close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Passat: Crasch pc

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: AGZ

Beschrijving voor het vervangen koppakking van deze motor.

Is voor een leerling.

Gezien ik niet aan dergelijke gegevens op dit moment kan komen.

Alvast bedankt, ook namens de leerling.

Geplaatst door

autocentre Verheijen (0)
badge

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

hoofdwerk

Cilinderkoppakking vernieuwen
5,40 uur

omvat

Voorbumper de-/monteren
Slotdrager voor losmaken/bevestigen
Koelvloeistof aftappen/vullen/peil controleren
Kleppendeksel de-/monteren
Motormanagement de-/monteren
Uitlaatsysteem voor losmaken/bevestigen
Cilinderkop de-/monteren
Cilinderkoppakking de-/monteren

volgactie

Cilinderkop op richtbank vlakdraaien *
Cilinderkop van olieslib reinigen *
Afdichtvlakken cilinderkop en motorblok reinigen *
Cilinderkop reinigen *
Waterpomp vernieuwen

Succes..

Hans4040 1285
badge vip badge

11 jaar

Beste,

Ik heb eventueel een handleiding uit Elsa, laat maar weten...

Harmsen 0
badge

10 jaar

@ hans, een AGZ motor is een V(r)5 motor met distributiekettingen. Het hele handeltje in een passat is bijzonder slecht bereikbaar voor de sleutelaar. Dit blok is in de basis ontwikkeld voor dwarsbouw (golf), vw heeft hem met wat kunst en vliegwerk letterlijk in de lengte in de passat laten vallen om ook daar een 5 pitter in aan te kunnen bieden...

waterpomp hoeft bij dit model niet vervangen te worden, draait op de multiriem. wel de o-ring achter het achterste deksel van de waterpomp vervangen. zorgt vaak voor lekkage. Tevens de kleine geribbelde keerrol van de multiriem preventief vervangen. die gaan als z.g. warme broodjes. Thermostaathuis ook gelijk vervangen, gaan ook vaak lek. kun je zonder kop redelijk bij komen.

Montage inlaatspruitstuk: alles absoluut met momentsleutel vastzetten met nieuwe pakkingen. Alles is van kunststof en draai je zo over de kop. Onderdelen zijn zeer duur en matig verkrijgbaar. (kan inmiddels zelfs wel uitverkocht zijn bij vw; de laatste is immers al meer dan 10 jaar terug van de band gekomen)

koppakking vervangen bij dit model en deze motor kun je rustig een hele dag voor uitrrekken. En dan moet er echt niets tegenzitten.

audia4 0
badge

10 jaar

Met deze klus maak ik het me vaak lekker makkelijk, dus het voorfront eraf en het blok van de bak wegtrekken naar vooren en de bak lekker laten hangen.
Daarna kan je overal bij en het blok heb je eruit in 2-3 uur.

ricky 10
badge

10 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.