Van het ene op het andere moment start mijn Corrado G60 niet meer. Startmotor gaat goed rond, maar auto slaat niet aan en blijkt geen vonk te geven, ook niet rechtstreeks op de bobinekabel.
Nu is inmiddels alles vervangen en getest wat vervangen en getest kan worden, maar mijn Corrado wil niet meer starten.
Vandaag zelfs de Digifant (ECU) vervangen en meteen ook het bijbehorende relais (nr. 30)
Dit is er inmiddels vervangen:
- nieuwe bobine
- nieuwe hallgever/ontsteking
- nieuw startblokje
- nieuw relais brandstofpomp
- nieuwe Digifant
- nieuw relais Digifant
- bobinekabel getest (ok)
- bougies uitgewisseld met andere auto (ok)
- 12.36v op de bobine, 10.6v tijdens starten
Maar nog steeds geen vonk. Is er iemand die weet wat het eventueel nog zou kunnen zijn, want ik ben ten einde raad!
Iemand opperde de blauwe sensor, volgens hem zou dat er ook iets mee te maken hebben.
Alvast thanks voor de hulp!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
module ook gecontroleerd?
Hi Maarten,
je bedoeld de ontstekingsmodule? Voorzover mij bekend zit die in de ECU (Digifant).
Als dat niet zo is hoor ik het graag en waar die te vinden is, danwel hoe te controleren.
Bedankt!
Michael
13 jaar
Nou,ik dacht eigenlijk zelf dat ie erin zat. Heb voor de zekerheid even op h-base gekeken,daar staat ie ook op. schijnt dat ie in de buurt van de bobine zit. 1 stekker erop,7 aansluitingen.
Ik heb inmiddels even geïnformeerd op het Corrado-Forum, blijkt dat de ontstekingsmodule geïntegreerd in de ECU, genaamd Digifant en die is vervangen.
Vandaag weer het een en ander nagelopen en je zou toch denken aan het startblokje omdat als ik start -de startmotor dus rond gaat- en dan de sleutel los laat er zo'n 6 van de 10 keer een flinke blauwe vonk komt... hij vonkt in feite dus wél, alleen pas ná het starten en niet tijdens het starten. Het gehele ontstekingssysteem werkt dus in principe, zou je zeggen, de vraag is alleen waarom niet op het moment dat de startmotor rond gaat.
Maar helaas is ook het startblokje niet het probleem, het zojuist even een nieuwe getest: zelfde resultaat: bij loslaten sleutel een vonk.
Heb ook vrijwel alle aarddraden bij de zekeringkast doorgemeten, geen problemen gevonden.
Ondertussen begint het mysterieus te worden... maar, de spanning op de bobine is 12,36 volt, totdat ik ga starten (startmotor ronddraaien) dan zakt 'ie tot 10,6 volt.
Is dat niet te weinig? Kan ik de plus van de bobine rechtstreeks aan de plus van de accu hangen om eens te proberen?
13 jaar
10,6 volt tijdens starten is wel goed. Accuspanning tijdens starten daalt tot diezelfde waarde,maar moet niet heel veel minder worden.
Feitelijk vonkt 'ie, alleen niet tijdens het starten, maar zodra de sleutel wordt losgelaten, dan volgt er één flinke blauwe vonk. Spuit 11 zeg maar! :-)
Hij vonkt (éénmaal) zowel rechtstreeks op de bobine(-kabel) als via de verdeler(-kabels). Startmotor gaat goed rond, brandstofpomp loopt dus ook daar geen problemen.
Ik heb de bobine ge-bypassed door de plus rechtstreeks aan de accu te leggen, maar dat had helaas niet het gewenste resultaat.
Verder heb ik een nieuw startblokje geprobeerd en ook dat mocht niet baten. De blauwe sensor (temperatuur) geeft geen goede waarden aan, in plaats dat de weerstand naar beneden gaat bij "au bain marie" verwarming (in heet water leggen) gaat 'ie flink omhoog, tot over 1500 Ohm. Ik kan me niet voorstellen dat een defecte blauwe sensor invloed heeft op de ontsteking?
De Digifant is vervangen, en daarmee de ontstekingsmodule, de Hall-gever is nieuw.. tja, wat nu? Hulp is erg gewenst!
