Vanmorgen begon de Sharan lotseling te schokken en hield gigantisch in! WW gebeld en na uitlezen ( ESP en motormanagement lampjes branden beiden) bleek dat cylinder 2 haperde! Geen of weinig compressie. Is dit een dure grap of te overzien qua kosten? Ben benieuwd wat u als forumleden hierover kunnen vertellen! Ik heb er eerlijk gezegd geen goed gevoel bij!
Geplaatst door Tijmsie (0) , lid sinds 1 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Sharan? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Sharan of stel zelf een nieuwe vraag.
6 Reacties
jan T (10) PRO, 1 jaar geleden
ben bang dat het een dure grap wordt ik vermoed dat het een zuiger probleem is kleppen komt namelijk weinig voor.
groetjes jan.
Tijmsie (0), 1 jaar geleden
Hoi Jan, wat is een dure grap?
jan T (10) PRO, 1 jaar geleden
nou prijs weet ik niet maar waarschijnlijk een nieuw onderblok dus dat lopt wel in de paar 1000
harry4203 (450) PRO, 1 jaar geleden
Ketting versprongen kan ook nog, zou eerst de timing eens controleren.
Tijmsie (0), 1 jaar geleden
Metting is 5000 km geleden vervangen incl. alle geleide- en spanrollen. WW heeft hem uitgelezen en kwam o.storing cylinder 2.
Jeraevers (10), 1 jaar geleden
Ze hebben uitgelezen, maar is de compressie ook getest van alle cilinders? Zo ja, wat waren de waardes?
Er is een simpele, ouderwetse truc om zonder demontage te bepalen of compressieverlies van de zuigerveren of de kleppen komt. Beetje olie in de cilinder met te weinig compressie. Blijft daarna de meting hetzelfde, probleem met kleppen. Is de meting daarna hoger, probleem met zuigerveren.