👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
ik ben in bezit van een golf V 2.0 tdi van 2004, de laatste tijd heb ik veel problemen achter elkaar gekregen.
Het begon bij dat mijn koelvloeistof ineens na een uur rijden leeg ging, ik vulde em daarna een week lang altijd bij met water.
Het volgende probleem was dat er daarna grote witte wolken uit mijn uitlaat kwamen bij het rijden, dus ik dacht dat dit wel met elkaar te maken zou hebben.
Dus ik volgende dag een afspraak maken bij mijn vaste garage en de dag dat ik er heen wilde rijden wilde me auto niet starten, eerste keer hoorde ik een gebonk bij het starten, (het leek net of me motor er uit viel)..na heel even wachten startte die heel moeilijk.
Ik heb hierna de anwb gebeld en die vertelde mij gelijk dat mijn startmotor niet meer 100% was..dus bij de garage geweest en die vertelde me ook dat het een startmotor was.
Mijn garage vertelde mij daarna dat mijn cilinderkop niet meer goed was, dus ik heb een nieuwe besteld en die is er nu op gemonteerd.
Dag daarna kreeg ik een belletje van mijn monteur die mij vertelde dat er een stukje van mijn koelvloeistofflens gebroken was en daar dus water uit kan vloeien en die dus vervangen moet worden.
Nu vraag ik me af of het niet gewoon die koelvloeistofflens was ipv een cilinderkop? ik voel me een beetje genaaid als dat wel zo is maar mijn monteur meldde mij dat het zeker aan de cilinderkop lag.
2e vraag is had het startprobleem niet te maken met mijn koelvloeistof(cilinderkop) probleem?
Ik weet dat het een lang verhaal is maar hoop dat jullie antwoorden hebben
alvast bedankt
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Het is een BKD en deze kent idd problemen met de cilinderkop,scheuren van de kop.
Het startprobleem kan idd met de koelvloeistof lekkage te maken hebben.
Het scheuren van de kop kwam veelvuldig voor,ik denk dat het de juiste diagnose was.
dus ik begrijp dat het starten een probleem kan zijn van de cilinderkop, dus het zou kunnen dat ik mijn startmotor voor niks vervangen heb..?
13 jaar
Nee,dat hoeft niet,als je starttoerental te laag is slaat tie ook niet aan.
dat kan dus je startmotor zijn.
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar