close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf: Co waarde te hoog voor de APK

Bouwjaar: 1995, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2 l. GTI

Hallo mense
Ik heb een probleem met mijn CO en lambda.
Van mijn Golf 3 gti is mijn CO te hoog voor de APK, 4gassen ook CO te hoog. ik heb de computer uitgelezen er is 1 storing en dat is VOORVERWARMDE lambda sonde, ik heb de lambde sensor vervangen maar geen bosch merk maar wel hetzelfde nummer. en de co krijg ik niet omlaag, ik heb de storing nog 1 keer uitgelezen en de storing blijf terug komen de VOORVERWARMDE lambdasonde. de volgelgende stap dacht ik dat het de catalysator zou kunnen zijn en die heb ik dus ook vervangen. Het kosteplaatje loopt op.
de temperatuur sensor heb ik ook vervangen. mijn collega dacht toen ook dat de distributie niet op tijd stond dus die heb ik ook vervangen en ook de halgever vervangen. conclusie de CO blijdt te hoog de CO waarde is nu 3%...
De volgende stap was computer gereset en de accu pol losgemaakt ff gewact half uur later weer opgezet de motor is koud en gestart en de CO ging terug lopen tot 0,3 en de lambda is 1,03 stationaire daarna ging ik 4gassen dus 2000 toeren en de CO liep weer hard omhoog en de CO krijg ik weer niet omlaag de CO is weer 3% .
Ik heb ook alles gechect en er is nergens valse lucht te bekennen.

Weet iemand hier een probleem oplossing voor ????
vriendelijke Groet
lau

Geplaatst door

lau0328 (0)
badge

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Hoi
Ik heb zelf eens een gti gehad die had de luchtmeter kapot
Controleer deze eens
wel raar dat je storing blijft in de lambda
Kan ook zijn dat je orginele erin moet zetten anders bedrading nameten na computer

Cani 0
badge

17 jaar

Meet eerst een of je wel spanning hebt op de verwarming van de lambdasonde.

Voorverwarmde lamdasonde, het kreng heeft een zekering....... checken dus.

Lamdasonde niet van Bosch, wel het zelfde nummer???? lijkt me stug, is het een knippen en plakken exemplaar (oude steker zelf over moeten zetten) dat volgens een automateriaalzaak het goede type is.

Deze sonde's zijn universeel, helaas is de ervaring ermee slecht. Ze benaderen wat karakterestiek de orignele, maar overtreffen hem zeker niet. Kan maar een advies geven in deze, origineel of bosch monteren, Bosch is trouwens meestal 1e montage bij vw en heeft exact de goede type's

Wat ook nog van belang is dat de uitlaat tussen cilinderkop en katalysator 100% potdicht is. Lekkage tussen kop en spruitstuk komt nog wel eens voor, de pakkingen geven het na een jaar of 10 warm en koud op.

audia4 0
badge

17 jaar

Voorverwarmde lamdasonde, het kreng heeft een zekering....... checken dus.

Lamdasonde niet van Bosch, wel het zelfde nummer???? lijkt me stug, is het een knippen en plakken exemplaar (oude steker zelf over moeten zetten) dat volgens een automateriaalzaak het goede type is.

Deze sonde's zijn universeel, helaas is de ervaring ermee slecht. Ze benaderen wat karakterestiek de orignele, maar overtreffen hem zeker niet. Kan maar een advies geven in deze, origineel of bosch monteren, Bosch is trouwens meestal 1e montage bij vw en heeft exact de goede type's

Katalysator die niet meer doet wat hij doen moet kan ook nog.

audia4 0
badge

17 jaar

Ik heb een andere goed rijdende volkswagen 3 GTI alleen die is dan een jaar ouder ik heb daar de luchthoeveelhijdsmeter van het zelfde nr gewisseld en daarmee heeft ie geen effect CO blijft 3%.
Het Bosch nr v/d lambda is 021 906 265 R en de immitatie lambda is 91 8 156 van het merk NTK compleet met stekker.
En trouwens dit is mijn tweede immitatie lambda sonde.
De catalysator is splinter nieuw. kost maar een paar centjes haha..
De zekering is heel en heeft gewoon een sturing van de voorverwarmde lambda.
Ik ga de computer laten testen of ie goed is als ie goed is ga ik de orginele lambda maar vervangen.
Bedankt en jullie horen nog van mij

lau0328 0
badge

17 jaar

Touwens uitlaat tussen de cil.kop en catalysator is echt potdicht, de voorpijp is nieuw.

lau0328 0
badge

17 jaar

Ik heb de computer laten testen aan ACTRONICS.nl en inderdaad de de computer STUK! ze kunnen alleen niet maken.
Heeft iemand of kent u iemand die een computer heeft van vw. golf 3 type 2L. GTI van 1995, merk SIEMENS 037 906 025 (P) of (A)
graag laat mij dan even weten,

Lau
tel. 020-6719191

lau0328 0
badge

17 jaar

Bedankt

lau0328 0
badge

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.