo goed zijn, maar wordt wel uitgeschakeld als de originele handzender na te maken is!!

Daarom heeft defa een VAG software die niet reageert op de originele handzender! Daarom moet je nu wel een CDV aansturing maken om de comfort van een aftermarket alarm te behouden.

Joyvo2000 0
badge

14 jaar

ehh

ja Defa is goed werk er bijna dagelijks mee.

maar de open sluit draad bij de golf is toch pin 32 van de 32polige stek en de draad kleur is bruin/groen .

evt zou je ook nog het org alarm uit kunnen programmeren met vag-com.

grtzz

ibeaker 0

14 jaar

Dat klopt ,dat is de draad van de schakelaar uit de deur!
Inderdaad gaan ze nu eerste het originele alarm uitschakelen, kijken of dat de oplossing is.
Anders gaan we de relais zelf aansturen met een +30.

De bruin/groene draad heeft wel een andere werking dan de groen/witte!!
0 Ohm massa is open en 250 Ohm naar massa is sluiten.

bedankt voor jullie reactie, houd je op de hoogte, auto komt volgende week terug

Joyvo2000 0
badge

14 jaar

Nou even een update betreffende de Centrale deurvergrendeling van de Golf V. Het plan was om de fabrieksalarm uit te schakelen en dan te kijken of de aansturing op de Groen/witte draad een mogelijkheid was. Herinnering>> Sluiten ging goed maar openen wordt geblokkeerd door het alarm die de hoofdvoeding van het relais van de CDV uitschakeld. Het alarm kon door de Dealer niet worden uitgeschakeld!! optie 2 was de schakelaar in de deur te gebruiken om de CDV aan te sturen(bruin/groen). Na deze te meten, blijkt dat er 750 Ohm weerstand naar massa nodig is om de CDV te sluiten en 0 Ohm om te openen. Perfect zou je zeggen maar na het aansluiten van het alarm > massa puls open en massapuls sluiten, is de massasturing van het alarm niet 0 Ohm!! Om een keiharde massa te creeren heb ik een relais moeten gebruiken om de O Ohm te garanderen. Het systeem werkt nu 100% en ben ook weer een stuk wijzer geworden.

bedankt voor jullie reacties.

Joyvo2000 0
badge

14 jaar

Ik ben het met diverse mensen eens over de Defa alarmsystemen.......

Pasklaar en werkt perfect

Monar 0
badge

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.