Volkswagen Corrado: Corrado G60 Stotteren

Bouwjaar: 1991, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8 G60

Hallo allemaal,

Sinds kort ben ik in het bezit van een Cor G60, nu was de testrit goed en kwam ik tot een koop.
Onderweg naar huis begon de auto in de rechterbocht in te houden stotteren(echt een flinke klap)

Nu een paar weken later, het probleem is erger geworden. Zodra je op het gas gaat houd de auto in, 1e en 2de versnelling valt die bijna uit of valt uit en na wat doorstarten komt de motor van uit lage toeren weer op gang en de hogere versnellingen stotterd die een paar x en gaat dan verder.

Waar moet ik zoeken voor dit probleem, ben handig met me handen alleen ik kom der zelf niet uit.

Vr gr Jeff

joffert1984

Geplaatst door joffert1984 (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Corrado? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

12 Reacties

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Ik zou als eerste de bougies/kabels/verdeelkap controleren..

Hoe is de staat van de G-lader nog ?

Gr Stefan

joffert1984 (0), 14 jaar geleden

Bougies/ verdelerkap en rotor vervangen waren niet al te best en de kabels gecontroleerd op doorslaan.
Ook het benzinefilter vervangen en de benzinepomp eruit gehad maar daar verder niks aan kunnen zien, het geluid vond ik zelf wat rauw voor een pomp. Zou het probleem in de toevoer van benzine kunnen zitten (het lang doorstarten als die is uit gevallen).

De lader leverd op dit moment 1bar (geflowd en 68 poelie) dus deze moet nog goed zijn.

Vanavond nog een stukje gereden en ik merkte dat hij tijdens het rijden heel lichtjes schommelt op cruisesnelheid.

Gr Jeff

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Jeff

Normaal moet de pomp niet echt veel lawaai maken,de brandstofdruk zonder vacuum moet 3 bar zijn,met vacuum 2,5 Bar

Je zou eventueel de koelvloeistof temp sensor eens kunnen controleren,bij een water temp van 80 graden moet deze tussen de 275 en 375 Ohm aangeven.

Is dit allemaal in orde,laat hem dan eens even uitlezen.

Gr Stefan

SciroccoGT (0) PRO, 14 jaar geleden

zit misschien nog pompje in tank?? weet ik namelijk niet zeker deze willen wel is de geest geven dan loopt brandstofpomp ok rauw net of hij lucht pakt

joffert1984 (0), 14 jaar geleden

Stefan,

De koeilvloestof temp sensor is denk de (befaamde) blauwe sensor of bedoel je de zwarte?, zal ze anders allebei is doormeten. Op het dashboard geeft hij niet meer aan als 70 graden maar olie temp via computer is 102 graden.

En hoe kan ik de bezinepomp het beste controleren of deze nog goed is?

Vandaag heb ik de anwb der bij gehad en die zocht het probleem bij me gasklephuis, hij omschreef het als" de auto weet niet wanneer die aan het werk moet zodra je het gas intrapt". Afslaan tijdens wegrijden en stotteren, volgens hem ook afslaan, maar omdat je rijdt blijft de auto draaien.

Het heeft me alleen niet verder geholpen, zit er een sensor bij het gasklephuis die dit kan veroorzaken?


SciroccoGT,

Heb de pomp in de tank bekeken, zit er nog een andere dan?


Gr Jeff

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Jeff

Ja ik bedoelde de blauwe,die moet je doormeten,de zwarte is voor het metertje op het dashbord.

70 graden wat aan de lage kant,loopt de temp wel op als je de motor bv een minuut of 10 laat draaien ? zo ja,zou ik de thermostaat ook even vervangen,dit staat wel los van je ene probleem..

Indien de pomp zijn vermogen levert,is deze goed,maar wel moet je dat even controleren..( druk laten meten )

Wat Scirocco bedoelt is het opvoerpompje in de tank,de benzinepomp hangt als het goed is onder de auto,kijk maar eens onder de auto bij het rechter achterwiel.

Als dat allemaal goed is,zou ik hem toch eens aan de computer hangen om eventuele storingen uit te lezen.

Gr Stefan

joffert1984 (0), 14 jaar geleden

Stefan,

Na 10min lopen of rijden loopt de meter niet op. Heb vandaag gelezen dat dit dus ook aan die zwarte kan liggen en anders de thermostaat vervangen.

Zal straks naar die andere pomp kijken en luisteren hoe dat allemaal klinkt.

En mocht ik na dit weekend nog niet verder zijn, dan zal ik hem laten uitlezen. Wist alleen niet dat dit al kon met een oude auto.

Gr Jeff

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Jeff,

Hier moet je diagnose aansluiting zitten :

[url=http://img39.imageshack.us/my.php?image=...][img]http://img39.imageshack.us/img39/4707/co...[/img][/url]


Hou ons even op de hoogte,

Gr Stefan

joffert1984 (0), 14 jaar geleden

Stefan,

Der zitten idd stekkers onder, ik zag er zo gauw 3.

Het rare is dat de auto net geen enkel probleem gaf tijdens het rijden, wat ik ook probeerde.
Laten we hopen dat het weg blijft, mocht het terug komen (wat ik wel vermoed, kan niet zomaar verdwijnen) dan laat ik hem uitlezen en dan kijken wat eruit komt.

Verder vond ik vanavond geen 2de pomp bij het rechter achterwiel en ook geen spoor dat die eraf gehaald is.
Dus deze zal der wel niet hebben gezeten.

En hou jullie op de hoogte

Gr Jeff

joffert1984 (0), 14 jaar geleden

Hee,

Nou probleem is zoals het lijkt verholpen.

Via via hoorde ik dat de vacuumslang van het gasklephuis naar de computer precies 100cm moest zijn. Nou was deze slechts 78cm en dan zou de computer verkeerde waardes door krijgen.

Dus gelijk de slappe orginele vacuumslang vervangen door een stevige (wel zelfde diameter)benzineslang.
Vant weekend vervang ik alle vacuumslangen voor deze benzineslang.

Heel erg bedankt voor alle reacties en info,

Groeten Jeff

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Hopelijk blijft het hier dan bij..

Succes.

Gr Stefan

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Corrado of stel zelf een nieuwe vraag.