👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Hallo,
Heb een aantal jaar geleden een corrado gekocht! En was het aan het opknappen tot moedeloos toe.. heb de moed nu weer gevonden, heb alleen een paar kleinen probleempjes die ik niet opgelost krijg.
Mijn motor is volledig gereviseerd door een gespecialiseerd bedrijf, heb een nieuwe g-lader en alles wat er ong te vervangen valt is vervangen..
Nu wilde ik hem apk laten keuren.. en nu bleek dat de co2 uitstoot zo'n 25 keer de maximum uitstoot overschrijdt!... 12% en hij mag er 0.5% h
Weet iemand wat hiermee aan de hand is? Of hoe ik dat kan oplossen?
Ik zelf denk dat het iets met de kabelboom is aangezien ik die vervangen heb nadat hij een revisie gekregen heeft.. is dit mogelijk?
Verder als ik me motor start en hem even laat lopen en dan ongeveer bij 2300 toeren begint er iets te piepen.. waarschuwing voor de oliedruk.. weet iemand hoe ik dat kan oplossen? En hoe dat komt?
De andere problemen zoals inhouden heeft denk ik met de hoeveelheid uitstoot te maken kan dat?
Alvast vriendelijk bedankt
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Een CO2 uitstoot van 12% is te laag. Gezien het noemen van de 0,5% limiet bedoel je waarschijnlijk CO.
Problemen met een lambdasonde (bedrading of sensor zelf) kunnen dit wel veroorzaken (minstens voor een deel).
Motor is verder standaard gebleven? Alle elektronoka delen als sensoren, injectors en ecu ook?
Vanwaar die vervanging van de kabelboom? Hoort de huidige kabelboom bij een G60 motor?
Ik zou eerst maar eens de oliedruk laten nameten (gereviseerd of niet), voordat je nieuwe motor in elkaar loopt.
Bedankt voor je snelle reactie! Bedoel idd de co, heb er toen ik volop aan het sleutelen was al ooit een nieuwe lambdasonde ingezet en een andere katalysator... Aan de motor hebben ze wel een klein beetje gesleuteld volgens mij hebben ze de kop gevlakt maar voornamelijk gewoon gereviseerd! Alle sensoren zijn origineel net zoals de ecu en de injectors! De kabelboom van de ecu is vervangen omdat die half doorgeknipt was toen me motorsteun afbrak! Maar die kabelboom is van 1990 en de ecu van 1989 zou dit ergens gevolgen voor kunnen hebben? Dus alles is zoals ik hem van cronenburg terug heb gekregen het zelfde behalve de computerkabelboom! Kan ik de lambdasonde nameten en de bekabeling?
Die oliedruk meten kan ik zeker niet zelf? Mag namelijk niet rijden met die auto aangezien hij geschorst is! De motor heeft denk ik pas 10 km gereden na revisie gereden... ( heb hem toen ingevoerd en mocht naar RDW rijden) de olie die in de motor zit is wel een aantal jaren oud! En me brandstof ook al een tijd!
Mvg jeroen
12 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Corrado of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar