close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen passat 1.8I: co nog steeds te hoog

Hallo,ik heb nog steeds een probleem met een Volkswagen passat met een RP motor.
Als hij stationair loopt,begint hij naar verloop van tijd "zwaarder"te lopen en zwart te roken.Volgens mij is dat duidelijk een teveel aan benzine.
Ik heb de temperatuursensor van de ecu al vernieuwd (de blauwe), maar dat was niet de oplossing.
De distributieriem heb ik vervangen ,en die staat 100% zeker op tijd.
Vandaag bleek uit de co-meting dat deze nog steeds te hoog is,maar door een slangetje los te trekken was hij laag genoeg voor de apk keuring.
De motordiagnoselamp in het dashboard brand niet,ik denk dat deze defect zal zijn en daarom kan ik hem nu (nog) niet uitlezen.
Weet iemand van jullie wat vaker zo een brandstofprobleem veroorzaakt?
Het brandstoffilter is goed.Welke sensor moet ik nu hebben,want het is volgens mij een electronisch probleem.
Groeten,John.

Geplaatst door

John5711 (0)
badge

al 21 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Is het signaal wat de lambdasensor afgeeft wel eens opgemeten?

Hans

Hans4037 0
badge

20 jaar

Nee,maar kan je dat zelf of moet dat aan de scoop?

John5711 0
badge

20 jaar

Je kunt wel meten of de spanning varieert tussen de 0,2 en 0,9 volt,maar het mooiste is met een scoop

Hans4037 0
badge

20 jaar

volgens mij ook een probleem met de lambdasonde. Normaal zou de uitstoot op ralenti praktisch nihil moeten zijn. Waarom kan je hem niet laten uitlezen ? Een fout in de lambdasonde geeft niet altijd reden om het lampje te doen branden. Laat hem eens uitlezen en de lambdasonde controleren.

carmania2000 0
badge

20 jaar

Het uitlezen is mij nog niet gelukt,omdat er geen motorstoringslampje in het dashboard zit.En bij uitlezen met een led-tester is mijn vraag wat mensen op dit forum daar mee bedoelen.Is dat een spanningszoeker met een led of iets speciaals?En test ik dan tov massa of een andere aansluiting?

Ik heb zelf nog twee goede lambdasonde's (een met drie en een met vier aansluitingen)liggen,maar ik weet nog niet of er een onder zit met twee ,drie of met vier aansluitingen.

John5711 0
badge

20 jaar

Als ik het goed gezien heb,is het een ééndraads aansluiting van de lambda sonde.
De conector waarin deze gestekkerd zit ligt op een metalen randje,waardoor de draadisolatie door was geschuurd en de draad (denk ik)massa maakte.In dit geval is dan dus geen of een verkeerd lambda signaal aanwezig,denk ik dan goed?We hebben die verbinding nu goed geisoleerd.
We wachten nu even af hoe de motor loopt en zijn verbruik zakt.

John5711 0
badge

20 jaar

Ja meneer Wijnings, een goede ontdekking met de massa sluiting, dit kan een storend effect op het lambda-signaal geven, dus ff afwachtten.

Frank Backx 0

20 jaar

Het probleem is nu opgelost,het was de hierboven omschreven sluiting naar massa in de bedrading van de lambda sonde.

bedankt voor het meedenken!

John5711 0
badge

20 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.