Volkswagen Golf IV: code 17748 en slecht lopen van de motor

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.3

Hallo, we hebben een storing in een 2.3 v5. Code: 17748: Nokkenasstandsensor(g40)/ Krukasstandsensor(g28), verkeerde inbouwcombinatie p1340. De motor loopt ook heel slecht. Volgens ons is de distributie ketting versprongen maar weet iemand hoe je die controleert met merktekens? De ketting zit aan de versnellingsbak zijde en ik zie nergens merktekens. graag hoor ik het.

groeten ed

at

Geplaatst door at (10) PRO , lid sinds 21 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Ed

Zie :

[url=http://img389.imageshack.us/i/80815756.p...][img]http://img389.imageshack.us/img389/4167/...[/img][/url]

[url=http://img2.imageshack.us/i/33627933.png...][img]http://img2.imageshack.us/img2/2035/3362...[/img][/url]
[url=http://img158.imageshack.us/i/44352082.p...][img]http://img158.imageshack.us/img158/4619/...[/img][/url]

foutcode: 17748 P1340

nl Nokkenaspositiesensor (G40) / Krukas Positie Sensor (G28) onjuiste verhouding
du Nockenwellenpositionssensor (G40) / Kurbelwellenpositionssensor (G28) falsche Zuordnung
en Camshaft Position Sensor (G40) / Crankshaft Position Sensor (G28) Incor. Correlation
Extra info bij de foutcodes. Intermittent


Mogelijke verschijnselen:

Storingslampje brandt

Mogelijke oorzaken:

Timing riem/ketting niet goed geïnstalleerd (ketting misschien langer geworden)
Nokkenas Positie Sensor (G40) defect
Krukas Positie Sensor (G28) defect

Mogelijke oplossing:

Check Timing riem/ketting (Meetwaardeblokken)
Check/vervang Nokkenaspositiesensor (G40)
Check/vervang Krukas Positie Sensor (G28)

Opmerkingen:

Achtergrondinfo: zie timing nokkenas


Gr Stefan

at (10) PRO, 14 jaar geleden

bedankt, gecontroleert, ketting is versprongen, waarom weet ik nog niet hij moet daarvoor uitelkaar en dat is zo te zien niet echt makkelijk. Weet iemand toevallig wat vaker voorkomt bij dit type, de auto heeft pas 60.000 km gelopen dus slijtage lijkt me sterk.

groeten ed

at (10) PRO, 14 jaar geleden

Nu kom ik er wel achter dat je de nokkenassen los kon verstellen van de nokkenasverstellers, en als je dan draait kan je de krukas en de nokkenassen wel op tijd krijgen. Maar heb je dan nog een plaatje hoe de nokkenasverstellers moeten staan in opzichte van de nokkenassen.

groeten ed

garageburgwal (0) PRO, 14 jaar geleden

Lijkt mij gevaarlijk.. Dat de ketting versprongen is moet toch duiden op een vesleten ketting of geleider/spanner..
Normaal gesproken mag hij toch niet een tand verspringen. Kettingen e.d. zijn berucht bij deze motoren.
Klant heeft nu geluk gehad maar 2 keer??

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.