auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen 171010 GOLF: compressie meten

Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorinhoud (cc): 1600

hallo ik heb compressie gemeten , en geeft dus wel compressie aan op de meter,maar het rare is dat de meter dan weer meten terug loopt naar nul,terwijl hij nog aangesloten is.motor liep niet goed. licht het toch aan de kleppen.ge. gerrit.

Geplaatst door

gerrit64 (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Denk dat de meter niet goed is. Controleer dat nog maar eens een keer voor je overgaat tot rep.

Grt. Paul

P. Kelder 0
badge

5 jaar

heb 2 verschillende gebruikt doen beide hetzelfde.bij 2 van de 4 cilinders doen allebei de meters het wel goed.daar blijft de druk dus staan, maar bij de andere cilinders lopen de meters meteen naar nul

gerrit64 0

5 jaar

Dit is wel vreemd tenzij er geen compressie wordt opgebouwd dan geeft de meter idd 0 aan.

Grt. Paul

P. Kelder 0
badge

5 jaar

ja dat weet ik,wou alleen weten wat de oorzaak kan zijn dat de meter naar nul terug loopt uit zich zelf als hij nog in de kop zit aangesloten.toch de kleppen?

gerrit64 0

5 jaar

Wat is er voorafgaand gebeurd ? riembreuk ?

P. Kelder 0
badge

5 jaar

ja daarom .was een bout ergens uit ,en is tussen de riem gekomen

gerrit64 0

5 jaar

motor loopt wel,maar slecht, ook niet stationair.

gerrit64 0

5 jaar

golf 1 1600 gaat normaal nooit stuk met een gebroken riem, kleppen raken de zuiger niet.
staat hij wel op tijd ?

ja hij staat op tijd 2cilinders geven wel compressie aan en 2 niet
.er is toch maar .die 2 bougies zijn ook zwart.

gerrit64 0

5 jaar

er is toch maar 1 stand om de krukas poelie en nokkenas poelie op tijd te zetten? krukas staat op bdp van eerste cilinder en nokkenas sttaan de kleppen van eerste cilinder los.

gerrit64 0

5 jaar

als hij met de kruk-as op bdp staat moeten de kleppen dicht staan.
en de ontsteking dan staat die op tijd ?

ja zo is het ook afgesteld,ben toch bang dat er wel kleppen geraakt zijn
,begrijp alleen niet waarom de compressie meter naar nul terug loopt,komt dat dan niet omdat er kleppen zijn open blijven staan
,dus toch krom

gerrit64 0

5 jaar

kan haast niet

Hallo ernst,
gerrit64 heeft voor mij de vraag gesteld ivm ziekenhuis bezoeken, het gaat over mn golf.

Na distributieriem breuk op de afrit van de snelweg als gevolg van losgelopen nokkenassensor boutje was er wat neven schade. Oa de sealingflange was doorboord en krukaspoulie gehalveerd in breedte. Ook was de timing compleet zoek natuurlijk.
Tijdens het nodige vernieuwd te hebben ook getest of alles vrij liep en geen bijgeluiden. Tijdens mijn test raakten de kleppen en zuigers elkaar echt als beiden in uiterste standen staan.
Alleen dan, paar tiende van een graad verder en de zuiger kan vrij bewegen.

Wat compressietesten betreft:
Alleen cilinder 2 gaf compressie. +/- 12 bar, bij 1/3/4 geen compressie meetbaar.
Bij cilinder 2 liep de druk na stoppen van starten terug bij nieuwste meter tot 0 bar.
Bij die andere tot 2 bar en naar 0 met indrukken van ontlastknop.
Bij beide danste de naald wild heen en weer zonder netjes in stappen op te klimmen.

Ik denk dat de vraag is:
Waarom gedragen beide meters zich zo?
En wat is de achterliggende oorzaak?

mischa79 0

5 jaar

geen idee

Wat je zou kunnen doen, hoewel de uitkomst eigenlijk al beschreven is, is druk zetten op de compressieruimte met gesloten kleppen. Dmv gecontroleerde perslucht via het bougiegat. (10 bar is niet echt nodig), hoor je lekkende geluiden( gesis) via luchtfilter en/ of uitlaat, dan weet je genoeg. De kop demonteren geeft ook uitslag... Is de motor origineel?

cat.qatar 0

5 jaar

ja precies de kleppen hebben de zuigers dus wel geraakt kop is er af. vraag me alleen af hoe het met de drijfstang lagers zal zijn ,zuigers hebben meer een kleine afdruk.het is dus niet waar dat de kleppen de zuigers niet kunnen raken zoals eerder werd gezegd

gerrit64 0

5 jaar

Drijfstanglagers zal niet eens het ergste probleem zijn alhoewel die kunnen barsten. De drijfstangen zelf kunnen ook vervormd zijn..... Afhankelijk van de afdruk in de bovenkant van de zuigers ..is die heel diep, dan zou ik ook daar rekening mee houden.

cat.qatar 0

5 jaar

Hier de foto's.

mischa79 0

5 jaar

Vervorming van drijfstang is te meten aan bovenzijde van de zuiger?
Bv de hoogte tov het blok?

mischa79 0

5 jaar

Heel apart, nog nooit mee gemaakt.
is het een gewone golf 1 of cabrio ?
hoe oud is hij ?
en heb je ook een motorcode ?

Ja Dat zou je kunnen doen, met een stalen rei bv. Maar ik zie niet echt dramatische dingen. Klep heeft de zuiger aangetikt? Ik zie geen ernstige schade aan de zuigers?

cat.qatar 0

5 jaar

Lager schade of kromme drijfstangen verwacht ik niet , afdruk is zeer gering .
De boel schoon maken , kop laten reviseren en de boel weer in elkaar.

opgelost

gerrit64 0

5 jaar

was het een gewone golf 1 of cabrio ?
hoe oud is hij ?
en wat is de motorcode ?

Betrof golf 4
1.6 sr AKL
Bj 1998

Van de 8 kleppen waren er 6 krom.

mischa79 0

5 jaar

Bedankt voor de reactie.
nu klopt het wel het is een golf 4 een 1.6 en die gaat zeker stuk
maar er stond bij dat het een type 171010 was en dat is een golf 1 en die gaat niet stuk
zo zie je maar weer dat het heel belangrijk is om de goede info te geven en anders krijg
je ook verkeerde info terug.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.