13 jaar
Massa kabel ook in orde van de bobine
meet even tussen - bobine en pen 25 op de PCM
volgens mijn gegevens zit de onstekings module NIET in de PCM!
----
Rij zelf een Corrado 2.0 16V
Hé nog een Corrado-rijder, krijg nou wat! ;-)
De massa van de bobine zit toch "andersom" als ik het goed heb? Dat zwarte kabeltje aan de +pool (15) van de bobine?
Die verbinding met de carosserie en motorblok is prima. Hoop alleen dat ik niets kapot heb gemaakt, want ik heb met het bypassen van de bobine dat zwarte draadje verbonden met de +pool van de accu......
Ik zal morgen even tussen de bobine en pen 25 van de PCM (Digifant toch?) meten. Dat zou dan de groene draad aan de bobine moeten zijn, die gaat naar de Digifant.
Gaat het om een eventuele kabelbreuk uit te sluiten?
13 jaar
het is een onstekings kwestie, je kunt alles wel vervangen ,maar is het niet verstandig omeerst eens te meten
succes jan
Meten scheelt inderdaad een hoop onderdelen kopen en vervangen, maar het zijn de meest voorkomende oplossingen bij de problemen die mijn auto heeft. Daarnaast heb ik totaal geen verstand van auto-electro dus weet niet eens hoe ik moet meten en de waarden te interpreteren. Ik hoopte door systematisch de mogelijke boosdoeners te vervangen dat de auto op een gegeven moment weer zou starten.
Omdat ik nogal zuinig ben op mijn Corrado vind ik niet niet zo erg om er nieuwe onderdelen op te zetten, dus wat dat betreft is er niets verloren.
Maar inmiddels heb ik de groene draad van de bobine met pen 25 van de Digifant gemeten en daar gebeurde het volgende: op het moment van contact maken met de multimeter kon ik heel even een waarde uitlezen, maar na ongeveer 3 seconden sprong de multimeter op nul... kennelijk geen verbinding meer.
De zwarte kabel die op de plus-pool (15) van de bobine zit heb ik gemeten met pen 1 van de Digifant en daar kwam een waarde van 161 Ohm uit en die bleef constant.
Verder heb ik op het Corrado-forum geïnformeerd naar de ontstekingsmodule (er zitten een paar VAG-monteurs tussen) en de G60 heeft beslist geen (losse) module volgens hen.
De accuspanning werd geopperd, die zou met 10.6volt tijdens het starten (rondgaan startmotor) misschien wel eens te laag kunnen zijn. Is dat zo, want 10.6 v is toch redelijk?
Bedankt!
Michael
13 jaar
heb je bij het meten van de draad van bobine naar ecu pen 1 (die 161 Ohm) ook de stekker losgehaald? anders meet je 'door de computer'.
Die 10,6 volt vind IK niet zo slecht. Bij de meeste auto's zakt de spanning naar die waardes tijdens starten.
als je aan die spanning twijfel probeer even overstarten, net wat maarten zegt, 10.V valt best mee met starten heb ze wel lager gezien zonder problemen
zijn er ubrhaubt al eens foutcodes uitgelezen?
rotor niet los zitten op het asje ?
bougie kabels niet verrot ?
Yep, zowel de stekker op de ecu was los als die op de bobine, ik heb dus zuiver tussen de draden zelf gemeten.
Rechtstreeks op de bobine krijg ik al geen vonk, daarom sluit ik de rotor en bougiekabels eigenlijk al uit.
Foutcodes zijn nog nooit uitgelezen, misschien had ik daar eerst eens mee moeten beginnen. Ik weet trouwens niet of dat met een auto van 24 jaar oud al kan?
Mijn auto staat in mijn garage in de kelder, onder de grond dus en om uit te laten lezen zal ik 'm naar het garagebedrijf moeten brengen en da's een beetje moeilijk nu. ;-)
Is het niet vreemd dat er tussen de bobine en pen 25 van de ECU zo'n rare (korte) verbinding is? Ik zal morgen eerst eens alle stekkerverbindigen schoonmaken en met contactspray inspuiten, misschien help dat!
13 jaar
michael,
misschien ben je in staat om een koppeling naar een elektrisch schema te posten?? Wij zijn gek op schema's!
komt er aan maarten
[img]http://i.imgur.com/jUE9O.png[/img]
goed bezig renaultmonteurtje! Had dit al van jou verwacht!
eens kijken....
even iets anders...
Worden je injectoren wel aangestuurd??
Damn... is 'ie me nét voor! Maar ik heb er ook een! :-)))
Sorry, ik zal vanavond niet meer kunnen reageren want mijn lieftallige vrouwtje wil dat ik naar bed ga en ik kan zo'n mooie langharige blondine met blauwe ogen nog steeds niet weerstaan ;-) Voor mij hoeven jullie het ook niet te laat te maken hoor, daar ga ik me maar schuldig van voelen!
Bedankt voor de hulp tot zover!
gr.
Michael
[url=http://imageshack.us/photo/my-images/837/schemacompleetoriginal.jpg/" target="_blank" rel="nofollow">http://imageshack.us/photo/my-images/837...][img]http://img837.imageshack.us/img837/8279/...[/img][/url]
Uploaded with [url=http://imageshack.us]ImageShack.us[/url]
13 jaar
Ik heb geen idee of de injectoren worden aangestuurd Maarten, hoe kan ik dit testen? Het is wel zo dat tijdens mijn vruchteloze startpogingen de bougie's kurkdroog blijven.
13 jaar
[quote=Michael_St]Sorry, ik zal vanavond niet meer kunnen reageren want mijn lieftallige vrouwtje wil dat ik naar bed ga en ik kan zo'n mooie langharige blondine met blauwe ogen nog steeds niet weerstaan ;-) Voor mij hoeven jullie het ook niet te laat te maken hoor, daar ga ik me maar schuldig van voelen![/quote]
Je hebt helemaal gelijk wat je vrouw betreft! een wegenwachter gaat pas leven na 23u,helemaal als ie voor het eerst in jaren in het hoogseizoen vakantie heeft ;)
met een led tester tov accu min kun je dit controleren, als je start zou deze moeten gaan flikkeren met rood en groen, dan gebeurt er iets, het beste is met een scope
nog even voor de beeldvorming een scope voorbeeld
[img]http://i.imgur.com/sK15y.png[/img]
[quote=maarten4874]als ie voor het eerst in jaren in het hoogseizoen vakantie heeft ;)[/quote]
Je hebt er lekker weer bij...pffff
tja hans, je moet roeien met de riemen die je hebt. En eerlijk gezegd valt het hier in het zuiden nog wel mee..
[quote=Michael_St]Ik heb geen idee of de injectoren worden aangestuurd Maarten, hoe kan ik dit testen? Het is wel zo dat tijdens mijn vruchteloze startpogingen de bougie's kurkdroog blijven.[/quote]
Hou even een schroevendraaier op de injector en laat iemand anders starten. Leg je oor tegen het heft van de schroevendraaier. Hoor je hem nu tikken?? Moet te horen zijn. Maar zoals renaultmonteurtje al aangeeft,met een led tester is het beter te meten.
Op de rode draad moet de tov accu - spanning meten (ledje brand). Op de bruine draad moet je tov accu+ (injectoren zijn massa schakelend) een knippersignaal meten.
hallo ex corrado 3.0vr6 turbo driver hier. ik heb het zelfde probleem gehad na dat bijna alles was vervangen . ik geloof zelfs wel drie keer anwb er bij geen resultaat. uiteindelijk op de vracht wagen naar de dealer. dag later klaar nieuwe sleutel plus contact geloof ik . maar fout was idd dat blokje wat teweing volt af geeft die moet 1 x signaal van 12 volt geven . en bij mij was dat maar 9.1 of 2. . misschien is die 10 volt echt telaag. en heb je ook wat ruimte op je sleutel en contact systeem . gr berry
13 jaar
Da's toch geen vakantie Maarten, moet je het weer zien! Gistermiddag ging ik even sporten: met de zomerkleding de sportschool binnen en met de winterkleding er weer uit. :-)
Berry, het contactblokje na de bobine het tweede onderdeel dat ik verving en helaas lag het daar niet aan. Was het maar waar geweest! Maar ik zal in ieder geval eens meten aan het contactblokje om te zien hoeveel spanning er afgegeven wordt.
Het schema van Renaultmonteurtje doet echt wonderen! Ik ben vandaag eens aan het meten geslagen en ben er achter gekomen dat er geen massa op pen 19 van de Digifant zit. Aan dezelfde massadraad zit ook de Lambda-sonde en de brandstofpomp. De brandstofpomp draait echter prima dus daar is het o.k.
Maar.... deze massakabel zit ook aan pen 1 van het ECU-relais en omdat in de Corrado-club-wereld dit relais nogal eens als boosdoener wordt genoemd heb ik vanochtend een nieuwe besteld bij de VAG-garage. Morgenvroeg is 'tie in huis, grote kans dat mijn Corrado dan weer vonkt. :-)
Bovendien komt het af te toe voor dat relais No. 31 (van de brandsofpomp) gaat oscilleren en daardoor een geluid als een goedkoper lichtverklikker-zoemer maakt. Op het schema zie ik dat dit relais echter met 2 draden is verbonden met het ECU-relais dus dat geeft te denken.
Plan B heb ik ook al klaar; mocht de auto na het vervangen van het relais nog steeds geen vonk hebben dan ga ik de massakabel vanaf de zekering- /relaiskast eens nalopen op breuk o.i.d.
Ik heb trouwens de spanning op de kabel die tussen de bobine en pen 25 van de Digifant eens gemeten tijden het starten, misschien heeft het te maken met de snelheid maar de multimeter kwam niet hoger dan zo'n 3.5 volt. Maar ik ga er van uit de de hall-gever te snel rondgaat om de multimeter zijn volledige uitslag te geven.
In ieder geval iedereen weer bedankt voor de genomen moeite en hulp, and I'll keep y'all informed!
13 jaar
hall gever kun je controleren met een led tester of met een scope
nog even iets anders,
hoe is het met de Espace ?
http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i...
feedback wordt hier namelijk erg gewaardeerd
[quote=Hans4040][quote=maarten4874]als ie voor het eerst in jaren in het hoogseizoen vakantie heeft ;)[/quote]
Je hebt er lekker weer bij...pffff[/quote]
hou er over op
[quote=Renaultmonteurtje]feedback wordt hier namelijk erg gewaardeerd[/quote]
helemaal mee eens!
meet eens op de 2 polige stekker van de stationaire stelmotor,gele draad. Krijg je hier voeding op met ingeschakeld contact? zo ja,is het ecu relais ook goed.
De feedback is verrassend en hier te vinden: http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i...
Ik had het hélemaal gehad met die Espace en toen ik er van af was viel er werkelijk een last van mijn schouders.
Geen feedback geven was dus niet uit onfatsoen, maar meer uit pure opluchting. ;-)
De stationaire stelmotor draait trouwens als de auto op contact staat, dus dan ga ik strakkies na het eten maar weer eens verder meten om er achter te komen waarom ik geen massa heb op pen 19 van de ECU
13 jaar
aangezien het een vast massapunt is zou ik eens proberen om een gezekerde draad op pin 19 te zetten.
Vandaag een gloednieuw ecu-relais geplaatst i.pl.v een gebruikte, maar Maarten had gelijk, nog steeds geen vonk.
Dus maar weer verder gaan meten: de massa op pen 1 van het relais was goed, ook op de brandstofpomp, maar bij de Lambda ging het mis.
Daar liggen 2 kabels aan de massa, maar slechts 1 daarvan is met de massa verbonden, de andere dus niet. De lambda op het schema heeft 4 aansluitingen en de mijne slechts 3, misschien dat het daar iets mee te doen heeft. Van de andere kant geloof ik dat de iets oudere Corrado's een Lambda hebben met 3 aansluitingen, de mijne dus.
Maar.... de ECU blijkt helemaal geen spanning te krijgen. Op pen 1 waar 12 volt continue op moet staan blijft de multimeter op 0, zowel als ik meet op een massapunt ergens op de auto als op pen 19 van de ECU-stekker. De ECU staat gewoon zonder stroom!
De zekering van de ECU heb ik ook al vervangen, daar zal het niet aan liggen en het begint er steeds meer op te lijken dat er iets mis is in de ECU-kabelboom. Voldoende om te meten dus.
Ik zal Maarten z'n advies opvolgen en gezekerde kabels rechtstreeks van de accu aan de ECU leggen zodat deze in ieder geval spanning heeft, doe ik daar goed aan?
13 jaar
[quote=Michael_St]Ik zal Maarten z'n advies opvolgen en gezekerde kabels rechtstreeks van de accu aan de ECU leggen zodat deze in ieder geval spanning heeft, doe ik daar goed aan?[/quote]
Michael,
ik had het over een gezekerde massa draad! Als je een aparte voeding naar de computer wilt aanleggen,moet je HEEL zeker zijn van je zaak.
Je zegt dta je geen spanning meet op aansluiting 1 van de ecu,dat is normaal,dat is de startmotor aansluiting. Meet een op pin 14 en 22 op de stekker van de ECU,hier moet met ingeschakeld contact 12V op staan.
Heb je je injectoren ook al gemeten> krijg je hier wel spanning op? zo nee,controleer eens je brandstofpomprelais (relais 12) Die voed zowel de injectoren als de brandsrofpomp.
maarten 22 is geen voeding, maar de massa van de stationair stappenmotor!
[quote=Renaultmonteurtje]maarten 22 is geen voeding, maar de massa van de stationair stappenmotor![/quote]
je hebt gelijk,verkeerd gekeken. Valt ook niet mee om steeds te moeten scrollen van boven naar beneden. Heb op zolder nog een 7 oude mappen van GMTO
liggen,denk dat het nu eens tijd wordt die er eens naast te leggen.... ;)
ha, ook een GMTO veteraan
Op pin 14 staat spanning Maarten, jammer zou ik bijna zeggen! Volgens mij hebben we de verkeerde schema's want ik ontdekte op de Digifant stekker dat de pennen 15 - 22 - 23 loos zijn. Een zwarte gaten zonder metalen klemmetje er in.
Ik ben al naarstig op zoek naar een ander schema.
De brandsofpomp loopt prima, dat wil zeggen: zodra de auto op contact wordt gezet hoor je een paar seconden lopen, zoals het hoort. Ik ga de injectoren zsm ook checken.
Zou heel het probleem niet liggen in het feit dat er op pin 19 van de Digifant kennelijk geen massa zit?
13 jaar
als we ervan uitgaan dat het schema goed is,zou hier een massa op moeten staan. Mijn mening is dat je hier best een gezekerde MASSAdraad (of proeflampje) mag gebruiken om het even te proberen.
misschien iemand met autodata die een schema kan posten?? Nu wil ik het ook weten ook!
Ik heb al gekeken...geen schema in Autodata, helaas
Wel mm testgegevens...pen 19 is massa
dank je wel hans!
[quote=maarten4874]misschien iemand met autodata die een schema kan posten?? Nu wil ik het ook weten ook![/quote]
maarten verveeld zich ?
jij ook?
eigenlijk wel Hans
verveel me niet zo heel erg. Ben storingen aan het oplossen (huiswerk)
Maar wil nu wel eens weten wat het probleem is...
Haha! Ik wil al 4 weken weten wat het probleem is! :-))) 't Is gewoon die massakabel van pin 19, kan niet anders.
Moet eerst even een methode uitvogelen om het voor elkaar te krijgen om die Digifant stekker op de Digifant te zetten en tóch een extra draadje er bij te proppen.
Dit ziet er trouwens ook problematisch uit: (vond ik vandaag bij toeval, allemaal origineel VAG design, de verbazing zal iedere verveling verdrijven!)
Een mooie groene bus, wie wil er niet in gezien worden?
[url=http://imageshack.us/photo/my-images/714...][img]http://img714.imageshack.us/img714/5369/...[/img][/url]
Altijd handig, zo'n extra deur!
[url=http://imageshack.us/photo/my-images/220...][img]http://img220.imageshack.us/img220/2041/...[/img][/url]
Nog zo'n type 2 spijlbus, hoe is het mogelijk!
[url=http://imageshack.us/photo/my-images/233...][img]http://img233.imageshack.us/img233/4910/...[/img][/url]
13 jaar
klantje van jou paul??
Hoe groot is de kans dat de kabelboom sluiting maakt, en als dat zo is, waar zou de meest waarschijnlijke plaats zijn waar de sluiting zou zitten?
Zoals inmiddels bekend is er geen massa, maar nu blijkt dat de kabel naar de bobine op een andere pen van de ECU-stekker verbinding te maken dan aangegeven in het schema.
Zou misschien de zekering-/ relaiskast sluiting hebben?
13 jaar
maak anders zoals maarten al aangaf een gezekerde massa draad, oude op pen 19 door knippen (ruime afstand aanhouden om de orginele draad weer te bevestigen, en monteer dan de nieuwe massa draad met zekeringop pen 19 en direct op de accu -
Daar wilde ik vanochtend aan beginnen, maar kon geen goed punt vinden om "af te takken". Eerlijk gezegd vertrouw ik de ECU-stekker niet en zou 'm het liefst openmaken.
Zonder 'm definitief te slopen lijkt dat niet te lukken, maar het beste zou zijn als ik de gezekerde massadraad rechtstreeks op de ECU zou kunnen zetten.
Ik probeer er iets op te vinden :-)
13 jaar
michael,
als je blijft twijfelen aan het schema is het dan geen optie om morgenvroeg bij de dealer een schema'tje proberen los te peuteren?? Als je een massadraad goed afgezekerd kan er weinig gebeuren. Baat het niet=schaad het niet.
Dat lijkt me een goed plan Maarten, de beschikbare schema's zijn vanaf 1990, oudere zijn niet te vinden helaas.
http://www.corradotechnik.de/index.php/R...
http://vwts.ru/page09_cr
Ik vrees echter dat mijn Corrado nooit meer zal lopen... :-(
13 jaar
[quote=Michael_St]Ik vrees echter dat mijn Corrado nooit meer zal lopen... :-([/quote]
Laat de moed niet zakken he! Even een 100% goed schema krijgen en goed meten. Moet te doen zijn!
En Michael? Je hebt hem toch niet in de brand gestoken he?
Haha Maarten! Nee hoor, ik heb een heerlijk weekend gehad in Amsterdam, samen met vrienden die een shop hebben op de wallen en een apartement erboven.
Leuk om mensen te kijken van bovenaf! Maar bedankt voor je belangstelling!
Met de auto heb ik inderdaad enigzins de moed verloren en ik zou niet meer weten waar ik zou moeten kijken. Volgens mij is gewoon de kabelboom kaduuk en om die te vervangen lijkt me (voor mij) een onmogelijke opgave.
Ik heb nog eens nagedacht en héél af en toe wilde de auto in het verleden ook al eens niet starten. Ik was er achter gekomen als ik dan de brandstofpomp-relais er uit trok en weer terugduwde de auto meteen weer startte. Om er bij te kunnen moest ik dan de zekeringkast even kantelen, je zou bijna aan kabelbreuk gaan denken die door het kantelen weer kontakt maakte. Voor de zekerheid een gloednieuw brandstofpomp-relais gekocht, maar dat wat het niet.
Ik heb eens met goed licht en van dichtbij de kabels van de zekeringkast bekeken en ik ontdekte een bruine kabel die het schijnbaar heel erg warm heeft gehad, want de isolatie is behoorlijk gesmolten. Op sommige plekken zie je het metaal van de kabel zelfs gewoon zitten. Ik heb 'm inmiddels doorgemeten met een massapunt, maar er is niets mis mee: er is gewoon verbinding.
Verder is het zo dat er een nieuwe ontsteking in zit en die is nog niet op tijd gezet, dat zal voor het vonken toch niets uitmaken? Ik bedoel, hij zal hooguit op het verkeerde moment vonken, toch?
13 jaar
kijk,soms moet een man ook kunnen genieten met vrienden! en waar beter dan op de wallen! ;)
Jammer dat de moed in de schoenen zit. Ik weet uit ervaring dat het soms lang kan duren voordat je een storing te pakken hebt... Maar goed,
een auto die niet loopt is ook niks waard. Misschien iets om een specialist of iemand die graag zulke storingen opzoekt te zoeken? Almere is net iets te ver rijden voor mij ;)
Je zult zelf de knoop door moeten hakken over wat je gaat doen. Succes daarmee!
Almere valt voor mij mee :P
hahahah,kijk maar uit anders gummen de mod's alles uit ivm werk aanbieden ;)
Bied ik iets aan dan ;) zeg enkel dat het dicht bij is, sterker nog ik werk redelijk in de buurt van Paul ;)
hahaha
Paul zit toch in Ommen?? Das inderdaad een stuk dichter bij flevoland... Das echt een eindje weg van mij
Euh.. ik heet Michael hoor! :-)
Tuurlijk moet mijn auto weer lopen; want om weg kwijnen in mijn garage, daar is 'tie veel te mooi voor!
