Volkswagen Passat: Centrale vergrendeling Passat linker voorportier

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Diesel, Motorcode: AFN 1,9TDI

Het is al vaker aan de orde geweest, maar mijn linker voorportier reageert niet op de AB.
Wel met de sleutel in het slot. De ramen werken ook.
Nu heb ik het slot gedemonteerd en de print opnieuw gesoldeerd.Het bekende euvel volgens alle verhalen was inderdaad opgetreden.
(Overigens stond in het engelse verhaal dat je de plastic klinknagels moest verwijderen. Je kunt veel beter die ene metalen popnagel uitboren.)
Helaas werkt het nog niet. De motor moet werken dacht ik omdat je met de sleutel toch ook de motor inschakeld??
Zou er geen signaal komen van het stuurmoduul? En kan dat voor 1 deur?
Heeft iemand hier ervaring mee. Het probleem is plotseling opgekomen.
Ik heb nog niet uitgelezen.
Ik weet het even niet meer.

graskees3824

Geplaatst door graskees3824 (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Passat? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

Tiguan (0) PRO, 14 jaar geleden

Heb je het alleen met de linkerportier die niet open gaat met AB of ook met....? het is raadzaam om de wagen eerst uit te lezen.
het probleem kan ook in je Comfortmodule zitten of een breuk in de bedrading bij doorvoerrubber_schanieren.

graskees3824 (0), 14 jaar geleden

Ondertussen heb ik de zaak uitgelezen. Ik denk dat de belangrijkste fout 00928 Locking Module for Central Locjing Front Driverside (F220) is. 27-00 Implausible signal.
Aangezien ik de soldering in orde heb gemaakt en het zaakje nog niet wil werken zal er wel een draadbreuk zijn. Of moet er eerst gereset worden om de fout te verwijderen? Tijdens het testen (waarschijnlijk?) is er ook voor de andere deuren 00930 als fout opgetreden.
Verder was er 01331 Doorcontrol module Driverside (J386) 49-10 en 01135 Interior monitory sensors 36-10 open circuit.
Zal wel tijdens testen met wat losse draadjes zijn gebeurd.
Alleen deze deur weigerde plotseling te reageren op de AB. Wel met de sleutel in het slot.

graskees3824 (0), 14 jaar geleden

Ondertussen heb ik alles nog eens losgehad. Alles doorgemeten.
Vlg. mij is alles zeker tot de stekker die in de raammotor zit inorde. Het motortje van het slot werkt en alle relais werken uitstekend. De solderingen zijn doorgemeten.
Het lijkt erop dat er geen signaal naar de motor komt.
Als ik via de sleutel in het slot de deur sluit, dan werken alle sloten.
Na resetten van de fouten blijven de volgende fouten terugkomen.
00928(F220) 27-00. Lock. module for centr lock Front L. Implausible signal.
00931 idem voor Rechtsachter. Dit slot doet het echter wel.
Gek dat er wel signaal van het slot naar de rest gaat maar niet andersom. Is mogelijk een ander draadje.
Draden elders doormeten is niet eenvoudig. Moet ik naar het kastje onder de n
mat.?? Welke draden moet ik doormeten? De mat losmaken is al een heel gedoe.
Ik weet niet wat er nog gebeurt in de raammotor. De draden gaan daar naarbinnen en ook weer naar buiten naar het slot.
Zou daar iets fout kunnen zijn?
Wie weet raad?

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Zie ook :


foutcode: 00928
nl
du Schließeinheit für Zentralverriegelung, Fahrerseite (F220)
en Locking Module for Central Locking: Front Driver Side (F220)
Extra info bij de foutcodes. Intermittent

Locking Module for Central Locking; Front Driver Side (F220): Implausible Signal.

Mogelijke verschijnselen:
De deursloten werken niet goed.

Mogelijke oorzaken:
Bedrading en/of aansluitingen van/naar de Sluit Module voor Centraal Sluiten; voor, bestuurderszijde (F220)
Stroomvoorziening voor de Sluit Module voor Centraal Sluiten; voor, bestuurderszijde (F220).
Het sluitmechanisme en/of microswitches van de deuren zit vast, of is kapot.
De Sluit Module voor Centraal Sluiten; voor, bestuurderszijde (F220).

Mogelijke oplossing:
Check bedrading en aansluitingen van/naar de Sluit Module voor Centraal Sluiten; voor, bestuurderszijde (F220).
Check de stroomvoorziening van de Sluit Module voor Centraal Sluiten; voor, bestuurderszijde (F220).
Check de werking van het sluit mechanisme
Check de Sluit Module voor Centraal Sluiten; voor, bestuurderszijde (F220).
Kijk op dit draadje van de tdiclub.nl.
Kijk op dit draadje op vwvortex.com




--------------------------------------------------------------------------------

Locking Module for Central Locking; Front Driver Side (F220): Incorrectly Equipped.

Mogelijke verschijnselen:
De deursloten werken niet goed.

Mogelijke oorzaken:
Er is een onjuist deurslot geplaatst

Mogelijke oplossing:
Check de Sluit Module voor centraal Sluiten; voor, bestuurderszijde (F220).
Check het onderdeelnummer van het sluit mechanisme

Extra info:
NAR modellen (North American Region) hebben geen SAFE-Switch in de deursloten. Als deze modellen worden uitgerust met een RoW (Rest of World) deursluiting dan wordt er een SAFE signaal verstuurd wat deze foutmelding veroorzaakt.



*******



foutcode: 00931
nl
du Schließeinheit für Zentralverriegelung, hinten rechts (F223)
en Locking Module for Central Locking: Rear Right (F223)
Extra info bij de foutcodes. Intermittent



--------------------------------------------------------------------------------

Locking Module for Central Locking; Rear Right (F223): Implausible Signal.

Mogelijke verschijnselen:
De deursloten werken niet goed.

Mogelijke oorzaken:
Bedrading en/of aansluitingen van/naar de Sluit Module voor Centraal Sluiten; achter, rechts (F223)
Stroomvoorziening voor de Sluit Module voor Centraal Sluiten; achter, rechts (F223).
Het sluitmechanisme en/of microswitches van de deuren zit vast, of is kapot.
De Sluit Module voor Centraal Sluiten; achter, rechts (F223).

Mogelijke oplossing:
Check bedrading en aansluitingen van/naar de Sluit Module voor Centraal Sluiten; achter, rechts (F223).
Check de stroomvoorziening van de Sluit Module voor Centraal Sluiten; achter, rechts (F223).
Check de werking van het sluit mechanisme
Check de Sluit Module voor Centraal Sluiten; achter, rechts (F223).
Kijk op dit draadje van de tdiclub.nl.
Kijk op dit draadje op vwvortex.com




--------------------------------------------------------------------------------

Locking Module for Central Locking; Rear Right (F223): Incorrectly Equipped.

Mogelijke verschijnselen:
De deursloten werken niet goed.

Mogelijke oorzaken:
Er is een onjuist deurslot geplaatst

Mogelijke oplossing:
Check de Sluit Module voor centraal Sluiten; achter, rechts (F223).
Check het onderdeelnummer van het sluit mechanisme

Extra info:
NAR modellen (North American Region) hebben geen SAFE-Switch in de deursloten. Als deze modellen worden uitgerust met een RoW (Rest of World) deursluiting dan wordt er een SAFE signaal verstuurd wat deze foutmelding veroorzaakt.

ReneR (0), 14 jaar geleden

Voordat je je hele auto overhoop haalt, probeer eens een ander deurslot erin te zetten. Vaak zit alleen hierin het probleem.

graskees3824 (0), 14 jaar geleden

Tot nu toe iedereen bedankt voor het meedenken.
Volgens mij is het slotmechanisme toch echt in orde. Ik heb het helemaal doorgemeten. Het kan niet anders dan goed zijn.
Wat is het Sluitmodule eigenlijk. Volgens het schema zit aan de ruitmotor nog wat logica (F220?) die communiceert met het comfortunit.
Daar tussen moet iets verstoord zijn. |Slecht kontakt of draadbreuk.
Of het Sluitmodule is stuk.
Via de sleutel in het slot gaan wel alle deuren op slot. Dus dan komt het signaal wel door. Maar terug niet. Als dat vershillende draden zijn dan moet daar iets fout zijn.
Heeft verder niemand een dergelijke storing gehad?
Te snel maar wat modules vernieuwen is kostbaar. Ik kan natuurlijk de modules van de voordeuren omwisselen, maar dat is wel veel werk.
Nogmaals, ik krijg toch de indruk dat de sluitmodule wat anders is dan het slotmechanisme.

graskees3824 (0), 13 jaar geleden

Na een hele tijd het slot maar met de sleutel te hebben bediend, is er onlangs een wonder gebeurd.
Hij regeert weer op de AB.
Vraag niet hoe het kan.
Ik had alles nagekeken en inorde bevonden.
Nu werkt het weer.
Ik zal er nooit achterkomen waarom.
Toch iedereen bedankt voor het meedenken.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.