auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen Golf GTI 16V 2.0 ABF motor: contactslotschakelaar

Bouwjaar: 1995

Vraagje over de contactslotschakelaar van deze Golf.Ik heb namelijk soms startmotorproblemen dan slaat de startmotor gewoon door dwz en wil niet gelijk in de koppelingskrans vliegen en zo te horen loop de startmotor dan heel even vrij zodat de motor niet rondgedraaid word,start ik opnieuw dan doet hij het meestal wel weer normaal.

Zou het aan genoemde contactslotschakelaar kunnen liggen of aan de startmotor zelf,daar heb ik mijn twijfels zo over zodoende wand die schakelaar kost niet zoveel als een gehele startmotor revisie.Wie heeft dit al eens eerder bij de hand gehad met deze Glof III en weet wellicht de oplossing hiervoor dan hoor ik dat graag.

Gr

Geplaatst door

snowman11002 (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

hallo..

dit kun je zo testen..

startmotoren komen nog steeds veelvuldig voor..

de startmotor even spanning geven buiten het contaktslot om!

en zet de versnelling in zijn vrij!!

anders horen we niks meer van je! ;^)

paul,

P. Kelder 0
badge

19 jaar

Paul,,Daar heb ik ook al aan gedacht maar welke symtonen moet hij dan geven bij deze proef, wand de storing is niet constant aanwezig.

Gr,

snowman11002 0

19 jaar

indien deze niet of te laat terug komt ( kan ook smeer zijn ) moet je dit duidelijk kunnen horen..

( krans kan ook beschadigd zijn, dit kun je ook zo zien )

om iets uit te kunnen sluiten zou je mischien het beste de startmotor even in de bankschoef kunnen zetten om deze te testen (ook gelijk schoonmaken)

ook het contaktslot kun je meten.. kijken of er na de start ( een onderbreking volgt )zo niet loopt de startmoter idd, te lang door..

paul,

P. Kelder 0
badge

19 jaar

Dus indien de magneetschakelaar duidelijk een (tik tak)) geluid maakt bij deze proef dan is hij nog goed?

NB:Dat meten begrijp ik wel maar deze storing doet zich maar beperkt voor en dat is dan lastig meten toch!

Gr,

snowman11002 0

19 jaar

ding in de bankschoef! spanning geven/maken over de bijde contakten..

hij moet er vlot in en uit gaan.. en ook vlot draaien!

paul,

P. Kelder 0
badge

19 jaar

OKe da's duidelijke taal ik ga het morgen onderzoeken hoe het zit en je hoort nog van mij alsvast bedankt voor je hulp.

Gr, Jan

snowman11002 0

19 jaar

Paul,, Startmotor gedemonteerd en getest zoals u voorstelde werkt normaal alleen was de bendix sterk vervuild en glijgd deze stroef over de gelijdennas, ik denk aan een te slappe veer in combinatie het het vuil dat jij al reeds eerder noemde.

Ik heb hem weggebracht voor revisie dan weet ik zeker dat het goed moet komen en het daar niet meer aan kan liggen,de auto heeft trouwens 184,000 km gelopen dus zal de startmotor zeker wel moe zijn geworden.,,,, word vervolgt!

snowman11002 0

19 jaar

Probleem opgelost met een gereviseerde startmotor,,De bendix was de stoorzender bij deze en die was eens blijven haken en daardoor verbrand tevens was de as hierdoor beschadigd en moest deze weer opgezuiverd worden.

Hij loopt weer als nieuw voor 100,- euro mag je toch niets van zeggen van die prijs lijkt mijn, bedrijven ze zijn er nog steeds waar goed revisie werk word geleverd zonder monsterprijzen te vragen maar het is wel zoeken,met zeer uiteenlopende revisie prijzen voor gelijke startmotor ''was mijn ervaring''

Gr,

snowman11002 0

19 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.