close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf : crossauto met golf 2.0 16v kr blok

misschien beetje aparte vraag maar wij komen er even niet uit:
zijn bezig met een 2.0 16v motor met dubbele webers.
probleem is dat de motor na een rondje of 2 begint over te slaan op 3 cil.
nu hebben we gekeken naar bougie,s en dan valt op dat telkens 1 bougie helemaal zwarts is.
dus bougie,s vern en kabels gewisseld maar probleem blijft zich voordoen.
nou vinden wij ook de vonken erg zwak(beetje roodkleurig en niet sterk)
ook hebben we 3x de bobine gewisselt en ontsteking+module vervangen.
probleem blijft zich voordoen.
of zal het zijn dat 1 cilinder gewoon verzuipt?
wij weten het even niet meer....
tips zijn van harte welkom
alvast bedankt!


Topic door moderator naar VW verplaatst.

Geplaatst door

marcel6979 (0)
badge

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Webers afstellen is een kunstje; gaat niet zomaar; geen ervaring dan krijg je deze niet goed. Echt, dit moet je een keer gezien, geproeft en geroken hebben wil je dat voor elkaar krijgen.

Oftewel, hij zal wel veel te rijk lopen op die 1e cilinder.

audia4 0
badge

17 jaar

ja ik weet dat het een kunstje apart is,maar gaan dat in ieder geval eerst doen.
alle symtonen lijden toch wel naar het verzuipen inderdaad.

marcel6979 0
badge

17 jaar

Misschien is het wel niet electronisch
Maar een brandstof probleem.

Heb je wel rubber pakkingen tussen de carburateurs en het spruitstuk.
Zag precies dezelfde storing vroeger ook (vooral bij de cross) en dat kwam vaak door de resonantie van de carburateur.
Dan gaat het niveau in de vlotterkamer omhoog omdat de vlotternaald niet goed meer afdicht.
Als het niveau omhoog gaat zuigt de motor benzine door de lucht kanalen van de stationair en hoofdsproeier,
vooral in de bocht of bij het springennnnnn.
Brandstofdruk iets omlaag wou vaak ook nog wel eens helpen.
Of het vlotterniveau zelf iets omlaag brengen.
Succes
Oiram

ja dat is ook een goeie!
dat moet ik nog even bekijken want dat weet ik niet uit mijn hoofd(rubberen pakking)
alvast bedankt!
hou jullie op de hoogte

marcel6979 0
badge

17 jaar

overigens, een KR motor is een 1.8 16v blok.....

audia4 0
badge

17 jaar

ja sorry foutje... zag het later zelf ook pas.
maar het is inderdaad een 1.8 16v blok..
was verkeerd voorgelicht maar bedankt

marcel6979 0
badge

17 jaar

bedankt voor de info!
hier kan ik zeker wat mee.
ik laat het even weten of het gelukt is!

mvg marcel

marcel6979 0
badge

17 jaar

hallo,we zijn er uit!
heeft even geduurd ivm wat lichamelijke kwalen.
carburateurs opengehaald,en wat bleek?
er zat een korreltje tussen de vlotternaald waardoor deze open bleef staan en dus de 2e cilinder verzoop in de brandstof.
bedankt voor de tips! ben blij dat we er uit zijn!

mvg marcel

marcel6979 0
badge

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.