Volkswagen Polo: polo 6n2 accu laadt niet op.

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4 mpi

Hallo
We hebben een maand geleden een polo 6n2 aangeschaft. Maar gisteren liet de auto ons spijtig genoeg al in de steek..mijn vriendin was ermee aan het rijden en plots begon de radio aardig te doen en begon het abs lampje te branden. Dan heeft ze de auto even geparkeerd en stilgelegd en 5min later wou ze de auto weer starten en hij dee niets meer..gestart met startkabels en auto naar huis gereden (15km probleemloos gereden) het abs lampje begon weer te branden als we bijna thuis waren vervolgens ook het airbag lampje, waarschijnlijk omdat alles zonder stroom valt? Dan heb ik mijn multimeter erbij gehaald en heb de laadstroom gemeten, ik las slechts 10 volt op de multimeter aan..dus de alternator laadt niet op (moet 13-14,4V zijn normaal, bij draaiende motor natuurlijk) en de accu heeft minder als 12 volt. Hoe kan een auto dan blijven draaien? En hoe moet ik beginnen zoeken. Er zit ergens een zekering vermoedt ik? Voor als de boel teveel stroom zou produceren (als de spanningsregelaar bv kapot is)? Maar waar zou die zitten? Heb namelijk geen plannetje van de zekeringen. En kan ik mijn alternator dan uitmeten zonder dat de spanningsregelaar aangesloten zit? Pennetje op de D+ en ander pennetje op massa en als hij dan 13 -14volt geeft zal het hoogstwaarschijnlijk de spanningsregelaar zijn die kapot is? En die de zekering heeft doorgebrandt waardoor het hele systeem niet meer opgeladen wordt? Of heb ik het mis?
Alvast bedankt.
Mvg

emile1

Geplaatst door emile1 (0) , lid sinds 11 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Polo? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

emile1 (0), 8 jaar geleden

Hierjuist nog eens naar de polo gaan kijken.
Als ik meet op een goede batterij 12-13volt, dan starten..dan laadt de batterij op tot 14 volt gedurende 20seconden en dan stopt het met opladen..dan wordt de batterij leeggetrokken..juist uitgemeten. Hoe komt dit? Spanningsregelaar kapot?
Alvast bedankt

ofstone (0), 8 jaar geleden

Dynamo inderdaad verdachte nummer 1.
Wat doed het laadstroom lampje? (Die rode met het accu symbool)
Brand die heel de tijd, alleen met starten, of helemaal niet?

emile1 (0), 8 jaar geleden

Dat rode acculampje brand alleen als contact opstaat en motor uit denk ik..maar als de motor draait brandt het niet..dat vond ik ook raar..maar alternator is al gedemonteerd..ik hoop dat het aan de alternator ligt en niet aan een relais of iets dergelijke..?
Alvast bedankt
Mvg

ricky (0) PRO, 8 jaar geleden

Dus acculampje gaat aan met contact aan en dan starten gaat het lampje uit? Zo ja, meet dan ff plus Voltmeter op de dikke aansluiting direct op de dynamo en min meter op de massa, als je dan ook maar max 12 Volt meet dan dynamo stuk, meet je daar wel 14 Volt (en op accu dus niet) dan probleem/onderbreking in die draad van dynamo naar accu.

Je hebt de accu al verwisseld toch zo te lezen? Want dat kan namelijk ook nog een oorzaker zijn.

emile1 (0), 8 jaar geleden

Ik heb een vriend die een 1.9tdi blok heeft liggen van een golf 3 met een goede alternator die ik zou mogen hebben..dezelfde pasvorm voor op het blok..juist de achterkant is anders qua fiche.. mag ik die fiche van die golf 3 kabelboom op die polo zetten of niet? Mag een dieselalternator op een bezine motor worden gezet?
Alvast bedankt

emile1 (0), 8 jaar geleden

Probleem opgelost. Nieuwe dynamo geplaatst en laadt weer op..dag nadien wou de auto weer niet starten..dan bleek de batterij kapot te zijn..waarschijnlijk omdat de batterij helemaal leeggetrokken is geweest wanneer de dynamo niet meer oplaade..dus nieuwe batterij gemonteerd en sindsdien geen problemen meer :)!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.