Volkswagen Golf: CO-gehalte te hoog voor apk - Golf 3 lpg G3 - help

Bouwjaar: 1997, Brandstof: LPG, Motorcode: 1,8

Wie kan mij helpen?

Het CO-gehalte is te hoog bij de APK keuring.
Gemeten met oude lambda sonde 0,87 - 1,67
Gemeten met nieuwe lambda sonde 0,67 - 1.,54
Lambda waarde nieuwe sonde 0,94-1,05
Lpg installatie van Necam.
Bij starten ruik je even lpg in het interieur.


Van apk moet het stationair onder de 0,5 zijn en bij 2000 omw/m onder de 0,3.
Ik heb alles na de verdamper gedemonteerd, schoongemaakt en gehermonteerd maar er is geen verschil.
Hele carburateur uit elkaar gehaald, geen stelschrief kunnen vinden om CO-gehalte te trimmen.
Keurmeester heeft met sensor overal gecheckt op lekkage van lpg, kon niets vinden.

Wie helpt, hoe krijg ik het CO-gehalte omlaag. Is het te stellen of moet je aan de computer hangen?

Voor de smarties: luchtfilter ok, benzine ok, schema van Necam al gedownload, foutcode opsporen met draad aan massa lukt niet, krijg dan geen knipperende lampjes. Met Google alles afgezocht, nergens iets te vinden over co-gehalte omlaag krijgen.

Is er nou niemand die het weet?

Remyhaan

Geplaatst door Remyhaan (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

blijegeit (0) PRO, 18 jaar geleden

bougiekabels wel goed en bougies.. komt er dus een goede krachtige vonk?

en wat zijn de andere waardes zoals HC, O2 en CO2?


mvg

VG392 (0), 18 jaar geleden

Hallo Remy,

Er zijn 2 mogelijkheden.
1 De verdeler is vervuild waardoor de 4 cilinders niet evenveel gas krijgen.
2 De verdamper is lek waardoor er gas via de vaccuumslang naar het inlaatspruitstuk vloeit en de 4 cilinders niet evenveel gas krijgen.
Bel me morgen even op 6-44422757

Groeten Kees

sytze (0) PRO, 18 jaar geleden

Quote welliswaar, maar zeer goed mogelijk.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxAls 2e optie is het goed mogelijk dat de auto een lekke klep heeft, dit leverd namelijk hetzelfde beeld op. Maar dat kun je zo zien aan de rest van de uitslag 4gastest. Trouwens, daar vroeg blijegeit ook al eerder om in deze topic. Niet geheel zonder reden, profs halen daar namelijk veel meer info uit dan alleen het co/lambda!

Sytze

Deze bijdrage heb ik maar verwijdert omdat er iemand is die zich er aan stoorde!
Ik zal me niet meer met deze topic bemoeien. Have fun!

VG392 (0), 18 jaar geleden

Mooi gecopieerd Sytze, maar als de druk van de verdamper niet helemaal juist is, is dit niet de oorzaak van een te hoge CO.
De oorzaak van een te hoge CO is altijd ongelijkmatige / onvolledige verbranding wat bijna altijd veroorzaakt wordt door ongelijkmatige dosering.
Het verhaal van de drukafstelling van de verdamper heb je van mij gecopieerd van een antwoord op een ander probleem.
Hiermee zet je naar mijn idee Remyhaan op het verkeerde spoor.

P. Kelder (0) PRO, 18 jaar geleden

kees. sytze zei niet voor niets Quote!

als jij vind dat bijdragen van anderen om te komen tot een oplossing op een verkeert spoor komen te staan, mag jij de topic afmaken.. GA GERUST JE GANG men zal je niet in de weg staan...

paul,

sytze (0) PRO, 18 jaar geleden

Ja Kees, ik zal je uit leggen wat het woordje quote betekend. Dat wil zeggen dat het van een ander is gecopieerd. Dus je kan nou wel heel hoog van de toren blazen dat het gecopieerd is, maar dat gaf ik al aan. Maar als je het zo erg vind haal ik het gauw wag en dan mag jij de topic wel alleen af ronden, jij weet het tenslotte het beste. Porbeer alleen maar mee te denken, maar jij wilt blijkbaar het alleenrecht.

Nou ik wens je veel succes ermee!

met vriendelijk groet, Sytze

VG392 (0), 18 jaar geleden

Sorry Sytze als ik je gekwetst heb.

Ik wilde alleen aangeven dat je naar mijn mening de verkeerde oplossing bij dit probleem hebt geplaatst.
Ik weet natuurlijk niet wat jouw kennis in deze is, maar ik krijg vaak mensen bij mij met dit soort problemen die door garagehouders en anderen die het allemaal zo goed wisten bergen geld zijn kwijt geraakt voor niets aan onderdelen en uurloon.
Ook wil ik zeker niet het alleenrecht, want daarvoor delen we onze kennis en problemen op deze site.
Nogmaals sorry,

Groeten,

Kees

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.