Goeiedag,
Soms op willekeurige tijden gaat het motorstoringslampje branden.
Na het wissen van de storingscode is het soms wel 3 weken goed..
Motor doet het verder normaal ook als het lampje brand.
Foutcode: P1137 Additieve mensel aanpassing lucht systeem te rijk.
Basis instelling van gasklep en ontsteking al gedaan zonder resultaat.
Wat zou dit kunnen zijn??
MVrgr J
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Lambda-sonde geeft door dat het mengsel te rijk is. Doe eens een 4-gas test om te zien hoe rijk.
Je kunt ook de fuel trims uitlezen, kun je meestal ook wel iets aan zien.
Controleer water temperatuur sensor, lambda-sensor, luchtmassameter, lucht temperatuur sensor en meet benzine druk.
Is dat allemaal geod dan injectoren controleren op lekken en nadruppelen.
foutcode: 17545 P1137
nl
du Bank 1, Gemischadaption (add.) System zu fett
en Fuel Trim: Bank 1 (Add) System too Rich
Extra info bij de foutcodes. Intermittent
Mogelijke verschijnselen:
Storingslampje brandt
Mogelijke oorzaken:
Lekkende injectors
Misfires (check op geldige waarde)
Motor krijgt teveel brandstof
Brandstofdruk te hoog
Watertemperatuursensor
Luchttemperatuursensor
Luchtmassameter
Oxygen Sensor Control defect (Oxygen Sensor(s) defect
Evaporative Emission (EVAP) System defect
Mogelijke oplossingen:
Check op lekken in Inlaat- en Uitlaat systeem
Check Secundaire Lucht Inlaat op lekken
Check vacuum leidingen op lekken
Check/vervang Watertemperatuursensor (check op geldige waarde)
Check brandstofdruk (check op geldige waarde)
Check/vervang brandstofpomp
Check/vervang Luchtmassameter (check op geldige waarde)
Check Evaporative Emission (EVAP) System
Bij een Golf met een FSI motor is dit probleem ook geconstateerd. Die auto gebruikte normale 95 octaan loodvrije benzine. Storingslampje ging branden en de auto schokte en hield in. 98 octaan loodvrije brandstof erin en de auto heeft sinds dien geen storingen meer en heeft aanmerkelijk meer vermogen.
Als de auto van 2001 is, moet je de carterontluchtingsklep eens controleren (bij klepdeksel). Bekijk het oranje membraam in de klep. Meestal is deze aangetast of soms zelfs verdwenen. In de loop van 2001 is de klep gewijzigd/verbeterd.
Met dank aan G. Speek
Het probleem bij deze 2.0 is vaak het (te) hoge olieverbruik waardoor veelvuldig de Lambdasonde vervuild raakt,
met het gevolg van emissiestoringen.
Gr. paul
bedankt jongens!!
Motor gebruikt idd veel olie... zal de lambdasonde eens bekijken hoe vuil die is....
1 malig schoonmaken??? Dan is het misschien even goed....
Mvrgr J
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar