close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Polo: Constant lege accu

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4

Goedenavond,

Heb een probleem met de auto van een vriendin. Telkens na een paar uur de auto te hebben laten staan heeft de accu niet genoeg vermogen meer om de auto te starten. Begonnen met een nieuwe accu, maar dat maakte geen verschil. Voor de zekerheid toch nog een x een nieuwe accu laten komen. Maar mocht echt niet baten. Laadstroom is gemeten en zit netjes rond de 14.2 volt.

Er moet dus ergens een verbruiker zitten. Mijn vraag is hoe kan ik dat testen, welke stappen volg ik daarvoor. Ik heb een multimeter ter beschikking. Heb wel alle binnenverlichting gecontroleerd maar die branden niet. Zekering van de radio er ook uitgehaald maar ook dat maakte geen verschil.

Graag een beschrijving hoe ik verder kan zoeken.

Mvg sven

Geplaatst door

double-s (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

hoi sven,
dit heb ik onlangs ook met mijn passat gehad.
bleek toch de verlichting in de kofferbak te zijn.
haal het lampje er maar eens uit.
doe dat ook met het lampje van het dashbordkastje.

remco1974 0

9 jaar

Ondanks dat de verlichting niet brand? Zou het morgen voor de zekerheid demonteren. Haal de stekker er wel vanaf. Dashboardkastje heeft geen verlichting. Zal voor de zekerheid nog even kijken. Bedankt voor je reactie. Mocht dit niet werken hoe ga ik dan verder te werk?

double-s 0

9 jaar

U staat onder professionele? Klopt dat, maar goed dat is niet u vraag, zet een ampère meter tussen de +van de accu en de +kabel (accu kabel los nemen) en kijk hoeveel lekstroom je hebt, neem daarna de zekeringen er 1 voor 1 uit en kijk wanneer de lekstroom afneemt naar 0,02 amp,
succes

jan5047 0
badge

9 jaar

Is me nooit eerder opgevallen dat ik onder prof stond.

Ik ga het morgen meteen proberen. Bedankt voor de duidelijke uitleg.

Ik kom hier morgen op terug

double-s 0

9 jaar

Heb de amperemeter aangesloten en hij gaf 0.04 ampere verbruik aan. Echter als ik de zekering van de toerenteller en binnenverlichting eruit haal zakt het verbruik naar 0.01 ampere. Yes het probleem gevonden dacht ik. Maar tot mijn verbazing wilde die vanochtend weer niet starten. Morgen overdag nog maar een x doormeten.

Ik hou jullie op de hoogte.

Mvg

double-s 0

9 jaar

Laadstroom is gemeten en zit netjes rond de 14.2 volt.

Gewoon ter info:
Laadstroom kan je enkel meten met een ampèretang of ampèremeter.
Wat jij gemeten heb is de laadspanning en die is juist.

De 0,040 A in rust is niet abnormaal.
Is uw starter en de kabelverbindingen nog OK?

Hoeveel zakt de accuspanning als je de starter bedient?

Hendrik4290 0
badge

9 jaar

Heb een amperemeter die is gezekerd tot 10 ampere. Is dit voldoende dan om de laadstroom te meten?

Andere gegevens neem ik morgen even op.

double-s 0

9 jaar

De laadstroom kan veel hoger gaan, zeker als de accu leeg geweest is.
Bij een multimeter vliegt de zekering er dan uit.
Als je de spanning meet terwijl iemand de starter bedient dan mag de spanning op de accu niet onder de 9 à 9,5 V komen.

Hendrik4290 0
badge

9 jaar

Ja precies. Dat je de accu niet moet loskoppelen bij draaiende motor is vanzelfsprekend. Ik ga morgen de startspanning controleren en dan toch nog eens de reststroom meten.

Iedereen alvast bedankt voor het meedenken.

Mvg

double-s 0

9 jaar

Als je verder niks kunt vinden , koppel de plus kabel van de dynamo eens los , en kijk of hij dan nog leeg loopt.

[quote=Hendrik4290]De laadstroom kan veel hoger gaan, zeker als de accu leeg geweest is.
Bij een multimeter vliegt de zekering er dan uit.
Als je de spanning meet terwijl iemand de starter bedient dan mag de spanning op de accu niet onder de 9 à 9,5 V komen.[/quote]
De spanning zakt onder het starten dus naar 4.5 volt.

double-s 0

9 jaar

Accu's waren nieuw.

Het valt me ook op dat ik ook na een nacht stil te staan het voltage niet onder 12.2 volt is. Voldoende om op te starten. Maar bij het omdraaien van de sleutel zakt de spanning naar 4.5 volt.

Startmotor.?

double-s 0

9 jaar

Oke , dan verdenk ik eerder de startmotor , die een erg hoge inwendige weerstand heeft , vervuiling bv. , of toch een slechte plus of massa verbinding.
Controleer deze eens ook de aangesoldeerde ogen , ze echt los maken , zo op het oog zegt niets.

Goedenmiddag heren,

Het probleem is verholpen. Het was gewoon de accu. Maar omdat ik eerder al een nieuwe accu had geplaatst ging ik ervan uit dat die goed was. Ondanks dat die 12 volt aangaf gaf die niet genoeg stroom af. Ik heb een nieuwe accu geplaatst en het oude beestje start nog steeds.

Mijn excuus voor de late reactie en mag ik jullie allemaal enorm bedanken voor het meedenken.

Mvg een tevreden man.

double-s 0

9 jaar

Ja, nieuwe accu kwam bij de automaterialenzaak vandaan. Heb ook netjes onder garantie een nieuwe gekregen.

double-s 0

9 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.