Ik zal Renaultmonteurtje eens een mailtje sturen.
Trouwens Maarten, ik ben geboare en getoge ien Limburrug (Lottum/Grubbenvorst) Da hast dich nie gedocht wa jong? ;-)
13 jaar
[quote=Michael_St]Trouwens Maarten, ik ben geboare en getoge ien Limburrug (Lottum/Grubbenvorst) Da hast dich nie gedocht wa jong? ;-)[/quote]
hahaha,heb ook nog jaren geleden in het mooie limburg gewoond (roermond)!
[quote=maarten4874]hahaha
Paul zit toch in Ommen?? Das inderdaad een stuk dichter bij flevoland... Das echt een eindje weg van mij[/quote]
Zat jij niet regio ZHZ ?
nee, ik zit in het bourgondische west-brabant!
Aah het immer gezellige Brabant
juist!
Ts?
je hebt hem niet meer kunnen helpen renaultmonteurtje?? jij zou een eigen bedrijf moeten beginnen... ;-) (gezien de AMT site)
TS heeft 1x gereageerd ik heb toen een datum aangegeven dat ik tijd heb, maar TS heeft niet meer gereageerd
heb net een nieuwe verstuurd mss dat er iets mis is gegaan (wat me sterk lijkt)
Nou,hopelijk reageerd michael nog. Als hij er afstand van doet,oke. Maar dan zou een reactie wel gepast zijn.
maarten, volgende week zaterdag ga ik mijn licht er overlaten schijnen
kijk,ben benieuwd! nogmaals jammer dat ik niet dichterbij zit,dan hadden we samen erover kunnen hoofdbreken. Ben ervan overtuigd dat het met een goed schema (1e basisbehoefte storingzoeken) op te lossen is!
ik moet in elk geval weten welk type PCM TS heeft, of 25 pins of 29, dan wordt het zoeken naar een schema in 1 klap makelijker
dat kan maar 1 iemand voor je zeggen...
dat klopt
teven je opmerking over eigen bedrijf,
ik zie dit meer als een op stapje naar de ANWB :)
[quote=Renaultmonteurtje]ik zie dit meer als een op stapje naar de ANWB :)[/quote]
Tja,IK vind het een wereldbaan,zou niet meer in een garage kunnen staan. Maar niet iedereen vind het leuk om soms in de regen te werken,en met allerlei mensen (ook de minder leuke). Maar gezien je interesse en kennis zou je een goeie zijn!
Maarten,
mij lijkt het een wereldbaan
@ maarten, zou je mij willen mailen ?
is onderweg!
Zien we hier dan toch een vonk overspringen? :-)
13 jaar
[quote=Treb]Zien we hier dan toch een vonk overspringen? :-)[/quote]
wullo ben nich voan de verkerde koant ;)
bedankt maarten !
you're welcome!
Het heeft "nogal" een tijdje geduurt, maar sinds gisteren loopt mijn Corrado weer als vanouds! :-)
Voor wie benieuwd is wat het euvel was: een breuk in de massakabel op punt 19 van de DigiFant (computer)
CPR Classic Porsche Repairs in Almere kreeg het voor elkaar.
Ik hem m'n auto er vorige week naar toe gebracht, de tussenliggende tijd heeft 'ie stil gestaan in de garage.
Iedereen heel erg bedankt voor het meedenken en de hulp!
12 jaar
Heb net even terug gekeken,maar dit werd al vrij snel geroepen....
Maar goed,fijn dat het opgelost is. Bedankt voor de feedback en veel goede kilometers.
Je hebt gelijk Maarten: jij hebt het al op 10 augustus 2011 om 17:31 gezegd... Had ik tóch beter naar je raad moeten luisteren! :-)
12 jaar
nou,ik zeg dit niet omdat ik het gezegd heb. Meerdere collega's zeiden dat de massa's goed moesten zijn.
Maar goed,hij loopt weer! Mooi man!
Ere wie ere toekomt Maarten! ;-)
12 jaar
Nou, mooi zo...het is bijna [b]weer[/b] augustus.. ;-)
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Corrado of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar